KODEKS WSPÓŁPRACY

Krok 1: Sprawdzamy potrzeby technologiczne Banku

  • Ustalamy priorytety dla danej linii biznesowej.
  • Dla zweryfikowania wstępnych założeń, przeprowadzamy badania z klientami.
  • We współpracy z linią biznesową, wyznaczamy Właściciela Produktu (Product Ownera).
  • Kompletujemy interdyscyplinarny zespół i budżet do realizacji POC (Proof of Concept).
  • Startujemy z komunikacją naszego zapotrzebowania. Więcej informacji dostępnych jest tutaj.
  • Uwaga: nie wymagamy, aby startup miał doświadczenie we współpracy z bankami.

Krok 2: Łączymy właścicieli biznesowych ze startupami

  • Przez ok. 2 tygodnie szukamy technologii na rynku (scouting startupów).
  • Zainteresowane startupy zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z Zespołem Współpracy z Fintechami
  • Pomagamy w przygotowaniu się do przyszłych rozmów.
  • Wybrane startupy zapraszamy na spotkanie, m.in. w ramach Office Hours.
  • Podpisujemy umowę o poufności (NDA).
  • Podczas spotkania, każdy startup ma 45 minut na prezentację rozwiązania w odniesieniu do naszych potrzeb.

Krok 3: Pracujemy razem nad rozwiązaniem (warsztaty)

  • Kontynuujemy prace z wybranymi startupami podczas Office Hours.
  • Organizujemy warsztaty, na których pracujemy m.in. nad dopasowaniem rozwiązania do naszych potrzeb.
  • Określamy założenia biznesowe i techniczne, które będziemy weryfikować w ramach Proof of Concept.
  • Ustalamy treść i warunki zamówienia dla startupu.
  • Razem kompletujemy dokumenty i pomagamy przejść przez wewnętrzne procedury Banku.
  • Podpisujemy jeden z uproszczonych wzorów umów na Proof of Concept.

Krok 4: Testujemy rozwiązanie (POC)

  • Testujemy wybraną technologię w ramach Proof of Concept.
  • Czas, jaki jest potrzebny na testowanie danego rozwiązania, ustalamy indywidualnie.
  • Wyciągamy wnioski z Proof of Concept i – jeśli są pomyślne – kontynuujemy prace.
  • Ustalamy cele biznesowe (KPI), precyzujemy zakres dalszych prac.
  • Rekomendujemy startup do wdrożenia w Banku.

Krok 5: Wdrażamy najlepsze rozwiązania

  • Ustalamy, jaki model współpracy na linii startup – Bank będzie najlepszy dla obu stron.
  • Przygotowujemy Właściciela Produktu do zaprezentowania rozwiązania na Komitecie Inwestycyjnym.
  • Przedstawimy startupowi wzór umowy.
  • Bierzemy się do pracy.
  • Jeśli to możliwe, wspólnie zastanawiamy się jak wdrożoną technologię można zastosować w innych obszarach naszego Banku.

Krok 6: Dbamy o relacje

  • Startupy rekrutuje Zespół Relacji z Fintechami Banku BNP Paribas (koordynator: Michał Miszułowicz).
  • Firma, z którą decydujemy się współpracować, ma swojego opiekuna po stronie Laboratorium Innowacji.
  • Pomagamy przejść startupom przez wszystkie etapy procesu i wewnętrznych procedur Banku.
  • Dajemy jasną i konkretną informację zwrotną. Proces od Proof of Concept do właściwego wdrożenia staramy się zamknąć w okresie od 6-ciu do 12-stu miesięcy.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie. Rozwiń

We use cookies on our website, which are saved to the hard drive of the user’s terminal device to help you navigate and customize the site to your preferences. For more information about cookies, see Privacy Policy. Disabling on or deleting cookies from the terminal device is possible after the web browser settings have been properly configured. For more information about blocking and deleting cookies, see Privacy Policy. Disabling the option to save cookies may make it difficult or impossible to use certain features of the Website. If you do not change your web browser settings to settings that disable saving of cookies, you agree to have them saved. Expand