Bank zmieniającego się świata

Tworzenie sklepu internetowego – od czego zacząć? Poradnik

Tworzenie sklepu internetowego – od czego zacząć? Poradnik

Jeśli od jakiegoś czasu zastanawiasz się nad otwarciem sklepu internetowego, a nie wiesz od czego zacząć? Ten artykuł jest dla Ciebie.

Poniżej przedstawiamy proste zasady, które pomogą Ci zacząć przygodę z e-commerce.

Wybór programu

Aby stworzyć sklep internetowy potrzebna jest nam technologia dokładnie program, który pozwoli zbudować i zarządzać sklepem. Przy wyborze oprogramowania warto zwrócić uwagę na kilka elementów:

  • wsparcie mailowe/telefoniczne oferowane przez producenta programu,
  • łatwy i wygodny dostęp do panelu zarządzania,
  • dostęp do aktualizacji oprogramowania co pozwala na dodanie nowych funkcji lub poprawek, a tym samym ulepszyć system,
  • hosting strony
  • dostęp do wielu szablonów wizualnych
  • dostępność wersji responsywnej strony dostosowanej do widoku na urządzaniach mobilnych
  • możliwość integracji programu z innymi systemami dostępnymi na rynku takimi jak np. system magazynowo – księgowy pozwalający na kontrolę stanów magazynowych, synchronizację stanu w sklepie stacjonarnym i internetowym, umożliwiający prowadzenie sprzedaży online-offline.

Wybór i rejestracja domeny

Adres naszej strony/sklepu internetowego powinna być:

  • skojarzony z branżą, w której działa sklep
  • krótki,
  • łatwy do zapamiętania
  • bez polskich znaków
  • różniąca się od innych domen

Produkt

Tworząc bazę produktów należy zadbać o każdy szczegół po to, aby potencjalny klient poprzez dostępne filtry mógł w prosty sposób wyszukać pożądaną rzecz. Istotne są:

  • nazwa produktu
  • cena
  • cechy szczególne
  • opis
  • zdjęcia
  • aranżacje

Różnorodność form płatności i dostawy

Klienci lubią mieć wybór, dlatego warto zadbać o to, aby w naszym sklepie było kilka form płatności i dostawy. Ograniczając te obszary możemy doprowadzić do rezygnacji z zakupu produktu przez potencjalnego klienta.

Budowanie zaufania

Chcąc zyskać zaufanie musimy pamiętać przede wszystkim o bezpieczeństwie danych naszych użytkowników, uzyskując certyfikat ssl, który wskazuje iż dana strona jest zabezpieczona. Nie posiadając tego certyfikatu jest prawie pewne, że potencjalny klient nie dokona zakupu w naszym sklepie.

Elementy strony, które wzbudzają zaufanie to:

  • możliwość dodawania oceny o sklepie i produktach w formie przyznanych gwiazdek i opinii,
  • emblematy płatności dostawców,
  • informacja o szybkiej wysyłce,
  • dobrze wyeksponowane dane kontaktowe (telefon, chat)
  • informacja o zwrotach

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o budowaniu i funkcjonowaniu sklepu internetowego zapraszamy do obejrzenia webinaru poniżej:

POPRZEDNI ARTYKUŁ

Logistyka w sklepie internetowym – jak przygotować i wysłać towar?

Logistyka w sklepie internetowym – jak przygotować i wysłać towar?

Hurraa! Mamy już nasz sklep internetowy i właśnie zaczęliśmy sprzedawać produkty. Czas przygotować wysyłkę do klienta. Wydawać się może, że…

Czytaj więcej

NASTĘPNY ARTYKUŁ

Podpis własnoręczny, elektroniczny czy kwalifikowany? Co warto wiedzieć o podpisywaniu dokumentów online

Podpis własnoręczny, elektroniczny czy kwalifikowany? Co warto wiedzieć o podpisywaniu dokumentów online

Zawarcie umowy może dokonać się w różnej formie. Czasem, żeby zawrzeć umowę wystarczy samo milczenie Każdego dnia zawieramy różne umowy,…

Czytaj więcej