Bank zmieniającego się świata

Tworzenie sklepu internetowego – od czego zacząć? Poradnik

Tworzenie sklepu internetowego – od czego zacząć? Poradnik

Jeśli od jakiegoś czasu zastanawiasz się nad otwarciem sklepu internetowego, a nie wiesz od czego zacząć? Ten artykuł jest dla Ciebie.

Poniżej przedstawiamy proste zasady, które pomogą Ci zacząć przygodę z e-commerce.

Wybór programu

Aby stworzyć sklep internetowy potrzebna jest nam technologia dokładnie program, który pozwoli zbudować i zarządzać sklepem. Przy wyborze oprogramowania warto zwrócić uwagę na kilka elementów:

  • wsparcie mailowe/telefoniczne oferowane przez producenta programu,
  • łatwy i wygodny dostęp do panelu zarządzania,
  • dostęp do aktualizacji oprogramowania co pozwala na dodanie nowych funkcji lub poprawek, a tym samym ulepszyć system,
  • hosting strony
  • dostęp do wielu szablonów wizualnych
  • dostępność wersji responsywnej strony dostosowanej do widoku na urządzaniach mobilnych
  • możliwość integracji programu z innymi systemami dostępnymi na rynku takimi jak np. system magazynowo – księgowy pozwalający na kontrolę stanów magazynowych, synchronizację stanu w sklepie stacjonarnym i internetowym, umożliwiający prowadzenie sprzedaży online-offline.

Wybór i rejestracja domeny

Adres naszej strony/sklepu internetowego powinna być:

  • skojarzony z branżą, w której działa sklep
  • krótki,
  • łatwy do zapamiętania
  • bez polskich znaków
  • różniąca się od innych domen

Produkt

Tworząc bazę produktów należy zadbać o każdy szczegół po to, aby potencjalny klient poprzez dostępne filtry mógł w prosty sposób wyszukać pożądaną rzecz. Istotne są:

  • nazwa produktu
  • cena
  • cechy szczególne
  • opis
  • zdjęcia
  • aranżacje

Różnorodność form płatności i dostawy

Klienci lubią mieć wybór, dlatego warto zadbać o to, aby w naszym sklepie było kilka form płatności i dostawy. Ograniczając te obszary możemy doprowadzić do rezygnacji z zakupu produktu przez potencjalnego klienta.

Budowanie zaufania

Chcąc zyskać zaufanie musimy pamiętać przede wszystkim o bezpieczeństwie danych naszych użytkowników, uzyskując certyfikat ssl, który wskazuje iż dana strona jest zabezpieczona. Nie posiadając tego certyfikatu jest prawie pewne, że potencjalny klient nie dokona zakupu w naszym sklepie.

Elementy strony, które wzbudzają zaufanie to:

  • możliwość dodawania oceny o sklepie i produktach w formie przyznanych gwiazdek i opinii,
  • emblematy płatności dostawców,
  • informacja o szybkiej wysyłce,
  • dobrze wyeksponowane dane kontaktowe (telefon, chat)
  • informacja o zwrotach

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o budowaniu i funkcjonowaniu sklepu internetowego zapraszamy do obejrzenia webinaru tutaj.

POPRZEDNI ARTYKUŁ

Logistyka w sklepie internetowym – jak przygotować i wysłać towar?

Logistyka w sklepie internetowym – jak przygotować i wysłać towar?

Hurraa! Mamy już nasz sklep internetowy i właśnie zaczęliśmy sprzedawać produkty. Czas przygotować wysyłkę do klienta. Wydawać się może, że…

Czytaj więcej

NASTĘPNY ARTYKUŁ

Podpis własnoręczny, elektroniczny czy kwalifikowany? Podpisywanie dokumentów online

Podpis własnoręczny, elektroniczny czy kwalifikowany? Co warto wiedzieć o podpisywaniu dokumentów online

Zawarcie umowy może dokonać się w różnej formie. Czasem, żeby zawrzeć umowę wystarczy samo milczenie Każdego dnia zawieramy różne umowy,…

Czytaj więcej