Raport społeczny 2015 Banku BGŻ BNP Paribas movie zobacz skrót raportu
left arrow Wróć do pozostałych działów
Wersja dla niedowidzących
ucho
left arrow

rozwiń rozdział arrow
Misja, wizja i wartości

MISJA, WIZJA I KIERUNKI ROZWOJU BANKU BGŻ BNP PARIBAS

misja

Naszą misją jest oferowanie w sposób odpowiedzialny innowacyjnych rozwiązań finansowych, które pomogą naszym klientom zmienić ich świat i będą wspierać lokalną gospodarkę.

wizja

Bank uniwersalny, z pełną ofertą produktową dla międzynarodowych oraz polskich korporacji, MSP, rolników i klientów indywidualnych, obecny w lokalnych społecznościach. Posiadający ponad 5% udziału w rynku, rentowny i efektywny, jak banki z pierwszej piątki.

kierunki rozwoju
  • Dbanie o bliskie i długoterminowe relacje z klientami.
  • Sieć pozwalająca nam być blisko klienta, z uwzględnieniem małych i średnich miast.
  • Wykorzystywanie przewag w zakresie technologii i oferowanie ich klientom.
  • Zbudowanie pozycji lidera w obszarze kredytów konsumenckich.
  • Wzmocnienie pozycji lidera w sektorze rolno-spożywczym.
  • Wykorzystywanie potencjału międzynarodowej Grupy BNP Paribas.

Cele strategiczne

check

Stawiamy na dalszy rozwój na polskim rynku

  1. pozycja nr 1 w segmencie rolno-spożywczym
  2. pozycja lidera w segmencie kredytów konsumpcyjnych
  3. wiodąca pozycja w sektorze dużych firm i międzynarodowych korporacji
check

Będziemy blisko naszych klientów

  1. małe i średnie miasta
  2. najnowocześniejsze rozwiązania i produkty bankowe
check

Tworzymy bank uniwersalny

  1. międzynarodowe i lokalne korporacje
  2. małe i średnie przedsiębiorstwa
  3. sektor rolno-spożywczy
  4. klienci indywidualni
check

Jesteśmy silnym lokalnym bankiem o globalnym zasięgu

  1. wspieramy rozwój polskiej gospodarki

Zamierzamy stać się jednym z pięciu największych banków w Polsce, zarządzanym głównie przez polskich menadżerów

Wartości

cons
cons

Zarządzanie i nadzór nad kwestiami ekonomicznymi, środowiskowymi i społecznymi

W codziennej pracy obowiązuje nas 11 zasad, składających się na Kodeks postępowania pracowników Banku BGŻ BNP Paribas. Za promocję standardów etycznych wśród pracowników – spójnych na poziomie całej Grupy BNP Paribas - odpowiada Komitet ds. Etycznych.


Za realizację celów związanych z obszarem zgodności działalności każdego pracownika Banku z obowiązującymi przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi oraz przyjętymi przez nas standardami etycznymi odpowiada Departament ds. Monitowania Zgodności.

Władze Banku i struktura organizacyjna

Schemat struktury organizacyjnej banku BGŻ BNP PARIBAS S.A.

str

Walne Zgromadzenie

Komitet ds. Audytu Wewnętrznego Banku

Rada Nadzorcza

Komisja ds. Zasobów Ludzkich i Wynagrodzeń Banku

Zarząd Banku

Władze Banku
Jednostki organizacyjne Banku

Centrala Banku

Biuro Maklerskie

Oddziały - centra sprzedaży leasingu

Oddział regionalny bankowości detalicznej i biznesowej

Oddział regionalny bankowości MSP

Oddziały - centra bankowości korporacyjnej

Centrum Szkoleniowo Konsultacyjne

Oddziały wiodące

Oddziały - centra biznesowe MSP

Oddziały

Centra bankowości prywatnej

SKŁAD ZARZĄDU BANKU na koniec 2015 r.

