11 listopada 2019 r. obsługa produktów1 prowadzona w systemach bankowości internetowej Online, Biznes Online, Dealer, Broker oraz aplikacji mobilnych Mobilny Portfel i Mobile Biznes została przeniesiona do systemów bankowości internetowej i aplikacji mobilnych Banku BNP Paribas. Dotychczasowe systemy przeznaczone dla Klientów indywidualnych: Online, Dealer, Broker oraz aplikacja Mobilny Portfel zostały zastąpione systemami GOonline, GObroker, FX Pl@net oraz aplikacją mobilną GOmobile.
WAŻNE
Proces przenoszenia do nowych systemów rozpocznie się 8 listopada i będzie trwał do 11 listopada 2019 r.
Poniżej przedstawiamy szczegółowe informacje, o tym które usługi Banku będą w tym okresie dostępne, a gdzie mogą pojawić się pewne ograniczenia.
- Karty płatnicze – transakcje kartami płatniczymi w sklepach stacjonarnych i internetowych będą realizowane normalnie - w ramach dostępnych limitów wg stanu na dzień 8 listopada 2019 r.
- Bankomaty - wypłaty (autoryzowane PINem) z bankomatów, w tym bankomatów umiejscowionych w oddziałach Banku BNP Paribas, będą realizowane na dotychczasowych zasadach.
Od godz. 13:00 w dniu 8 listopada 2019 r. placówki Banku będą nieczynne.
Od godz. 15:00 w dniu 8 listopada 2019 r. nie będzie możliwości:
- Zalogowania się do systemów bankowości internetowej Online, Online Biznes, Dealer, Broker oraz aplikacji mobilnych: Mobilny Portfel, Mobile Biznes, Mobilny Broker, zostanie również wyłączona usługa Wideo Doradcy.
- Autoryzowania transakcji, wpłaty i wypłaty oraz płatności w sklepach i internecie przy użyciu kodów BLIK generowanych w aplikacji mobilnej oraz dokonywanie płatności za pośrednictwem Pay-by-link.
- Dokonania wpłaty we wpłatomatach Banku oraz sieci Euronet.
- Realizowania transakcji przez Infolinię (dostępna wyłącznie w trybie informacyjnym wraz z możliwością zastrzegania kart).
Od godz. 18:00 w dniu 8 listopada 2019 r. nie będzie możliwości:
- Sprawdzania salda rachunku lub karty w bankomatach.
- Dodania lub usunięcia kart Banku BNP Paribas dla płatności Google Pay lub Apple Pay.
Logowanie do nowych systemów będzie możliwe od dnia 12 listopada 2019 r. Od tego momentu zostanie także przywrócona pełna funkcjonalność w bankomatach, wpłatomatach, autoryzacja kodami BLIK oraz aktualizacje listy Twoich kart dla płatności Apple Pay i Google Pay.
- Ostatnia sesja płatnicza Elixir będzie realizowana następująco: sesja przychodząca do godz. 18.00, natomiast sesja wychodząca do godz. 15.00.
- KOD BIC / SWIFT: od 12 listopada 2019 r. należy podawać wyłącznie jeden kod dla transakcji walutowych i zagranicznych: PPABPLPKXXX.
W związku z planowaną przerwą, bardzo prosimy o wykonanie wszelkich zaplanowanych operacji na rachunkach z odpowiednim wyprzedzeniem.
Zapraszamy Państwa do zapoznania się z praktycznymi informacjami związanymi z tą zmianą, które ułatwią pierwsze logowanie i korzystanie z funkcjonalności nowych systemów.
Jak zalogować się do GOonline?
- Po wejściu na stronę www.bnpparibas.pl, należy kliknąć w Zaloguj się i wybrać kafel GOonline, a następnie użyć swojego dotychczasowego identyfikatora/loginu*.
- Jednorazowe hasło do pierwszego logowania zostanie przesłane w wiadomości SMS.
- System poprosi o zdefiniowanie nowego indywidualnego hasła, które będzie odtąd służyło do logowania do bankowości internetowej.
