Jak rozpoznać, że nadawca wiadomości próbuje podszyć się pod bank?

A: W wiadomości są błędy językowe, literówki.

B: W wiadomości jest link do logowania do bankowości elektronicznej.

C: Adres nadawcy budzi wątpliwości.

Pytanie 5 z 5

Jak rozpoznać, że nadawca wiadomości próbuje podszyć się pod bank?

A: W wiadomości są błędy językowe, literówki.

B: W wiadomości jest link do logowania do bankowości elektronicznej.

C: Adres nadawcy budzi wątpliwości.

Pytanie 5 z 5



Brawo! Bezpośredni link do logowania do bankowości elektronicznej powinien wzbudzać podejrzenia. Podobnie literówki i błędy językowe w oficjalnych nazwach lub adresach mailowych. Zawsze weryfikuj podejrzane wiadomości mailowe z infolinią banku.

Niestety, nie jest to dobra odpowiedź. Bezpośredni link do logowania do bankowości elektronicznej powinien wzbudzać podejrzenia. Podobnie literówki i błędy językowe w oficjalnych nazwach lub adresach mailowych. Mogą to być  sygnały, że nadawcą wiadomości nie jest bank. Zawsze weryfikuj podejrzane wiadomości mailowe z infolinią banku.

Zachęcamy – poczytaj więcej o zasadach bezpieczeństwa na naszej stronie:

https://www.bnpparibas.pl/bezpieczenstwo