Imię i nazwisko
Tomasz Bogus
Daniel Astraud
François Benaroya
Blagoy Bochev
Jan Bujak
Wojciech Kembłowski
Magdalena Legęć
Jaromir Pelczarski
Stephane Rodes
Michel Thebault
Bartosz Urbaniak
Funkcja w Zarządzie Banku
Prezes Zarządu
Wiceprezes Zarządu
Wiceprezes Zarządu
Wiceprezes Zarządu
Wiceprezes Zarządu
Wiceprezes Zarządu
Wiceprezes Zarządu
Wiceprezes Zarządu
Wiceprezes Zarządu
Wiceprezes Zarządu
Członek Zarządu

SKŁAD rady nadzorczej Banku na koniec 2015 r.

Imię i nazwisko
Józef Wancer
Jarosław Bauc
Jean-Paul Sabet
Stefaan Decraene
Jacques d’Estais
Alain Van Groenendael
Thomas Mennicken
Piotr Mietkowski
Monika Nachyła
Mariusz Warych
Funkcja w Radzie Nadzorczej Banku
Przewodniczący Rady Nadzorczej
Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej, członek niezależny
Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej
Członek Rady Nadzorczej
Członek Rady Nadzorczej
Członek Rady Nadzorczej
Członek Rady Nadzorczej
Członek Rady Nadzorczej
Członek Rady Nadzorczej
Członek Rady Nadzorczej, członek niezależny

rozwiń rozdział arrow
Jesteśmy CSR!

Zarządzanie CSR w Banku

“Cechą wyróżniającą podejście Banku BGŻ BNP Paribas do CSR jest niewątpliwie jego biznesowy charakter. Funkcja CSR jest zdefiniowana jako adekwatne do celów biznesowych adaptowanie filozofii zrównoważonego rozwoju biznesu, która uwzględnia interesariuszy we wszystkich trzech obszarach wpływu na otoczenie: ekonomicznym, społecznym i środowiskowym.


Tak rozumiana rola CSR w Banku przejawia się w tworzeniu i całościowym nadzorze nad strategią CSR, doborze działań wynikających ze strategii CSR, które uwzględniają optymalną realizację podstawowej działalności biznesowej i chronią przed jej zakłóceniem, a także w promowaniu innowacyjnych rozwiązań Banku.


Priorytetem działań na rok 2016 jest zespołowe wypracowanie nowej strategii CSR Banku, obejmującej wszystkie obszary działalności Banku reprezentowane przez swoich ambasadorów CSR.


Raport społeczny za rok 2015 jest w pewnym stopniu dokumentacją procesu fuzji i praktyk dwóch organizacji. Stanowi on również CSR-owy bilans otwarcia, w którym wyraźnie widać solidne filary nowej organizacji, czyli wysoki poziom świadomości i kultury CSR, dzięki globalnie koordynowanej strategii w Grupie BNP Paribas, zaangażowanie najwyższej kadry menedżerskiej w Banku oraz sprawnie działające procedury i polityki CSR realizowane przez wszystkich pracowników Banku.”

Małgorzata Zdzienicka-Grabarz

Dyrektor Biura Społecznej Odpowiedzialności Biznesu

4 filary, 12 zobowiązań odpowiedzialnego Banku

Realizując działalność statutową i cele biznesowe, świadomi wpływu na otoczenie, uwzględniamy w strategii biznesowej społeczne, etyczne i ekologiczne aspekty naszej działalności. Odpowiedzialne społecznie zarządzanie opieramy na czterech filarach, na które składa się 12 zobowiązań.

Strategia CSR Grupy BNP Paribas

4 FILARY I 12 ZOBOWIĄZAŃ

ODPOWIEDZIALNEGO BANKU

nasza odpowiedzialność gospodarcza

Finansowanie gospodarki w sposób zgodny z zasadami etyki

nasza odpowiedzialność spoleczna

Tworzenie zaangażowanego i lojalnego zarządzania zasobami ludzkimi

nasza odpowiedzialność obywatelska

Walka z wykluczeniem, promowanie edukacji i kultury

nasza odpowiedzialność środowiskowa

Działanie przeciw zmianom klimatycznym

Długoterminowe finansowanie gospodarki

Etyczny biznes

Odpowiedzialne produkty

Rekrutacja,
mobilność
i szkolenia

Różnorodność

Odpowiedzialne zarządzanie zatrudnieniem

Mikrofinanse i wsparcie ekonomii społecznej

Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu oraz poszanowanie praw człowieka

