Bank zmieniającego się świata

Trzy technologie, które zmienią zakupy w internecie

Trzy technologie, które zmienią zakupy w internecie

Technologia umożliwiła powstanie i rozwój e-commerce oraz nieustannie napędzała rozwój handlu w sieci. Obecnie trzy najważniejsze trendy kształtujące przyszłość e-commerce: zautomatyzowana dystrybucja, inteligenta personalizacja i cyfrowy kredyt – zawdzięczają swoje powstanie nowym technologiom.

Z dostawą do rąk własnych, czy do paczkomatu?

Przez lata Klienci sklepów internetowych wybierali pomiędzy dostawą do domu lub biura, realizowaną przez firmy kurierskie, a odbiorem osobistym paczki na poczcie lub w sklepie stacjonarnym. Obecnie zakres możliwości znacznie się poszerzył dzięki postępowi technologii. Wynalazek paczkomatów, zintegrowanych z hasłami umożliwiającymi odebranie przesyłki przekazywanymi na telefon komórkowy już zmienił e-commerce w naszym kraju.

Odbiorcy nie muszą dostosowywać się do godzin otwarcia placówek pocztowych czy czekać na przyjazd kuriera z paczką. Paczkomaty otwarte są przez całą dobę, a Klient może wybrać najlepszą dla siebie lokalizację, z której odbierze przesyłkę o odpowiedniej porze.

Technologią zmieniającą oblicze e-commerce są drony, czyli bezzałogowe pojazdy latające. Testy zastosowania dronów do dostarczania zakupów trwają w wielu miejscach na świecie i wiele wskazuje na to, że wkrótce mogą stać się standardem. Masowe użycie dronów zrewolucjonizuje e-commerce, oferując wygodę dostawy „do rąk własnych” bez konieczności dostosowania się do godzin pracy kuriera, który maszyną nie jest.

Oferta dla Ciebie, dzięki sztucznej inteligencji

Kolejną technologią, która zmienia świat  jest sztuczna inteligencja zdolna do analizowania olbrzymich ilości danych w czasie rzeczywistym. Sztuczna inteligencja umożliwia sklepom e-commerce jeszcze lepsze niż dotychczas dopasowanie oferty do indywidualnych potrzeb Klientów.

Już teraz korzystamy z sugestii i podpowiedzi witryn e-commerce, które starają się pomóc nam w trudnej sztuce wyboru najlepszej okazji. Narzędzia tego rodzaju istnieją na rynku od lat, ale dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji, stają się coraz bardziej precyzyjne. Cała ścieżka zakupowa, od momentu kontaktu z reklamą do obsługi posprzedażowej – staje się dopasowana do konkretnego Klienta.

Dlatego mówimy obecnie o postępującym procesie hyperpersonalizacji w e-commerce. To prawdziwa pomoc dla Klientów, często zagubionych w ilości możliwości i przytłoczonych konieczności wyboru. W przyszłości hyperpersonalizacja doprowadzi do tego, że przestaniemy korzystać z wyszukiwarki w sklepie internetowym, bo potrzebne nam oferty zobaczymy od razu po wejściu na stronę sklepu. Sztuczna inteligencja z góry będzie wiedziała, co chcemy kupić.

Zakupy na kredyt, całkowicie online

Technologia zmienia także sposób płacenia za zakupy. Kiedyś każdy, kto chciał kupić w internecie, a nie miał wystarczających środków, musiał w tradycyjny sposób starać się o kredyt lub kartę kredytową. Obecnie to już odległa przeszłość. Ilość ofert kredytowych online jest bardzo szeroka, a proces uzyskania środków na zakupy online jest szybki i nieskomplikowany.

To jednak nie koniec, a dopiero początek rewolucji w finansowaniu zakupów e-commerce. Rozwój fintech, czyli technologii finansowych obdarzył nas kilkoma nowymi sposobami kredytowania Klientów kupujących online. Najbardziej znana jest opcja „buy now pay later”, polegająca na tym, że kupując dziś, płacimy za zakupy po pewnym czasie.

Więcej na ten temat przeczytasz na naszym blogu:

https://www.bnpparibas.pl/blog/czym-jest-buy-now-pay-later

Nowe możliwości pojawiają się nieustannie. Zakupy e-commerce możemy w niektórych krajach rozliczać po pewnym czasie razem z abonamentem telefonii komórkowej. Możemy skorzystać z pożyczek społecznościowych oferowanych przez specjalne serwisy internetowe, możemy wreszcie, i ta opcja jest bardzo ciekawa w przypadku korzystania z karty kredytowej, rozliczyć nasze zakupy z opóźnieniem, przekształcając zadłużenie na karcie w kredyt, który spłacimy w ratach.

Trwają prace nad pożyczkami online udzielanymi na podstawie naszej cyfrowej wiarygodności, budowanej przez aktywność w sieciach społecznościowych oraz nad maksymalnym wyeliminowaniem procesu pożyczkowego tak, aby kredytowanie odbywało się bez konieczności przerywania zakupów przez Klienta.

Rozwój technologii związanych z cyfrowym kredytowaniem osiągnął taką skalę, że ten obszar fintech zyskał nawet swoją własną nazwę i obecnie analitycy rynku mówią o dynamicznym rozwoju „lend-tech” (z ang. lending technology, czyli technika pożyczkowa).

 

Przeczytaj także:

POPRZEDNI ARTYKUŁ

Wirtualne wizyty w Banku BNP Paribas. Nowa usługa, która oszczędzi Twój czas

Wirtualne wizyty w Banku BNP Paribas. Nowa usługa, która oszczędzi Twój czas

Zastanawiasz się nad wzięciem kredytu hipotecznego? A może szukasz nowych sposobów na ulokowanie oszczędności? W Banku BNP Paribas twarzą w…

Czytaj więcej

NASTĘPNY ARTYKUŁ

„Jedz świadomie”. To jeden z diamentowych projektów programu rozwojowego WomenUp w Banku BNP Paribas

„Jedz świadomie”. To jeden z diamentowych projektów programu rozwojowego WomenUp w Banku BNP Paribas

Materiał reklamowy Styl życia i to, co spożywamy na co dzień ma istotny wpływ na nasze zdrowie. Mimo zmian, jakie…

Czytaj więcej