Raport społeczny 2015 Banku BGŻ BNP Paribas movie zobacz skrót raportu
left arrow Wróć do pozostałych działów
Wersja dla niedowidzących
ucho
left arrow
people

Nasza odpowiedzialność społeczna

Kierujemy się wspólnymi wartościami

Działamy zgodnie z 11 zasadami Kodeksu Postępowania Pracowników. Wartości wpisane w kulturę naszego Banku determinują nasze codzienne działania. Dzięki kulturze organizacyjnej uczymy się wspólnie działać, rozwijać i wzajemnie inspirować.

7

FUNDAMENTÓW kultury organizacyjnej:

współpraca, wspieranie zmian, inspiracja (dawanie przykładu), zaufanie, odwaga, przedsiębiorczość, wizja.

Lubimy tu pracować!

79

z nas jest zadowolonych z miejsca pracy. Dbamy o dobrą atmosferę, doceniamy konkurencyjne warunki zatrudnienia oraz możliwość godzenia życia zawodowego i prywatnego.

83

pracowników ma umowę

na czas nieokreślony.

97,6

pracowników jest

zatrudnionych na pełen etat.

Liczba zatrudnionych osób

4 337 sieć

3 331 centrala

7 668 razem

question

pytamy i reagujemy

Raz w roku przeprowadzamy badanie satysfakcji i zaangażowania pracowników (tzw. Global People Survey). Wykaz wybranych działań podjętych pod wpływem opinii pracowników zgłoszonych w GPS 2015: poszerzenie pakietu narzędzi komunikacji, czaty z Zarządem i kadrą kierowniczą, zmniejszenie ilości dokumentów w formie papierowej, zwiększanie liczby szkoleń.

KORZYSTAMY Z BENEFITÓW

Wszyscy pracownicy Banku mają dostęp do świadczeń socjalnych i dodatkowych, w tym nagrody urlopowej oraz dodatkowego dnia urlopu dla pracowników, którzy biorą udział w ważnym dla nich wydarzeniu prywatnym, np. własnym ślubie.

2 800

pracowników

korzysta z karty Multisport.

8 325

świadczeń udzielono w 2015

zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.

5 600

pracowników korzysta

pakietów prywatnej opieki medycznej.

812

pracowników skorzystało

urlopów okolicznościowych.

Promujemy współpracę opartą na wynikach

Zmienna część wynagrodzenia jest powiązana ze stopniem realizacji wspólnie ustalonych celów i regularnej ocenie ich realizacji wykonania. Proces oceny rocznej to narzędzie, które pozwala zaplanować swoją ścieżkę rozwoju zawodowego. Zasady wynagradzania, dopasowywania stanowisk oraz przyznawania innych świadczeń pieniężnych wynikających ze stosunku pracy zostały ujęte w Polityce wynagradzania.


Mediana wynagrodzeń w głównych lokalizacjach Banku, tj. Warszawie i Krakowie wynosi 3 200 zł.

Stosunek wynagrodzenia kobiet do wynagrodzenia mężczyzn*

a
women
men

Pracownicy

98 %

102 %

Średnia Kadra Kierownicza

97 %

105 %

Wyższa Kadra Kierownicza

92 %

104 %

Kluczowym elementem w procesie kształtowania wynagrodzeń jest dążenie do równości wynagrodzeń kobiet i mężczyzn na tych samych stanowiskach.

*Uśrednione wyniki wynagrodzeń na poszczególnych stanowiskach w skali danej grupy. 100 % w tym przypadku stanowi średnie wynagrodzenie dla poszczególnych grup pracowników.

Dbamy o różnorodność w miejscu pracy

Różnorodność jest naszą siłą. Chcemy optymalnie wykorzystać ją na rzecz rozwoju Banku. Celowi temu służy realizowana w Grupie BNP Paribas Polityka Różnorodności. Za koordynację działań i nadzór nad przestrzeganiem różnorodności odpowiada dwóch menadżerów (tzw. diversity officers).

60%

menedżerów

to kobiety.