Działania filantropijne skoncentrowane na kulturze, edukacji i solidarności

Polityki CSR dla wrażliwych sektorów

Ograniczanie negatywnego wpływu naszej organizacji na środowisko

Wsparcie badań sprzyjających przeciwdziałaniu zmianom klimatycznym

Stosowanie dobrych praktyk w tworzeniu ładu korporacyjnego
globe
Odpowiedzialność gospodarcza

Finansowanie działalności w sposób etyczny, zaspokajanie potrzeb klientów poprzez budowanie z nimi trwałych relacji, oferowanie im najlepszych i konkurencyjnych rozwiązań finansowych, przy zastosowaniu nowoczesnych technologii i pełnym bezpieczeństwie działania.

Odpowiedzialność SPOŁECZNA

Prowadzenie zaangażowanej i uczciwej polityki kadrowej. Stosowanie przejrzystych zasad rekrutacji i wynagrodzeń. Stosowanie i rozwijanie efektywnych i nowoczesnych metod oraz narzędzi szkoleniowych, wspieranie pracowników w zdobywaniu wiedzy i rozwijaniu się. Przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.

globe
globe
Odpowiedzialność OBYWATELSKA

Społecznie użyteczne działania Fundacji BGŻ BNP Paribas, wspieranie lokalnych inicjatyw w środowisku w którym działamy, walka z wykluczeniem społecznym, promowanie edukacji i kultury.

Odpowiedzialność ŚRODOWISKOWA

Przeciwdziałanie zmianom klimatycznym poprzez działania ekologiczne, odpowiedzialne gospodarowanie odpadami, wdrażanie rozwiązań ekologicznych w biurach. Monitorowanie ryzyk działalności w sektorach uznanych za wrażliwe środowiskowo i/lub społecznie.

globe

Identyfikacja interesariuszy

Nasza działalność angażuje różnorodne grono interesariuszy. Najlepszą drogą do zrozumienia ich potrzeb jest stały, otwarty dialog. Dialog daje nam możliwość poznania opinii interesariuszy i uwzględnienia w rozwoju naszego Banku pojawiających się trendów społeczno-ekonomicznych. Szereg formalnych i nieformalnych mechanizmów – np. spotkania klientów z ekspertami sektora Agro – zbierania informacji zapewnia nam cenną wiedzę na temat tego, jak doskonalić naszą działalność, by jeszcze lepiej odpowiadać na oczekiwania interesariuszy.

group
KLIENCI

Indywidualni i korporacyjni, segment Agro, Bankowość detaliczna, Bankowość korporacyjna, Bankowość Mikro, Bankowość MSP, Biuro Maklerskie, BGŻOptima.

user
rynek

Grupa BNP Paribas, Spółki Grupy BNP Paribas w Polsce, Konkurencja, Partnerzy biznesowi, Związek Banków Polskich, Concordia – Bank Assurance dla klientów Agro, ośrodki doradztwa rolniczego (ODR), Izby rolnicze, Urzędy gmin, Sołtysi, Związki branżowe, np. Krajowe, Zrzeszenie Producentów Rzepaku, Krajowe Stowarzyszenie Sołtysów, Organizacje konsumenckie, Dostawcy, Media ogólnopolskie.

ecology
ŚRODOWISKO

Organizacje pozarządowe, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska.

user 1
PRACOWNICY

Pracownicy Centrali oraz 9 regionów bankowości biznesowej i detalicznej oraz 7 bankowości korporacyjnej, Zarząd, Związki zawodowe, Rada Pracownicza, stażyści, praktykanci.

stock
GIEŁDA

Inwestorzy indywidualni i instytucjonalni, Skarb Państwa, Giełda Papierów Wartościowych, Analitycy rynku, Agencja ratingowa.

eye
ORGANY NADZORUJĄCE

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF), Narodowy Bank Polski (NBP), Państwowa Inspekcja Pracy.

map
SPOŁECZNOŚĆ LOKALNA

Lokalna administracja samorządowa, Instytucje wspierające działania kulturalne, edukacyjne i sportowe, Uczelnie, szkoły średnie, gimnazja, Mieszkańcy lokalnych społeczności, w których znajdują się placówki Banku, Media lokalne, Organizacje pozarządowe, Fundacja BGŻ BNP Paribas.

