Najczęściej poszukiwane

Bank zmieniającego się świata
 

BNP Paribas rozbił bank nagród w konkursie Golden Arrow

26/06/2020

W tegorocznym konkursie Golden Arrow złote statuetki w kategoriach Experiential marketing – event marketing, Sztuczna inteligencja oraz Kampania zintegrowana BtoC trafiły do Banku BNP Paribas. Dodatkowo, jury konkursu przyznało Bankowi nagrodę specjalną za długofalowe, autentyczne zaangażowanie społeczne widoczne w wielu wymiarach działalności. Bank otrzymał również dwa wyróżnienia za akcję „Podaj Zmianę” oraz za kampanię „Ty jesteś zmianą, a my bankiem zmieniającego się świata”. 

Łączenie efektywności komunikacyjnej ze społeczną odpowiedzialnością to jest nasz cel, a zdobycie trzech zwycięskich statuetek Golden Arrow oraz nagrody specjalnej tylko potwierdza skuteczną realizację obranego przez nas kierunku – mówi Dariusz Maciołek, Dyrektor Zarządzający Pionu Marketingu, Komunikacji i Zaangażowania Społecznego w Banku BNP Paribas. - Bardzo się cieszę, że pracując w „banku zmieniającego się świata” możemy poprzez nasze działania wcielać w życie niestandardowe i nowatorskie pomysły, w których szczególnie ważny jest aspekt społeczny. Oczywiście nie byłoby to możliwe gdyby nie zaangażowanie całego zespołu, z którym mam przyjemność pracować i to właśnie im należą się szczególne podziękowania – dodaje.

Nagrodzone projekty BNP Paribas:

  • Nagroda Golden Arrow w kategorii Experiential marketing – event marketing za akcję „Pociąg do Zmian”. Od czerwca do lipca 2019 roku w pociągach PKP Intercity, kursujących na popularnych wakacyjnych trasach, można było odwiedzić mobilny punkt Banku, w którym na starszych i młodszych podróżnych czekały warsztaty, pokazy naukowe, lekcje języków  przygotowane przez partnerów: Centrum Nauki Kopernik, Fundację Łąkę, Fundację Ocalenie oraz Fundację Kosmos dla Dziewczynek. 
  • Nagroda Golden Arrow w kategorii Sztuczna inteligencja za projekt „Dwie Arety”. BNP Paribas jako pierwszy Bank w Polsce wykorzystał w kampanii technologię Deep Fake. W ramach współpracy Banku BNP Paribas z Aretą Szpurą, na swoim instagramie zaczęła ona zachwalać nadmierny konsumpcjonizm, używanie plastikowych słomek, czy brak segregacji odpadów. Wszystkim widzom wydało się to o tyle dziwne, że Areta Szpura przez niektóre media uznawana jest wręcz za “twarz polskiej ekologii”. Niedawno wydała książkę „Jak uratować świat? Czyli co dobrego możesz zrobić dla planety”, a wcześniej zainicjowała akcję “Tu pijesz bez słomki”. Dlaczego zatem tak nagle zmieniła poglądy? Dopiero następnego dnia okazało się, że bohaterką insta stories była tak naprawdę koleżanka Arety, która dzięki technologii Deep Fake mogła przez jeden dzień przejąć jej profil.
  • Nagroda Golden Arrow w kategorii Kampania zintegrowana BtoC za program „Bank Zielonych Zmian”. W kwietniu 2019 roku Bank zainaugurował Program Bank Zielonych Zmian, który agreguje wszystkie dotychczasowe działania organizacji na rzecz wspierania działań proklimatycznych. Program Bank Zielonych Zmian to wewnętrzna kampania edukacyjna kierowana do pracowników wszystkich obszarów Banku, realne zmiany w funkcjonowaniu organizacji (tzw. eko-usprawnień) oraz rozwój oferty proekologicznych produktów i usług.
  • Wyróżnienie w kategorii Experiential marketing – event marketing za event „Podaj Zmianę”. Bank zorganizował charytatywny bieg sztafetowy w Polsce „Podaj zmianę - razem wybiegnijmy z depresji”, który wystartował na Kasprowym Wierchu, a meta miał  na Helu. Dochód z biegu został przekazany Stowarzyszeniu Aktywnie Przeciwko Depresji.
  • Wyróżnienie w kategorii Kampania zintegrowana BtoC za kampanię „Ty jesteś zmianą, a my bankiem zmieniającego się świata”. Kampania wprowadzała pozycjonowanie globalnej marki BNP Paribas, czyli „Bank zmieniającego się świata” oraz nowe produkty banku. Po raz kolejny Bank konsekwentnie poruszył ważne tematy społeczne.  

Nagroda specjalna przyznana za długofalowe, autentyczne zaangażowanie społeczne widoczne w wielu wymiarach działalności.

Konkurs Marketingu Bezpośredniego „Golden Arrow” to wyjątkowe wydarzenie w branży. Organizowany jest przez Polskie Stowarzyszenie Marketingu i VFP Communications od 2006 r. Głównym celem konkursu jest promowanie efektywności w działaniach marketingowych. Jury ocenia zarówno sposób opracowania strategii kampanii reklamowych, jak i kreatywność oraz świeżość podejścia, jakimi powinny charakteryzować się poszczególne elementy kampanii.