2 PAŹDZIERNIKA 2023 r. wyłączymy stronę WWW.BNPPARIBAS.PL/WYLACZENIE-PLANET
Przy próbie wejścia na tę stronę zostaną Państwo przekierowani na stronę główną banku WWW.BNPPARIBAS.PL
Logowanie do GOonline i GOonline Biznes będzie możliwe zgodnie z poniższą instrukcją, która obowiązuje od 22.05.2020 r.
22 maja 2020 r. nastąpiła zmiana systemu bankowości internetowej dla klientów indywidualnych. System bankowości internetowej Pl@net został wyłączony i zastąpiony całkowicie przez nowy system GOonline. Twoje rachunki indywidualne dostępne są w GOonline, a firmowe w GOonline Biznes (dawniej BiznesPl@net).
Logowanie do rachunków indywidualnych
w systemie GOonline
Aby zalogować się do GOonline, należy wejść na stronę www.bnpparibas.pl i kliknąć w Zaloguj się w prawym górnym rogu, następnie wybrać kafel GOonline.
Więcej o systemie bankowości internetowej GOnline sprawdź tu.
Logowanie do rachunków firmowych
w systemie GOonline Biznes (dawniej BiznesPl@net)
Aby zalogować się do GOonline Biznes należy wejść na stronę www.bnpparibas.pl, kliknąć w Zaloguj się i wybrać kafel GOonline Biznes, a następnie zalogować się korzystając z loginu i hasła używanych dotychczas w systemie BiznesPl@net.
Więcej o systemie GOonline Biznes sprawdź tu.
Zobacz jak zalogować się PO RAZ PIERWSZY do GOonline
- Po wejściu na stronę www.bnpparibas.pl, należy kliknąć w Zaloguj się i wybrać kafel GOonline, a następnie użyć swojego dotychczasowego identyfikatora/loginu do systemu Pl@net.
- Jednorazowe hasło do pierwszego logowania zostanie przesłane w wiadomości SMS.
- System poprosi o zdefiniowanie nowego indywidualnego hasła, które będzie odtąd służyło do logowania do bankowości internetowej.
Jakie dane zostały przeniesione do GOonline?
- dotychczasowy identyfikator/login,
- historia transakcji z okresu ostatnich 24 miesięcy,
- wyciągi bankowe z okresu ostatnich 10 miesięcy,
- aktualne produkty
- zdefiniowani odbiorcy,
- zlecenia stałe oraz przelewy z przyszłą datą.
WAŻNE INFORMACJE DLA KLIENTÓW KORZYSTAJĄcych Z obu SYSTEMów:
Pl@net do obsługi rachunku indywidualnego i BiznesPl@net do obsługi rachunku firmowego
System BiznesPl@net został zastąpiony GOonline Biznes.
Jeśli korzystasz z GOonline Biznes (dawniej BiznesPl@net) do obsługi rachunku firmowego, nie ma możliwości przejścia na widok konta indywidualnego w ramach jednego logowania. Obsługa produktów firmowych jest dostępna po zalogowaniu do systemu GOonline Biznes, a obsługa produktów indywidualnych po zalogowaniu do GOonline.
Najczęściej zadawane pytania użytkowników Pl@net
Login do bankowości internetowej pozostaje bez zmian. Przy pierwszym logowaniu do systemu GOonline należy ustawić nowe hasło.
Tak, zlecenia stałe, płatności z przyszłą datą i szablony (oprócz szablonów podatkowych) zostały przeniesione 22 maja 2020r. podczas migracji danych.
- Wpisz dotychczasowy login z Pl@net na pierwszej stronie logowania do GOonline i przejdź dalej.
- Wpisz jednorazowy kod autoryzacyjny. Podczas aktywacji Bank wyśle na numer telefonu wskazany do otrzymywania Kodów SMS jednorazowy kod autoryzacyjny. Po wpisaniu kodu przejdź dalej i wybierz sposób w jaki będziesz się logował do GOonline. Do wyboru masz hasło tradycyjne lub hasło maskowane.
