Bank zmieniającego się świata
Menu
Zaloguj
 
 

Kontakt

Infolinia

Telefony stacjonarne

801 321 123

+48 22 134 00 00

Połączenia krajowe i z zagraniczne

+48 500 990 500

Połączenia komórkowe

(Infolinia czynna 24/7. Koszt połączenia wg stawki operatora)

Chargeback - Dodatkowa ochrona utraty pieniędzy

 

 

Czy wiesz, że płatność kartą może uchronić Cię przed utratą pieniędzy, gdy zakupisz towary i ich nie otrzymasz lub zamówione usługi nie zostaną zrealizowane?

Płacąc za zakupy kartami kredytowymi lub debetowymi, w razie problemów z towarem lub usługą możesz skorzystać z procedury chargeback, na zasadach określonych przez regulacje wewnętrzne właściwej organizacji płatniczej (Mastercard, VISA).

chargeback

Chargeback umożliwia odzyskanie środków z tytułu kwestionowanej transakcji w przypadku nieskutecznych prób dochodzenia swoich praw bezpośrednio u sprzedawcy.

Bank, na podstawie zgłoszenia Klienta, rozpoczyna we właściwej organizacji płatniczej procedurę, której celem jest odzyskanie środków z tytułu kwestionowanej transakcji kartowej.

Procedurze chargeback podlegają:

  • transakcje dokonane w bankomatach,
  • sklepach stacjonarnych, jak również zakupy w Internecie opłacone kartą.

Przykładowe sytuacje, w których Bank może zainicjować procedurę chargeback:

  • klient nie otrzymał środków wypłacanych z bankomatu (części lub całości)
  • transakcja została rozliczona dwa razy
  • produkt nie został dostarczony lub zamawiana usługa nie została zrealizowana, a dochodzenie zwrotu środków u sprzedawcy było nieskuteczne
  • pobrano środki z tytułu transakcji, która została wcześniej anulowana
  • zakupiony towar został zwrócony, a nie dokonano zwrotu pieniędzy

Jak złożyć zgłoszenie w celu zainicjowania przez Bank procedury chargeback we właściwej organizacji płatniczej ?

Zadzwoń do nas

+48 500 990 500

+48 22 134 00 00

Opłata za połączenie według cennika Operatora

 Umów spotkanie z doradcą na wybraną godzinę przez Booksy

Poznaj Booksy

Oddział

Ponad 500 oddziałów na terenie Polski

Znajdź oddział

 

Jakie informacje są potrzebne?

  1. Imię i nazwisko posiadacza karty, numer karty oraz dokument tożsamości, jeżeli składasz zgłoszenie w oddziale Banku.
  2. Dokument potwierdzający dokonanie transakcji kartą, np. potwierdzenie z terminala lub wydruk z bankomatu.
  3. Data dokonania transakcji oraz, jeżeli pamiętasz, przybliżona godzina.
  4. Nazwa punktu lub sklepu, w którym dokonałeś transakcji lub położenie bankomatu, w którym doszło do nieprawidłowej wypłaty,
  5. Kwota i waluta wypłaty
  6. Powód kwestionowania transakcji kartą

Ważne! Bank może poprosić również o inne dokumenty, jeżeli będzie to konieczne do rozpoczęcia procedury chargeback, na przykład maile potwierdzające, że próbowaliśmy samodzielnie odzyskać pieniądze za niedostarczony towar lub niewykonane usługi bądź inne dokumenty, takie jak kopie umów, voucherów czy wykupionych biletów.

Należy pamiętać, że Bank jedynie inicjuje procedurę chargeback, działając jako pośrednik między Klientem i organizacją płatniczą, której regulacje wewnętrzne określają warunki i zasady ewentualnego zwrotu środków.

Pamiętaj, aby dokładnie sprawdzić poprawność wprowadzonych danych, ponieważ Bank BNP Paribas Bank Polska S.A. nie dokonuje weryfikacji formalnej i merytorycznej danych podanych we wniosku oraz załączników i nie posiada informacji dotyczących wniosku obsługiwanego przez wybrany Organ gminy prowadzący postępowanie w sprawie świadczenia wychowawczego Rodzina 500+.

Dokumenty wygenerowane z systemu Pl@net nie stanowią potwierdzenia złożenia wniosku o świadczenie 500+.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie. Rozwiń

We use cookies on our website, which are saved to the hard drive of the user’s terminal device to help you navigate and customize the site to your preferences. For more information about cookies, see Privacy Policy. Disabling on or deleting cookies from the terminal device is possible after the web browser settings have been properly configured. For more information about blocking and deleting cookies, see Privacy Policy. Disabling the option to save cookies may make it difficult or impossible to use certain features of the Website. If you do not change your web browser settings to settings that disable saving of cookies, you agree to have them saved. Expand