50+

co 7 pracownik

ma powyżej 50 lat.

Tworzymy dobre warunki rozwoju dla pracowników

Dbamy o stałe podnoszenie kompetencji, tak specjalistycznych, jak i „miękkich”. Uczymy się od siebie nawzajem, nie tylko w pracy, ale i na przykład podczas projektów wolontariackich. Zainteresowane osoby wybierają opcję mobilności zawodowej, korzystając z szansy rozwoju w nowych obszarach. Pracownicy są objęci systemem rozwoju zawodowego, na który składają się:

brain

działania wewnętrzne — zarządzanie wiedzą zgromadzoną w Banku; rozwijanie kompetencji umożliwiających współpracę, komunikację i wymianę informacji,

działania zewnętrzne — zdobywanie nowych kompetencji przy współpracy z zewnętrznymi konsultantami i firmami szkoleniowymi,

wsparcie tzw. HR Biznes Partnerów w motywowaniu i planowaniu rozwoju.

W 2015 roku na jednego pracownika przypadło średnio 24 godziny szkoleń.

PROGRAMY I INICJATYWY SZKOLENIOWE

Prestiż – program rozwoju kompetencji menedżerskich i eksperckich, skierowany do pracowników z najwyższym potencjałem.

85 uczestników

Talenty sprzedaży – program stworzony z myślą o najlepszych doradcach klienta bankowości detalicznej i biznesowej, rozwijający ich kompetencje menedżerskie i eksperckie.

120 uczestników

Dni Mobilności Zawodowej – szkolenia, webkonferencje, otwarte spotkania z menadżerami i dyrektorami HR.

150 uczestników

Program Outplacement – przygotowany dla osób objętych programem zwolnień grupowych, zainteresowanych jak najlepszym przygotowaniem się do poszukiwania nowej pracy.

172 uczestników

Działamy i dla siebie, i innych

Dokonujemy odpowiedzialnych wyborów, także w kwestiach niezwiązanych wprost z naszymi obowiązkami zawodowymi. Angażujemy się w wolontariat, dbamy o własne zdrowie i jesteśmy „eko”.

dni csr

W ramach Dni CSR uczymy się, jak drobne zmiany codziennych nawyków mogą wpływać nie tylko na kondycję środowiska naturalnego, ale i lepszą jakość życia każdego z nas.

Jednym z punktów programu realizowanego pod hasłem „Jesteśmy CSR” były profilaktyczne badania, w których udział wzięło ponad 300 osób.

km

dobre kilometry

Pracownicy przez miesiąc zliczali kilometry przemierzane podczas biegania, jazdy rowerem i na rolkach, a także spacerów i nordic walking. Wyjściowy cel — 10 tys. km — został pobity kilkukrotnie. „Dobre kilometry” zostały przeliczone na złotówki i przekazane na wybrany przez uczestników cel charytatywny: Centrum Onkologii w Warszawie.

heart

wolontariat

Chętnie włączamy się w akcje wolontariackie. Każdemu pracownikowi przysługuje jeden dzień wolny na wolontariat oraz merytoryczne i finansowe wsparcie naszej Fundacji.

Jak rekrutujemy

Poszukujemy i zatrudniamy pracowników zgodnie z obowiązującym prawem i najlepszymi praktykami rynkowymi. Dbamy o jak najszersze dotarcie do potencjalnego grona najbardziej utalentowanych kandydatów, priorytetowo traktując rekrutację wewnętrzną, zwłaszcza w zakresie obsady stanowisk menedżerskich. Osobom, które nie posiadają doświadczenia, oferujemy możliwość odbycia praktyk.

więcej more
ace

ACE MANAGER

Wirtualna gra biznesowa zaprojektowana przez ekspertów z Grupy BNP Paribas. Studenci z całego świata wcielają się w rolę bankierów i podejmują decyzje dotyczące obszarów bankowości korporacyjnej i instytucjonalnej oraz detalicznej. W edycji zorganizowanej w 2015 roku wzięło udział ponad 6 750 studentów, w tym 81 osób z Polski.

top do góry