- Ustaw hasło. System podpowie czy hasło spełnia zasady bezpieczeństwa.
- Zostaniesz poinformowany o pomyślnie zakończonej aktywacji. Możesz przejść do logowania
Podczas drugiego i kolejnych logowań podaj login oraz potwierdź swoją tożsamość metodą wybraną podczas pierwszego logowania. W procesie logowania do systemu klient może zostać poproszony o dodatkowe - tj. poza aktualnym hasłem - potwierdzenie tożsamości w formie kodu SMS.
Każdy z dotychczas nadanych loginów do systemu Pl@net może zostać wykorzystany do logowania do GOonline.
Tak, w dniu 22 maja 2020 roku zostały przeniesione w czasie migracji do systemu GOonline.
Tak, w bankowości GOonline jest możliwość przełączania się pomiędzy kontami.
Własny login Użytkownik może nadać w dowolnej chwili po zalogowaniu do GOonline w „Moich ustawieniach”.
Sposób logowania Użytkownik wybiera podczas aktywacji dostępu. Ma też możliwość zmiany dotychczas wybranego sposobu logowania po zalogowaniu do systemu GOonline w sekcji „Ustawienia”. Dostępne metody logowania to:
- Hasło tradycyjne - każdorazowo wymaga podania całego hasła.
- Hasło maskowane – podczas logowania należy podać losowo wybrane znaki z ustawionego hasła
- Logowanie aplikacją mobilną – wymaga potwierdzenia logowanie do GOonline w aplikacji mobilnej GOmobile. Metoda możliwa do ustawienia po pierwszym zalogowaniu do GOonline w sekcji „Ustawienia”.
- Logowanie dwuskładnikowe – metoda możliwa do ustawienia po pierwszym zalogowaniu do GOonline w sekcji „Moje ustawienia”. Polega na ustawieniu dodatkowego kroku podczas logowania. Poza hasłem należy potwierdzić swoją tożsamość poprzez przesłany przez Bank każdorazowo inny Kod SMS lub poprzez mobilną autoryzację. Metoda możliwa do ustawienia po pierwszym zalogowaniu do GOonline w sekcji „Ustawienia”.
W procesie logowania do systemu hasłem tradycyjnym lub maskowanym klient może zostać poproszony o dodatkowe – tj. poza aktualnym hasłem - potwierdzenie tożsamości zgodnie ze wybraną metodą autoryzacji (kod SMS lub mobilna autoryzacja).Zachęcamy do obejrzenia krótkich filmów instruktażowych znajdujących się na tej stronie.
Podczas wpisywania hasła należy podać losowo wybrane znaki z ustawionego hasła.
W procesie logowania do systemu klient może zostać poproszony o dodatkowe – tj. poza aktualnym hasłem - potwierdzenie tożsamości zgodnie ze wybraną metodą autoryzacji (kod SMS lub mobilna autoryzacja).
Podczas wpisywania hasła należy wpisać wszystkie znaki z ustawionego hasła.
W procesie logowania do systemu klient może zostać poproszony o dodatkowe – tj. poza aktualnym hasłem - potwierdzenie tożsamości zgodnie ze wybraną metodą autoryzacji (kod SMS lub mobilna autoryzacja).
- Użytkownik powinien upewnić się czy podaje prawidłowe dane podczas logowania i ponowić próbę
- Użytkownik powinien upewnić się czy numer telefonu do otrzymywania kodów SMS zdefiniowany w Banku nie uległ zmianie - w przypadku, gdy podczas logowania wymagane jest podanie kodu SMS a klient go nie otrzymuje.
- Użytkownik powinien sprawdzić czy otrzymał SMS z informacją o założeniu blokady bezpieczeństwa. Taki SMS oznacza, że należy wejść na stronę logowania GOonline, wybrać opcję „Odblokuj dostęp”, a następnie postępować zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami
W przypadku gdy Użytkownik podaje prawidłowe dane oraz nie otrzymał SMS z informacją o blokadzie powinien skontaktować się z Infolinią Banku https://www.bnpparibas.pl/kontakt.
