KODEKS WSPÓŁPRACY

Krok 1: Sprawdzamy potrzeby technologiczne Banku

  • Ustalamy priorytety dla danej linii biznesowej.
  • Dla zweryfikowania wstępnych założeń, przeprowadzamy badania z klientami.
  • We współpracy z linią biznesową, wyznaczamy Właściciela Produktu (Product Ownera).
  • Kompletujemy interdyscyplinarny zespół i budżet do realizacji POC (Proof of Concept).
  • Startujemy z komunikacją naszego zapotrzebowania. Więcej informacji dostępnych jest tutaj.
  • Uwaga: nie wymagamy, aby startup miał doświadczenie we współpracy z bankami.

Krok 2: Łączymy właścicieli biznesowych ze startupami

  • Przez ok. 2 tygodnie szukamy technologii na rynku (scouting startupów).
  • Zainteresowane startupy zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z Zespołem Współpracy z Fintechami
  • Pomagamy w przygotowaniu się do przyszłych rozmów.
  • Wybrane startupy zapraszamy na spotkanie, m.in. w ramach Office Hours.
  • Podpisujemy umowę o poufności (NDA).
  • Podczas spotkania, każdy startup ma 45 minut na prezentację rozwiązania w odniesieniu do naszych potrzeb.

Krok 3: Pracujemy razem nad rozwiązaniem (warsztaty)

  • Kontynuujemy prace z wybranymi startupami podczas Office Hours.
  • Organizujemy warsztaty, na których pracujemy m.in. nad dopasowaniem rozwiązania do naszych potrzeb.
  • Określamy założenia biznesowe i techniczne, które będziemy weryfikować w ramach Proof of Concept.
  • Ustalamy treść i warunki zamówienia dla startupu.
  • Razem kompletujemy dokumenty i pomagamy przejść przez wewnętrzne procedury Banku.
  • Podpisujemy jeden z uproszczonych wzorów umów na Proof of Concept.

Krok 4: Testujemy rozwiązanie (POC)

  • Testujemy wybraną technologię w ramach Proof of Concept.
  • Czas, jaki jest potrzebny na testowanie danego rozwiązania, ustalamy indywidualnie.
  • Wyciągamy wnioski z Proof of Concept i – jeśli są pomyślne – kontynuujemy prace.
  • Ustalamy cele biznesowe (KPI), precyzujemy zakres dalszych prac.
  • Rekomendujemy startup do wdrożenia w Banku.

Krok 5: Wdrażamy najlepsze rozwiązania

  • Ustalamy, jaki model współpracy na linii startup – Bank będzie najlepszy dla obu stron.
  • Przygotowujemy Właściciela Produktu do zaprezentowania rozwiązania na Komitecie Inwestycyjnym.
  • Przedstawimy startupowi wzór umowy.
  • Bierzemy się do pracy.
  • Jeśli to możliwe, wspólnie zastanawiamy się jak wdrożoną technologię można zastosować w innych obszarach naszego Banku.

Krok 6: Dbamy o relacje

  • Startupy rekrutuje Zespół Relacji z Fintechami Banku BNP Paribas (koordynator: Michał Miszułowicz).
  • Firma, z którą decydujemy się współpracować, ma swojego opiekuna po stronie Laboratorium Innowacji.
  • Pomagamy przejść startupom przez wszystkie etapy procesu i wewnętrznych procedur Banku.
  • Dajemy jasną i konkretną informację zwrotną. Proces od Proof of Concept do właściwego wdrożenia staramy się zamknąć w okresie od 6-ciu do 12-stu miesięcy.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie. Rozwiń