Bank zmieniającego się świata

Zmiany klimatu kosztują – nowa kampania Banku BNP Paribas

27/09/2019

Zmiany klimatu to obecnie jeden z najważniejszych tematów w debacie publicznej. Zaczynamy coraz bardziej odczuwać skutki nagłych zmian pogody. Długie susze, gwałtowne opady czy inne anomalie pogodowe przyczyniły się do tego, że w sklepach zauważamy coraz wyższe ceny produktów, szczególnie owoców i warzyw. 

 

 

 Żyjemy na kredyt pod zastaw Ziemi, a dług ekologiczny drastycznie wzrasta. Zapobieganie zmianom klimatycznym to obowiązek nas wszystkich – obywateli, firm i instytucji – mówi Dariusz Maciołek, dyrektor zarządzający Pionu Marketingu, Komunikacji, Zaangażowania Społecznego w Banku BNP Paribas. – Nie finansujemy nowych inwestycji węglowych, wspieramy zieloną energię, BNP Paribas jako Grupa jest emisyjnie neutralna dla środowiska. Ponadto, budujemy ekologiczną świadomość wśród naszych pracowników, oszczędzamy energię oraz finansujemy ekologiczne inwestycje. Troska o środowisko naturalne to jeden z kluczowych filarów odpowiedzialnego funkcjonowania organizacji. Nie bez przyczyny też BNP Paribas jest Bankiem zielonych zmian i firmą najbardziej odpowiedzialną społecznie w Polsce. W naszej kampanii chcielibyśmy dotrzeć do tych osób, dla których kwestie klimatyczne są równie ważne co, dla nas. Bo zmiany klimatu dotyczą każdego i każdy z nas będzie musiał za nie zapłacić.

W pierwszej fazie kampanii, która wystartowała 14 września br., główny nacisk Bank położył na zaintrygowanie odbiorców poprzez pokazanie bardzo wysokich cen wybranych produktów spożywczych, by wskazać, że tak mogą wyglądać w przyszłości ceny na skutek zmian klimatycznych, bo zmiany klimatu kosztują. W tym celu powstała specjalna strona www.zieleniak2040.pl

W drugiej odsłonie kampanii, która ruszyła 21 września, Bank zachęca do przyłączenia się do akcji na rzecz wspólnej aktywacji. BNP Paribas chce stworzyć wielkie ogrody tlenowe, czyli plantację drzew tlenowych, które są mogą pomóc  w walce z rosnącą emisją dwutlenku  węgla. W ramach inicjatywy, Bank deklaruje, że za każde nowe konto czy kredyt gotówkowy zasadzi jedno drzewo tlenowe oxytree. Oxytree jest drzewem szybko rosnącym, pochłania aż 111 ton dwutlenku węgla na 1 ha rocznie i produkuje nawet 10 razy więcej tlenu niż inne drzewa liściaste.

Na potrzeby kampanii przygotowano spoty, które będzie można obejrzeć w tv, kinie oraz internecie czy social mediach. Dodatkowo, akcja została wsparta outdoorem oraz różnymi działaniami niestandardowymi i lokalnymi.

W ramach drugiej odsłony kampanii powstała specjalna strona internetowa www.bankzielonychzmian.pl, na której Bank będzie zachęcać do zaangażowania w akcję, ale także będzie można sprawdzić, jak duży ślad węglowy pozostawia każdy z nas oraz jak temu przeciwdziałać. Znajdą się tam różne działania, które możemy zastosować, aby działać na rzecz środowiska.

Nad kampanią Banku BNP Paribas pracowały agencje takie, jak: Havas Media i Sales&More, Publicis Lion, VMLY&R, Point of View oraz Feeders.agency. Reżyserem spotu jest Tadeusz Śliwa.

 

 

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie. Rozwiń