Aktywność w ramach inicjatyw CSR

Będąc częścią międzynarodowej Grupy BNP Paribas, utożsamiamy nasze działania z globalnymi celami związanymi ze zrównoważonym rozwojem. Bierzemy udział w realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju do 2030 roku, przyjętych przez ONZ we wrześniu 2015 roku.


Angażujemy się w szereg inicjatyw dotyczących odpowiedzialnego prowadzenia biznesu. Jesteśmy partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu, sygnatariuszem Deklaracji polskiego biznesu na rzecz zrównoważonego rozwoju w ramach projektu „Wizja Zrównoważonego Rozwoju 2050”, Equator Principles (w ramach Grupy BNP Paribas) oraz Dobrej Praktyki Bankowej. Jesteśmy członkiem: Związku Banków Polskich, Francuskiej Izby Przemysłowo-Handlowej, Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych.

stickman

W 2015 uczestniczyliśmy w pracach:

  • Global Compact: Koalicja na rzecz Etyki,
  • Zespołów przy Związku Banków Polskich: Komisja Etyki Bankowej, Konkurs Etyka w Finansach, Komitet ds. Jakości usług finansowych,
  • Zespołu ds. Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw – organ pomocniczy Ministra Gospodarki,
  • Forum Odpowiedzialnego Biznesu – prace nad publikacją Komunikacja wolontariatu,
  • Forum Darczyńców,
  • Rady OZE przy Konfederacji Lewiatan,
  • Licznych organizacji w branży rolno-spożywczej.

Nagrody i wyróżnienia

Nasze działania są dostrzegane i doceniane przez niezależnych ekspertów:

trophy
  • „Złoty Laur Super Biznesu” w kategorii „Finanse i Bankowość” – w drugiej edycji konkursu organizowanego przez redakcję dodatku ekonomicznego „Super Expressu”,
  • 2. miejsce w kategorii głównej „Przyjazny Bank – bankowość tradycyjna” oraz 3. miejsce w kategorii „Przyjazny Bank – bankowość internetowa” w Rankingu Newsweek 2015,
  • Top Employer 2015 (dla BNP Paribas Polska, przed fuzją),
  • IV miejsce w Rankingu Odpowiedzialnych Firm w kategorii bankowość, sektor ubezpieczeniowy i finansowy,
  • Srebrny Listek Polityki (jako Bank BGŻ, za rok 2014).
11 naszych inicjatyw zostało opisanych w Raporcie Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2015 jako przykłady dobrych praktyk, m.in.: polityki CSR dla sektorów wrażliwych, inicjatywa Dni Zrównoważonego Rozwoju, Dobre Kilometry oraz programy Fundacji BGŻ BNP Paribas.

rozwiń rozdział arrow
Fuzja - połączyliśmy siły

Fuzja prawna, przeprowadzona w kwietniu 2015 r., doprowadziła do powstania jednego z największych banków w Polsce - Banku BGŻ BNP Paribas S.A. Zebranie dobrych praktyk z obu organizacji, połączenie lokalnego doświadczenia z wiedzą i międzynarodowym zasięgiem właściciela Banku - Grupy BNP Paribas, pozwala nam jeszcze lepiej służyć klientom i efektywnie wspierać rozwój polskiej gospodarki.