*Z wyjątkiem nielicznej grupy Klientów, którzy utracą możliwość korzystania z dotychczasowego identyfikatora/loginu. Ci Klienci zostaną indywidualnie poinformowani przez Banku o nadaniu nowego identyfikatora.
Więcej o systemie bankowości internetowej GOnline Sprawdź > Otwiera się w nowym oknie.
Ważne
Przy pierwszym logowaniu do nowego systemu, nie będzie możliwości skorzystania z mechanizmów zapamiętujących w przeglądarce, login należy wpisać ręcznie. Numer identyfikatora/login można sprawdzić u Państwa Doradcy.
Korzystanie z funkcji zapamiętywania loginów, identyfikatorów i haseł przez przeglądarki jest niebezpieczne i nie jest rekomendowane przez Bank. Może to grozić przejęciem danych służących do logowania do Państwa konta.
Jakie dane z mojej obecnej bankowości internetowej zostaną przeniesione do GOonline?
Do nowego systemu zostaną przeniesione:
- dotychczasowy identyfikator/login,
- historia transakcji z okresu ostatnich 24 miesięcy,
- wyciągi bankowe z okresu ostatnich 12 miesięcy,
- aktualne produkty,
- zdefiniowani odbiorcy,
- zlecenia stałe oraz przelewy z przyszłą datą,
- limity transakcyjne.
Czy po przeniesieniu do nowej bankowości internetowej zmienią się numery rachunków?
Numery rachunków pozostaną bez zmian.
Co w przypadku, jeśli korzystam obecnie zarówno z bankowości internetowej Pl@net, jak i Online?
Wszystkie Państwa produkty będą od 12 listopada 2019 r. widoczne w systemie GOonline. Do zalogowania można użyć dowolnego z Państwa aktualnych loginów.
Po zainstalowaniu i otwarciu aplikacji:
- Należy wpisać dotychczasowy identyfikator/login do systemu bankowości internetowej Online* (w przypadku jego braku numer PESEL lub numer paszportu).
- Następnie podać nazwisko rodowe matki.
- Kod do aktywacji aplikacji zostanie przesłane SMS.
- System poprosi o zdefiniowanie nowego, indywidualnego kodu PIN, który będzie odtąd służył do logowania do GOmobile.
*Z wyjątkiem nielicznej grupy Klientów, którzy utracą możliwość korzystania z dotychczasowego identyfikatora/loginu. Ci Klienci zostaną indywidualnie poinformowani przez Banku o nadaniu nowego identyfikatora.
Więcej o aplikacji GOmobile Sprawdź > Otwiera się w nowym oknie.
Jakie dane z mojej obecnej aplikacji zostaną przeniesione do GOmobile?
- identyfikator/login
- historia transakcji z okresu ostatnich 24 miesięcy
- produkty
- zdefiniowani odbiorcy
- przelewy z przyszłą datą
Co w przypadku jeśli korzystam obecnie zarówno z aplikacji Mobilny Portfel, jak i GOmobile?
Wszystkie Państwa produkty będą od 12 listopada 2019 r. widoczne w jednej aplikacji GOmobile.
Obecnie używaną przez Państwa elektroniczną platformę walutową Dealer, zastąpi nowa platforma FX Pl@net. Pozwala ona na realizację transakcji wymiany walut w trybie online. Dostęp do FX Pl@net będzie możliwy po zalogowaniu do bankowości internetowej GOonline i przejściu do zakładki „Oferta” znajdującej się na górnym menu i kliknięciu w kafelek FX Pl@net.
Więcej o funkcjonalnościach FX Pl@net Sprawdź > Otwiera się w nowym oknie.
Czy historia moich transakcji zostanie przeniesiona do FX Pl@net?
Do nowej platformy zostanie przeniesiona historia transakcji wymiany walut. Nie zostanie przeniesiona historia transakcji Lokat Dwuwalutowych zawartych poprzez platformę Dealer.
Czy w FX Pl@net będę mieć te same funkcjonalności jakie mam na obecnej platformie?
Tak, za wyjątkiem następujących funkcjonalności :
- zakładania Lokat Dwuwalutowych
- zawierania transakcji wymiany walut bez środków na rozliczenie (dotyczy również transakcji przy wykorzystaniu zleceń oczekujących – orderów). W FX Pl@net będą zawierane jedynie transakcje wymiany walut z rozliczeniem natychmiastowym.
