Bank zmieniającego się świata
 
 

Kontakt

Dla potencjalnych Klientów Banku zainteresowanych ofertą produktową

22 548 99 64

Kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 08:00-16:00,

opłata zgodna z cennikiem operatora

Centrum Obsługi Biznesu dla Klientów

22 548 29 30

Kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 08:00–17:00,

opłata zgodna z cennikiem operatora

Ład korporacyjny

Podstawą wszystkich naszych działań jest ład korporacyjny.
Implementujemy w tym zakresie najlepsze praktyki rynkowe i przestrzegamy najwyższych standardów odpowiedzialności.

Ład korporacyjny

Przestrzegamy Zasad ładu korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych Otwiera się w nowym oknie.opracowanych przez Komisję Nadzoru Finansowego oraz innych rekomendacji i wskazań w tym zakresie wydanych przez Komisję Nadzoru Finansowego, jak również Dobrych praktyk spółek notowanych na GPW 2021 Otwiera się w nowym oknie.. Ważnym dokumentem w naszym banku jest Kodeks Postępowania – zbiór spójnych zasad etycznych wyznaczonych dla całej Grupy BNP Paribas. Istotnym punktem odniesienia jest również nasz wewnętrzny dokument Polityka informacyjna Banku BNP Paribas Otwiera się w nowym oknie..

Kodeks Postępowania

Kodeks Postępowania naszej organizacji określa normy zachowań, wartości oraz standardy etyczne obowiązujące wszystkich pracowników Grupy BNP Paribas. Regulacja ta – związana z szeroko pojętą etyką oraz etyką zawodową – odnosi się m.in. do kwestii: unikania konfliktów interesów (zgodnie z zasadami określonymi w Polityce Zarządzania Konfliktem Interesów), zasad postępowania w zakresie dostępu do informacji poufnych, podejmowania środków zaradczych przeciwko łapownictwu i korupcji oraz zasad z zakresu bezpieczeństwa finansowego. Kodeks Postępowania jednocześnie zwraca uwagę na bardzo istotną i ważną dla banku kwestię, jaką jest właściwe traktowanie oraz ochrona interesów Klientów. Odnosi się przy tym do przejrzystości komunikacji w sprzedaży i marketingu oraz wskazuje na konieczność starannego rozpatrywania reklamacji Klientów.
Zasady dotyczące zgłaszania reklamacji udostępnione zostały pod adresem: https://www.bnpparibas.pl/repozytorium/reklamacje.

BNP Paribas Bank Polska S.A. kieruje się w swojej działalności wysokimi standardami etycznymi, przepisami prawa, rekomendacjami organów nadzorczych jak również normami przewidzianych w przyjętym przez Bank Kodeksie Postępowania Grupy BNP Paribas. Bank, w tym wszyscy jego pracownicy, mają obowiązek przestrzegania standardów, o których mowa powyżej. Istotnym elementem wsparcia tego procesu jest umożliwienie zgłaszania podejrzenia naruszenia, bez obawy wystąpienia działań odwetowych. W banku obowiązuje wewnętrzna Polityka zgłaszania naruszeń w BNP Paribas Bank Polska S.A. (Whistleblowing) oraz ustanowiono odpowiednie kanały zgłaszania rzeczywistych lub potencjalnych naruszeń prawa lub regulacji wewnętrznych.

 

Deklaracja CSR dla Dostawców

W celu realizacji odpowiedzialnej polityki zakupowej bank opracował z myślą o swoich dostawcach Deklarację CSR – dokument opisujący zasady współpracy z dostawcami. W ramach zobowiązań banku znalazły się: odpowiedzialny wybór dostawców, równe traktowanie dostawców w kwestiach finansowych czy promowanie dostawców wspierających inicjatywy CSR. Dostawcy, poprzez podpisanie Deklaracji CSR, potwierdzają przestrzeganie zasad etycznych, warunków pracy i bezpieczeństwa, przepisów dotyczących zatrudniania młodocianych, zwalczania pracy przymusowej, dyskryminacji oraz zagadnień związanych z ochroną środowiska. Każdy nowy dostawca jest oceniany pod kątem przestrzegania tych kryteriów. Warunkiem formalnym udziału w postępowaniach zakupowych jest akceptacja przez oferentów i dostawców Kodeksu postępowania dla Dostawców. Deklaracja CSR dla dostawców ma na celu promocję odpowiedzialności społecznej wśród interesariuszy i zachęcanie do wdrażania odpowiedzialnych praktyk wśród dostawców.

 

Deklaracja ESG/CSR Partnera o odpowiedzialnej współpracy

Bank BNP Paribas to organizacja świadoma swojego wpływu na otoczenie i podchodząca do zarządzania aspektami ESG (E-environment/Środowisko, S-social/Społeczeństwo, G-governance/Zarządzanie) w sposób odpowiedzialny i kompleksowy. Kwestie zmiany klimatu i ochrony środowiska, kwestie społeczne oraz ład korporacyjny są nieodłącznym elementem długoterminowej strategii banku. Bank BNP Paribas deklaruje stosowanie i promowanie, we wszystkich sferach swojej działalności podstawowych zasad społecznej odpowiedzialności biznesu (ang. Corporate Social Responsibility, CSR) i zrównoważonego rozwoju (ang. Sustainability) oraz podejmowanie działań mających wpływ na realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. W konsekwencji, bank oczekuje również od swoich Partnerów podjęcia zobowiązań w zakresie przestrzegania zasad etyki, respektowania warunków pracy oraz spełnienia kryteriów społecznych i środowiskowych określonych w Deklaracji ESG/CSR Partnera o odpowiedzialnej współpracy (ESG/CSR Intermediary Letter).

 


Zapoznaj się z wartościami
Banku BNP Paribas

 

SPRAWDŹ