Historia Banku

Przebieg procesu integracji

Fuzja prawna

04.2015

Bank BGŻ połączył się z BNP Paribas Bankiem Polska. Jeden bank, dwie marki

bgz

Rebranding

06.2015

Jeden bank, wspólna marka i ujednolicona obsługa

bgz

Umowa przedwstępna nabycia akcji Sygma

07.2015

Uzyskanie licencji bankowej, wpis do Rejestru KRS Sygma Bank Polska

bgz

Zakup akcji Sygma Banku

12.2015

Sygma Bank częścią grupy, z własną marką

bgz

Połączenie z Sygma Bank

05.2016

Fuzja prawna, ujednolicenie marki na BGŻ BNP Paribas

bgz

Fuzja operacyjna

do końca 2016

Połączenie operacyjne oraz migracja systemów IT; jeden bank z ujednoliconą ofertą i wspólnym IT

bgz

Ostatni etap integracji

do I połowy 2017

Migracja systemów IT Sygma Banku

bgz

Komunikacja z klientami i pracownikami

Dokonane w ramach fuzji ujednolicenie produktów i procesów pozwala nam oferować unikalne na polskim rynku rozwiązania. Dołożyliśmy wszelkich starań, by nasi klienci oraz pozostali interesariusze nie odczuli skali zmian związanych z integracją. Priorytetowo potraktowaliśmy komunikację z otoczeniem oraz zachowanie ciągłości i najwyższej jakości obsługi klientów. Nieocenioną rolę w procesie integracji odegrali zaangażowani pracownicy, mający bezpośredni kontakt z klientami i pozostałymi interesariuszami.


Połączenie podmiotów działających w zbliżonych segmentach rynku zapewnia pozytywny efekt synergii, ale wiąże się także z koniecznością zmian organizacyjnych, w tym optymalizacji zatrudnienia. Dołożyliśmy wszelkich starań, by proces ten w BGŻ BNP Paribas był w pełni transparentny i miał możliwie najmniejsze skutki społeczne. Integrację wewnętrzną koordynował specjalnie powołany Zespół ds. Zarządzania Zmianą.


Postawiliśmy na dialog, dzięki któremu ostateczne rozwiązania zostały wypracowane przez wszystkie zaangażowane strony, w tym związki zawodowe. Politykę komunikacji (materiały informacyjne, szkolenia, intranet) podporządkowaliśmy temu, by pracownicy mieli świadomość istotnych aspektów fuzji i pełną informację na temat zmian, szczególnie tych bezpośrednio ich dotyczących. Na bieżąco realizowaliśmy badania i ankiety dotyczące integracji.

Zmiany organizacyjne

Przewidując konieczność zmian organizacyjnych i optymalizacji zatrudnienia, w dniu 4 marca 2015 r. pomiędzy Bankiem BGŻ i BNP Paribas Bank Polska S.A. a partnerem społecznym zawarte zostało Porozumienie w sprawie określenia zasad postępowania w sprawach dotyczących pracowników w związku z procesem zwolnień grupowych. Strony Porozumienia ustaliły, iż zwolnienia grupowe przeprowadzone zostaną w okresie 24 miesięcy od dnia połączenia Banków (1 maja 2015 r.) i obejmą nie więcej niż 1 800 pracowników.


W Porozumieniu uzgodnione zostały między innymi warunki odpraw i dodatkowych odszkodowań dla pracowników, których umowy o pracę zostaną rozwiązane w ramach zwolnień grupowych, warunki uczestnictwa pracowników w programach dobrowolnych odejść oraz warunki relokacji (zmiana miejsca pracy) i programu outplacement.


Złagodzeniu skutków społecznych działań restrukturyzacyjnych służyły dwa programy dobrowolnych odejść, skierowane do tych pracowników, których stanowiska są przewidziane do likwidacji i którzy spełniają określone kryteria. Kryteria te zostały zaproponowane w taki sposób, aby zmniejszyć skutki utraty pracy dla osób, które mogą mieć największe trudności na rynku pracy, a w konsekwencji być zagrożone bezrobociem lub które z uwagi na wiek (maksymalnie 4 lata do osiągnięcia uprawnień emerytalnych) nie chcą już podejmować wysiłku nowych wyzwań.


W maju 2015 r. z myślą o pracownikach objętych zwolnieniami grupowymi, których stanowiska pracy przewidziane są do likwidacji, w Banku utworzone zostało Centrum Mobilności. Centrum Mobilności stwarza wyżej wymienionym pracownikom szansę kontynuacji pracy w innym obszarze, na innym stanowisku lub w innej placówce Banku. Nowe miejsce pracy może być zaproponowane przez HR. Pracownik może także do końca okresu wypowiedzenia umowy brać udział w rekrutacji prowadzonej za pośrednictwem wewnętrznego rynku pracy.

rozwiń rozdział arrow
Profil i skala działalności

Profil

Bank BGŻ BNP Paribas jest bankiem uniwersalnym, notowanym na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Jesteśmy częścią wiodącej międzynarodowej grupy bankowej BNP Paribas.