Obecnie używany przez Państwa system Broker zastąpi nowa platforma Sidoma WEB.
Pozwala ona na składanie zleceń online. Dostęp do platformy będzie możliwy po zalogowaniu do bankowości internetowej GOonline, po kliknięciu w zakładkę „Moje finanse”, a następnie „Inwestycje” i wybraniu opcji „Twój rachunek maklerski”.
Czy w Sidomie WEB będę mieć te same funkcjonalności jakie mam na obecnej platformie?
W Sidomie WEB zostaną udostępnione Państwu najważniejsze funkcjonalności związane z możliwością składania zleceń i realizowania transakcji, zapisów na nowe emisje czy przeglądu stanu rachunku maklerskiego.
Wskazujemy jednocześnie, że do Sidomy WEB nie zostanie przeniesiona historia Państwa rachunków z BNP Paribas Broker. Bezpłatne wygenerowanie historii będzie możliwe jedynie na Państwa żądanie na podstawie dyspozycji złożonej osobiście w Centrum Bankowości Prywatnej lub na podstawie dyspozycji telefonicznej złożonej bezpośrednio w Biurze Maklerskim. Zachęcamy Państwa do pobrania elektronicznej wersji historii rachunku papierów wartościowych oraz rachunku pieniężnego i zarchiwizowanie na swoim komputerze.
Czy po przeniesieniu do Sidoma WEB zmienią się numery moich rachunków maklerskich?
Tak, numery rachunków maklerskich zostaną zmienione. Będzie je można sprawdzić po zalogowaniu się do Sidomy WEB. Na nowy numer rachunku maklerskiego zostaną przeniesione wszystkie Państwa papiery wartościowe oraz środki pieniężne. Jeżeli dotychczas, w aplikacji BNP Paribas Broker, korzystaliście Państwo jednocześnie z kilku rachunków maklerskich, rachunki te oraz znajdujące się na nich aktywa zostaną przeniesione z zachowaniem ich rozdziału.
WAŻNE! Wykonywanie zleceń w nowym systemie Sidoma WEB, wymagać będzie wypełnienia tzw. ankiety MiFID, która służy dokonaniu przez Bank i Biuro Maklerskie oceny adekwatności lub adekwatności i odpowiedniości instrumentów finansowych oraz usług inwestycyjnych. Zachęcamy do udzielenia odpowiedzi na pytania tej ankiety przede wszystkim na drodze elektronicznej. Ankietę można wypełnić także u Doradcy.
Obecnie używany przez Państwa aplikacja mobilna Mobilny Broker zastanie zastąpiona aplikacją GObroker.
Jak można zalogować się do GObroker?
Aby zalogować się do Twojej nowej aplikacji należy od 12 listopada 2019 r. pobrać i zainstalować na swoim telefonie aplikację GObroker Banku BNP Paribas z Google Play lub App Store.
Po zainstalowaniu aplikacji należy przy pierwszym uruchomieniu będzie dodatkowo wymagana aktywacja telefonu i samej aplikacji w Sidomie WEB:
1. Wzakładce „MOJE URZĄDZENIA” należy wybrać opcję „Wygeneruj” w polu „KOD AKTYWACJI”.
2. Następnie zostaniecie Państwo poproszeni o wygenerowanie i potwierdzeniu kodu PIN, jako jednej z dostępnych metod logowania do aplikacji.
3. Ponadto udostępnimy także możliwość logowania się z wykorzystaniem funkcjonalności „Touch ID” oraz „FaceID*”.
*opcja dostępna wyłącznie dla APP Store
Uwaga! Aplikacja do poprawnego działania wymaga urządzeń z zainstalowaną minimalnie wersją oprogramowania Android 6.0 - Marshmallow lub dla urządzeń APPLE iOS w wersji 9.0.
Zobacz jak działa aplikacja > Otwiera się w nowym oknie.
Zalecane przeglądarki: CHROME, FireFox, Edge (18,17, 16, 15), Safari.
