1. ZAPAMIĘTAJ kod PIN i nigdzie go nie zapisuj. Nie ujawniaj nikomu swojego numeru PIN. Pamiętaj również o podpisaniu karty zaraz po jej otrzymaniu.
2. SPRAWDŹ, czy przesyłka z kartą jest w stanie nienaruszonym. Jeśli podejrzewasz, że korespondencja była otwierana, skontaktuj się z Centrum Telefonicznym pod numerem: na: 500 990 500 lub 22 134 00 00 (koszt połączenia wg taryfy operatora)– w trosce o Twoje bezpieczeństwo wydamy Ci nową kartę.
3. KONTROLUJ poprawność obciążeń na comiesięcznych wyciągach lub w bankowości internetowej. W przypadku pojawienia się rozbieżności skontaktuj się z Centrum Telefonicznym pod numerem: 500 990 500 lub 22 134 00 00 (koszt połączenia wg taryfy operatora)– wyjaśnimy zaistniałą niezgodność i w razie potrzeby zastrzeżemy kartę.
4. PAMIĘTAJ o aktualizowaniu danych teleadresowych w bazie Banku. Postaraj się być dostępny pod numerem telefonu kontaktowego, aby w razie konieczności potwierdzić wykonywanie transakcji. W czasie zakupu nie trać karty z zasięgu wzroku i nie pozwól na to, by sprzedawca zabrał kartę na zaplecze w celu dokonania transakcji.
5. CHROŃ numer karty i kod CVV2 lub CVC2 (trzy cyfry umieszczone na pasku do podpisu na odwrocie karty), aby osoby postronne nie weszły w ich posiadanie.
6. PAMIĘTAJ, że Bank nigdy nie dzwoni ani nie wysyła do użytkowników listów lub wiadomości e-mail z prośbą o podanie kodów PIN czy numerów kart kredytowych. Kiedy otrzymasz taką wiadomość, nie udzielaj odpowiedzi i niezwłocznie powiadom Bank o zaistniałym incydencie.
7. UNIKAJ dokonywania transakcji u nieznanych i niesprawdzonych sprzedawców internetowych. Zanim przelejesz należność, zapoznaj się z regulaminem sklepu internetowego i sprawdź, czy transmisja danych jest szyfrowana (ikona zamkniętej kłódki lub kluczyka w oknie przeglądarki internetowej i adres strony rozpoczynający się od https://, a nie http://).
8. NIGDY nie ujawniaj kodu PIN podczas transakcji internetowych (do ich potwierdzania służą kody CVV2 lub CVC2, umieszczone na odwrocie karty).
9. WYKONUJ transakcje internetowe z komputerów, do których masz wyłączny dostęp lub które wykorzystywane są przez niewielkie grono zaufanych osób.
10. PRZYSŁANIAJ ręką klawiaturę bankomatu lub terminala podczas wprowadzania kodu PIN, tak aby osoby postronne nie były w stanie odczytać wpisywanych cyfr. Nie korzystaj z podejrzanie wyglądających bankomatów (ze zmienioną klawiaturą lub nakładką w miejscu szczeliny na kartę), a o niepokojących Cię spostrzeżeniach powiadom Bank.