Oferujemy klientom indywidualnym produkty oszczędnościowo-inwestycyjne oraz szeroką gamę kredytów. Jesteśmy jednym z największych wydawców kart kredytowych w Polsce. Przedsiębiorstwom (mikro, MŚP i korporacjom) dostarczamy rozwiązania z zakresu finansowania działalności na rynku krajowym i międzynarodowym. Stworzyliśmy specjalną ofertę dla przedsiębiorstw z sektora rolno-spożywczego. Specjalizujemy się w finansowaniu rolnictwa, gospodarki żywnościowej oraz infrastruktury regionalnej. Klientom segmentu bankowości prywatnej proponujemy kompleksową ofertę w zakresie ochrony, optymalizacji i pomnażania majątku. Klienci naszego Banku mogą również korzystać z usługi doradztwa inwestycyjnego.


Świadczymy usługi poprzez sieć oddziałów bankowych oraz stoisk bankowych w centrach handlowych na terenie całego kraju. Produkty kredytowe dostępne są także w sklepach partnerskich oraz wybranych sieciach dealerów samochodów.

Skala działalności

8 Bank w Polsce pod względem wielkości aktywów

Udział w rynku na 31.12.2015 r.
Kredyty
Depozyty
4.89% (vs 3.10% na 31.12.2014)
4.23% (vs 3.16% na 31.12.2014)
Udział w rynku segmentu Agro na 31.12.2015 r.
Kredyty
Depozyty
32.09% (vs 29.88% na 31.12.2014)
12.03% (vs 12.05% na 31.12.2014)
31.12.2015 r.
Zatrudnienie*
Zatrudnienie GK
Klienci ogółem
Klienci Agro
Oddziały*
Aktywa
Kapitał własny
7 588 etatów
8 512 etatów
2.6 mln (w tym: Bank 1.65 mln)
72 tys.
508
65 372 mln zł
6 268 mln zł

* Dane dotyczące Banku BGŻ BNP Paribas S.A.

Sieć placówek Banku

Województwo
dolnośląskie
kujawsko-pomorskie
lubelskie
lubuskie
łódzkie
małopolskie
mazowieckie
opolskie
podkarpackie
podlaskie
pomorskie
śląskie
świętokrzyskie
warmińsko-mazurskie
wielkopolskie
zachodniopomorskie
Liczba oddziałów
36
34
26
17
25
32
76
13
22
18
33
40
15
30
44
28
mapa

Informacje o Grupie Kapitałowej BGŻ BNP Paribas S.A.

Bank BGŻ BNP Paribas S.A. jest jednostką dominującą Grupy Kapitałowej Banku BGŻ BNP Paribas S.A. („Grupa”). Bank BGŻ BNP Paribas S.A. („Bank” lub „BGŻ BNP Paribas”) posiada siedzibę w Warszawie przy ul. Kasprzaka 10/16 i jest zarejestrowany w Polsce, przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000011571. Czas trwania jednostki dominującej oraz jednostek wchodzących w skład Grupy Kapitałowej jest nieoznaczony.


Bank BGŻ BNP Paribas S.A. jest podmiotem należącym do Grupy Kapitałowej BNP PARIBAS S.A. z siedzibą w Paryżu.