Jakie dane z mojej obecnej aplikacji zostaną przeniesione do GObroker?
Do nowej aplikacji przeniesiemy informacje dotyczące posiadanych przez Państwa papierów wartościowych oraz środków pieniężnych, w tym m.in. stany rachunków, wyceny aktywów czy też informacje o należnościach i zobowiązaniach, a także transakcjach zawartych w dniach 7 oraz 08.11.2019 r., a jeszcze nierozliczonych.
UWAGA ! Do nowej aplikacji nie zostaną przeniesione dane dotyczące:
- aktywnych zleceń maklerskich – wszystkie zlecenia z terminem ważności dłuższym niż 08.11.2019 r. a złożone przez Państwa w aplikacji Mobilny Broker, zostaną automatycznie anulowane przez Biuro Maklerskie po sesji giełdowej w dniu 08.11.2019 r. – prosimy o ich ponowienie w aplikacji GObroker przed rozpoczęciem sesji w dn. 12.11.2019 roku.
- historii rachunków papierów wartościowych oraz środków pieniężnych, a także informacje dotyczące transakcji zawartych przed dniem 07.11.2019 roku.
Czy w GObroker będę mieć te same funkcjonalności jakie mam obecnie?
Aplikacja GObroker umożliwi Państwu skorzystanie z szeregu funkcjonalności:
- Informację o stanie rachunku papierów wartościowych oraz rachunku pieniężnego,
- składanie, modyfikację oraz anulowanie zleceń,
- przegląd historii zleceń oraz transakcji,
- podgląd notowań i wykresów czasu bieżącego,
- składanie zleceń i zapisów w emisjach pierwotnych przygotowywanych przez Biuro Maklerskie lub w których uczestniczy Biuro Maklerskie,
- przelew gotówki na zdefiniowane rachunki bankowe, a także
- przegląd komunikatów Biura Maklerskiego.
Zapraszamy Państwa do zapoznania się z informacjami związanymi z tą zmianą, które ułatwią pierwsze logowanie i korzystanie z nowych systemów.
Jak zalogować się do GOonline?
|
*Z wyjątkiem nielicznej grupy Klientów, którzy utracą możliwość korzystania z dotychczasowego identyfikatora/loginu. Ci Klienci zostaną indywidualnie poinformowani przez Banku o nadaniu nowego identyfikatora.
Więcej o systemie bankowości internetowej GOnline Sprawdź > Otwiera się w nowym oknie. |
Ważne
Przy pierwszym logowaniu do nowego systemu, nie będzie możliwości skorzystania z mechanizmów zapamiętujących w przeglądarce, login należy wpisać ręcznie. Numer identyfikatora/login można sprawdzić u Państwa Doradcy.
Korzystanie z funkcji zapamiętywania loginów, identyfikatorów i haseł przez przeglądarki jest niebezpieczne i nie jest rekomendowane przez Bank. Może to grozić przejęciem danych służących do logowania do Państwa konta.
Jakie dane z mojej obecnej bankowości internetowej zostaną przeniesione do GOonline?
Do nowego systemu zostaną przeniesione:
- dotychczasowy identyfikator/login,
- historia transakcji z okresu ostatnich 24 miesięcy,
- wyciągi bankowe z okresu ostatnich 12 miesięcy,
- aktualne produkty,
- zdefiniowani odbiorcy,
- zlecenia stałe oraz przelewy z przyszłą datą,
- limity transakcyjne.
Czy po przeniesieniu do nowej bankowości internetowej zmienią się numery rachunków?
Numery rachunków pozostaną bez zmian.
Co w przypadku, jeśli korzystam obecnie zarówno z bankowości internetowej Pl@net, jak i Online?
Wszystkie Państwa produkty będą od 12 listopada 2019 r. widoczne w systemie GOonline. Do zalogowania można użyć dowolnego z Państwa aktualnych loginów.
|
Po zainstalowaniu i otwarciu aplikacji:
*Z wyjątkiem nielicznej grupy Klientów, którzy utracą możliwość korzystania z dotychczasowego identyfikatora/loginu. Ci Klienci zostaną indywidualnie poinformowani przez Banku o nadaniu nowego identyfikatora. Więcej o aplikacji GOmobile Sprawdź > Otwiera się w nowym oknie. |
Jakie dane z mojej obecnej aplikacji zostaną przeniesione do GOmobile?
