Dzwoni do Ciebie pracownik bezpieczeństwa banku i informuje Cię o tym, że jedna z Twoich transakcji została wstrzymana, aby mógł zbadać sytuację, powinieneś/naś zainstalować oprogramowanie, które umożliwi mu zdalny dostęp do Twojego komputera. Co robisz?

Pytanie 5 z 5

Dzwoni do Ciebie pracownik bezpieczeństwa banku i informuje Cię o tym, że jedna z Twoich transakcji została wstrzymana, aby mógł zbadać sytuację, powinieneś/naś zainstalować oprogramowanie, które umożliwi mu zdalny dostęp do Twojego komputera. Co robisz?

Pytanie 5 z 5



Brawo! Pod pretekstem problemu z Twoim kontem, cyberprzestępcy mogą próbować przejąć kontrolę nad Twoim urządzeniem i wyłudzić poufne informacje. Czujność i zgłaszanie takich incydentów bankowi to podstawa skutecznej walki z przestępcami.

Pamiętaj! Pracownik banku nigdy nie prosi o dane do logowania, dostęp do Twojego urządzenia czy instalację dodatkowych aplikacji. 
W aplikacji GoMobile możesz automatycznie potwierdzić tożsamość pracownika banku. 

Niestety, nie jest to dobra odpowiedź. Cyberprzestępcy potrafią podszyć się pod numer prawdziwej infolinii banku. Pośpiech i panika też nie są dobrymi doradcami – usypiają one naszą czujność i logiczne myślenie, a wtedy cyberprzestępca z łatwością może nas oszukać.

Pamiętaj! Pracownik banku nigdy nie prosi o podanie danych do logowania, dostęp do Twojego urządzenia czy instalację dodatkowych aplikacji. 
W aplikacji GoMobile możesz automatycznie sprawdzić tożsamość pracownika banku.

Zachęcamy – poczytaj więcej o zasadach bezpieczeństwa na naszej stronie:
https://www.bnpparibas.pl/bezpieczenstwo