W skład Grupy na dzień 31 grudnia 2015 r. wchodzi jednostka dominująca Bank BGŻ BNP Paribas S.A. oraz jej jednostki zależne:

1
2
3
4
5
6

Spółka/właściciel
biznesowy w Banku

TFI BGŻ BNP Paribas S.A.
BFN ACTUS Sp. z o.o.
Fortis Lease Polska Sp. z o.o. w likwidacji
BGŻ BNP Paribas Faktoring Sp. z o.o.
Sygma Bank Polska S.A.
Laser Services Polska Sp. z o.o

Akcje/Udziały

377 000
1 510
2
20 820
1 000
273 438

Procent głosów w kapitale zakładowym

100,00%
100,00%
100,00%
100,00%
100,00%
100,00%

Procent głosów na WZ

100,00%
100,00%
100,00%
100,00%
100,00%
100,00%

Wybrane dane finansowe i wskaźniki

Skonsolidowane dane finansowe

w tys. zł

Wynik z tytułu odsetek
Wynik z tytułu opłat i prowizji
Wynik przed opodatkowaniem
Wynik po opodatkowaniu
Całkowite dochody ogółem
Przepływy środków pieniężnych netto, razem

31.12.2015
(narastająco)

1 422 647
422 702
29 692
13 293
(45 588)
1 081 354

31.12.2014
(narastająco)

1 118 284
310 499
178 176
138 031
301 931
299 341

w tys. zł

Aktywa razem
Zobowiązania wobec klientów
Zobowiązania razem
Kapitał zakładowy
Kapitał własny razem

31.12.2015

65 372 338
46 527 391
59 103 984
84 238
6 268 354

31.12.2014

40 496 575
32 804 444
36 340 271
56 139
4 156 304

Wybrane skonsolidowane wskaźniki finansowe

Stopa zwrotu z kapitału(1)
Stopa zwrotu z aktywów(2)
Marża odsetkowa netto(3)
Koszty/Dochody(4)
Koszty ryzyka kredytowego(5)
Kredyty (netto)/Depozyty(6)
Kredyty brutto/Razem źródła finansowania(7)
Zysk (strata) na jedną akcję
Łączny współczynnik kapitałowy
Współczynnik kapitału Tier1

31.12.2015
(narastająco)

3,4%*
0,3%*
2,6%
74,2%*
(0,7%)
118,0%
98,2%
0,18 zł
13,45%
11,76%

31.12.2014
(narastająco)

3,6%
0,4%
2,9%
67,8%
(1,1%)
97,1%
88,2%
2,56 zł
13,81%
12,69%

Dane za rok 2015 roku dotyczą połączonego Banku BGŻ BNP Paribas S.A. Transakcja połączenia została przeprowadzona z zastosowaniem metody wartości księgowej. Wyniki BNP Paribas Banku Polska S.A. zostały ujęte w skonsolidowanym wyniku Grupy prospektywnie, tj. od 30.04.2015 roku. Dane porównawcze za poprzednie okresy nie zostały przekształcone (dane za 12M 2014 oraz na 31 grudnia 2014 roku - tylko dla Grupy Kapitałowej Banku BGŻ).


* wartości znormalizowane z wyłączeniem kosztów integracji

(1) Relacja zysku netto do średniego kapitału obliczonego na bazie stanów na koniec kwartałów (wskaźnik annualizowany).

(2) Relacja zysku netto do średnich aktywów obliczonych na bazie stanów na koniec kwartałów (wskaźnik annualizowany).

(3) Relacja wyniku z tytułu odsetek do średnich aktywów obliczonych na bazie stanów na koniec kwartałów (wskaźnik annualizowany).

(4) Relacja sumy ogólnych kosztów administracyjnych i amortyzacji do sumy wyniku z działalności bankowej.

(5) Relacja odpisów netto z tytułu utraty wartości kredytów i pożyczek do średniego stanu kredytów i pożyczek netto udzielonych klientom obliczonego na bazie stanów na koniec kwartałów (wskaźnik annualizowany).

(6) Relacja kredytów i pożyczek udzielonych klientom (netto) do depozytów klientów, stan na koniec okresu.

(7) Relacja kredytów i pożyczek brutto udzielonych klientom do sumy zobowiązań wobec klientów, wyemitowanych dłużnych papierów wartościowych, kredytów otrzymanych od innych banków oraz zobowiązań podporządkowanych. Stan na koniec okresu.

Źródło: Skonsolidowane Sprawozdania Finansowe Grupy Kapitałowej Banku BGŻ BNP Paribas S.A. za rok zakończony 31 grudnia 2015.

top do góry