- identyfikator/login
- historia transakcji z okresu ostatnich 24 miesięcy
- produkty
- zdefiniowani odbiorcy
- przelewy z przyszłą datą
Co w przypadku jeśli korzystam obecnie zarówno z aplikacji Mobilny Portfel, jak i GOmobile?
Wszystkie Państwa produkty będą od 12 listopada 2019 r. widoczne w jednej aplikacji GOmobile.
Obecnie używaną przez Państwa elektroniczną platformę walutową Dealer, zastąpi nowa platforma FX Pl@net. Pozwala ona na realizację transakcji wymiany walut w trybie online. Dostęp do FX Pl@net będzie możliwy po zalogowaniu do bankowości internetowej GOonline i przejściu do zakładki „Oferta” znajdującej się na górnym menu i kliknięciu w kafelek FX Pl@net. Zobacz, jak zalogować się do GOonline Sprawdź >
Więcej o FX Pl@net Sprawdź > Otwiera się w nowym oknie.
Czy historia moich transakcji zostanie przeniesiona do FX Pl@net?
Do nowej platformy zostanie przeniesiona historia transakcji wymiany walut. Nie zostanie przeniesiona historia transakcji Lokat Dwuwalutowych zawartych poprzez platformę Dealer.
Czy w FX Pl@net będę mieć te same funkcjonalności jakie mam na obecnej platformie?
Tak, za wyjątkiem następujących funkcjonalności :
- zakładania Lokat Dwuwalutowych
- zawierania transakcji wymiany walut bez środków na rozliczenie (dotyczy również transakcji przy wykorzystaniu zleceń oczekujących – orderów). W FX Pl@net będą zawierane jedynie transakcje wymiany walut z rozliczeniem natychmiastowym.
Obecnie używany przez Państwa system Broker zastąpi nowa platforma Sidoma WEB.
Pozwala ona na składanie zleceń online przez 24h/7 dni w tygodniu. Dostęp do platformy będzie możliwy po zalogowaniu do bankowości internetowej GOonline, po kliknięciu w zakładkę „Moje finanse”, a następnie „Inwestycje” i wybraniu opcji „Twój rachunek maklerski”.
Czy w Sidomie WEB będę mieć te same funkcjonalności jakie mam na obecnej platformie?
W Sidomie WEB zostaną udostępnione Państwu najważniejsze funkcjonalności związane z możliwością składania zleceń i realizowania transakcji, zapisów na nowe emisje czy przeglądu stanu rachunku maklerskiego.
Wskazujemy jednocześnie, że do Sidomy WEB nie zostanie przeniesiona historia Państwa rachunków z BNP Paribas Broker. Bezpłatne wygenerowanie historii będzie możliwe jedynie na Państwa żądanie na podstawie dyspozycji złożonej osobiście w Centrum Bankowości Prywatnej lub na podstawie dyspozycji telefonicznej złożonej bezpośrednio w Biurze Maklerskim. Zachęcamy Państwa do pobrania elektronicznej wersji historii rachunku papierów wartościowych oraz rachunku pieniężnego i zarchiwizowanie na swoim komputerze.
Czy po przeniesieniu do Sidoma WEB zmienią się numery moich rachunków maklerskich?
Tak, numery rachunków maklerskich zostaną zmienione. Będzie je można sprawdzić po zalogowaniu się do Sidomy WEB. Na nowy numer rachunku maklerskiego zostaną przeniesione wszystkie Państwa papiery wartościowe oraz środki pieniężne. Jeżeli dotychczas, w aplikacji BNP Paribas Broker, korzystaliście Państwo jednocześnie z kilku rachunków maklerskich, rachunki te oraz znajdujące się na nich aktywa zostaną przeniesione z zachowaniem ich rozdziału.