Ograniczenia w dostępie do bankowości mobilnej i internetowej
Sytuacja polityczna wielu krajów jest niestabilna, co skutkuje wprowadzaniem środków ograniczających w postaci sankcji międzynarodowych. Ograniczenia te mogą prowadzić także do utrudnień w swobodnym korzystaniu z naszej bankowości elektronicznej. Dla wspólnego bezpieczeństwa i z troski o Państwa transakcje oraz powierzone nam środki, od 31 sierpnia 2023 r., dostęp do Elektronicznych Kanałów Dostępu Banku (bankowości internetowej, mobilnej) możemy ograniczyć, jeżeli próba logowania nastąpi z krajów lub obszarów objętych sankcjami. Ograniczenie dotyczy także urządzeń, których numer jest przypisany do jednego z następujących krajów:
Kuba;
Iran;
Korea Północna;
Syria.
Do systemu GOonline zostały przeniesione poniższe dane:
- dotychczasowy identyfikator/login,
- historia transakcji z okresu ostatnich 24 miesięcy,
- wyciągi bankowe za okres od sierpnia 2019 r.,
- aktualne produkty
- zdefiniowani odbiorcy,
- zlecenia stałe oraz przelewy z przyszłą datą.
Widok produktów w systemie GOoline został udostępniony w formie profili zgodnie z poniższym:
- Profil osobisty – widok produktów, których Użytkownik jest właścicielem i współwłaścicielem.
- Profil pełnomocnictwa – widok produktów mocodawcy, do których zostało nadane Użytkownikowi pełnomocnictwo ogólne.
W sytuacji gdy Użytkownik posiada dostęp w bankowości internetowej do usług i produktów więcej niż jednej osoby (różnych mocodawców), widok ten jest prezentowany oddzielnie dla każdego z mocodawców. Chcąc uzyskać widok produktów poszczególnych mocodawców Użytkownik wybiera odpowiedni profil – odpowiedniego mocodawcę.
KORZYSTAJ BEZPIECZNIE Z BANKOWOŚCI INTERNETOWEJ
Poznaj kilka przydanych zasad, które pomogą Ci zadbać o bezpieczeństwo Twoich danych i środków zgromadzonych na rachunkach:
Dokładnie sprawdzaj adres strony internetowej, na której dokonujesz płatności. Oszuści często tworzą strony internetowe, których nazwa jest łudząco podobna do tej prawdziwej. Adres strony zawsze wpisuj ręcznie, nie korzystaj z linków przesłanych przez SMS lub e-mail.
Zwróć uwagę czy adres na którym chcesz się zalogować zaczyna się od https i widzisz symbol zamkniętej zielonej kłódki. Po kliknięciu na nią w polu „wystawiony dla” powinna się znaleźć nazwa serwisu, w którym chcemy dokonać przelewu.
Nie rekomendujemy korzystania z funkcji zapamiętywania loginów, identyfikatorów i haseł przez przeglądarki, ponieważ jest niebezpieczne i może grozić przejęciem danych służących do logowania do Twojego konta.
Zawsze czytaj całą treść wiadomości z kodem do autoryzacji lub treść mobilnej autoryzacji i sprawdzaj numer rachunku, na który chcesz wysłać przelew - jeśli dane nie zgadzają się - koniecznie zgłoś to kontaktując się z naszą Infolinią.
Poczuj się bezpieczniej dzięki powiadomieniom - uruchom je w aplikacji mobilnej GoMobile wybierając Ustawienia -> Powiadomienia. Dzięki nim otrzymasz bezpłatny komunikat push na urządzeniu.
Pamiętaj - my zadbamy o Twoje bezpieczeństwo, Ty zachowaj ostrożność.
Zobacz więcej informacji na temat bezpieczeństwa na stronie: https://www.bnpparibas.pl/bezpieczenstwo Otwiera się w nowym oknie.
Przypominamy, że możliwość logowania do nowej bankowości internetowej GOonline została udostępniona - zgodnie z treścią obowiązujących umów - już w 2019 roku.