WAŻNE! Wykonywanie zleceń w nowym systemie Sidoma WEB, wymagać będzie wypełnienia tzw. ankiety MiFID, która służy dokonaniu przez Bank i Biuro Maklerskie oceny adekwatności lub adekwatności i odpowiedniości instrumentów finansowych oraz usług inwestycyjnych. Zachęcamy do udzielenia odpowiedzi na pytania tej ankiety przede wszystkim na drodze elektronicznej. Ankietę można wypełnić także u Doradcy.
Obecnie używana przez Państwa aplikacja mobilna Mobilny Broker zastanie zastąpiona aplikacją GObroker.
Jak można zalogować się do GObroker?
Aby zalogować się do Twojej nowej aplikacji należy od 12 listopada 2019 r. pobrać i zainstalować na swoim telefonie aplikację GObroker Banku BNP Paribas z Google Play lub App Store.
Po zainstalowaniu aplikacji należy przy pierwszym uruchomieniu będzie dodatkowo wymagana aktywacja telefonu i samej aplikacji w Sidomie WEB:
1. Wzakładce „MOJE URZĄDZENIA” należy wybrać opcję „Wygeneruj” w polu „KOD AKTYWACJI”.
2. Następnie zostaniecie Państwo poproszeni o wygenerowanie i potwierdzeniu kodu PIN, jako jednej z dostępnych metod logowania do aplikacji.
3. Ponadto udostępnimy także możliwość logowania się z wykorzystaniem funkcjonalności „Touch ID” oraz „FaceID*”. *opcja dostępna wyłącznie dla APP Store
Uwaga! Aplikacja do poprawnego działania wymaga urządzeń z zainstalowaną minimalnie wersją oprogramowania Android 6.0 - Marshmallow lub dla urządzeń APPLE iOS w wersji 9.0.
Zobacz jak działa aplikacja > Otwiera się w nowym oknie.
Zalecane przeglądarki: CHROME, FireFox, Edge (18,17, 16, 15), Safari.
Jakie dane z mojej obecnej aplikacji zostaną przeniesione do GObroker?
Do nowej aplikacji przeniesiemy informacje dotyczące posiadanych przez Państwa papierów wartościowych oraz środków pieniężnych, w tym m.in. stany rachunków, wyceny aktywów czy też informacje o należnościach i zobowiązaniach, a także transakcjach zawartych w dniach 7 oraz 08.11.2019 r., a jeszcze nierozliczonych.
UWAGA! Do nowej aplikacji nie zostaną przeniesione dane dotyczące:
- aktywnych zleceń maklerskich – wszystkie zlecenia z terminem ważności dłuższym niż 08.11.2019 r. a złożone przez Państwa w aplikacji Mobilny Broker, zostaną automatycznie anulowane przez Biuro Maklerskie po sesji giełdowej w dniu 08.11.2019 r. – prosimy o ich ponowienie w aplikacji GObroker przed rozpoczęciem sesji w dn. 12.11.2019 roku.
- historii rachunków papierów wartościowych oraz środków pieniężnych, a także informacje dotyczące transakcji zawartych przed dniem 07.11.2019 roku.
Czy w GObroker będę mieć te same funkcjonalności jakie mam obecnie?
Aplikacja GObroker umożliwi Państwu skorzystanie z szeregu funkcjonalności:
- Informację o stanie rachunku papierów wartościowych oraz rachunku pieniężnego,
- składanie, modyfikację oraz anulowanie zleceń,
- przegląd historii zleceń oraz transakcji,
- podgląd notowań i wykresów czasu bieżącego,
- składanie zleceń i zapisów w emisjach pierwotnych przygotowywanych przez Biuro Maklerskie lub w których uczestniczy Biuro Maklerskie,
- przelew gotówki na zdefiniowane rachunki bankowe, a także
- przegląd komunikatów Biura Maklerskiego.
1 w ramach działalności przejętej przez BNP Paribas Bank Polska S.A. w wyniku podziału podmiotu o numerze KRS 14540
Jeśli korzystają Państwo z aktualnych systemów bankowości internetowej BNP Paribas: Pl@net, GOonline, BiznesPl@net, GOmobile, Mobile BiznesPl@net, Sidoma WEB, FX Pl@net, prosimy o sprawdzenie informacji o godzinach niedostępności systemów Otwiera się w nowym oknie..