Bank zmieniającego się świata
Menu
Zaloguj
 
Złota karta debetowa Premium

wiele możliwości
z Kartą dwuwalutową

ZŁOTA KARTA DEBETOWA PREMIUM

Produkt w obsłudze

Najczęściej zadawane pytania

  • Ile wynosi opłata za kartę?

    Nie pobieramy opłat za wydanie i obsługę Złotej karty debetowej Mastercard wydanej dla Posiadaczy konta.

  • Jakie są limity na karcie?

    Maksymalne limity dla Złotej karty płatniczej Premium wydawanej do Konta Premium:
    Maksymalne dzienne limity kwotowe:

    • limit gotówkowy: 20 000 zł
    • limit bezgotówkowy: 99 999 zł, w tym:
      • limit transakcji internetowych: 50 000 zł
      • limit transakcji korespondencyjnych i telefonicznych: 20 000 zł
         

    Maksymalne dzienne limity ilościowe:

    • limit gotówkowy: 20
    • limit bezgotówkowy: 50, w tym:
      • limit transakcji internetowych: 50
      • limit transakcji korespondencyjnych i telefonicznych: 10

        Jeżeli chcesz zmienić limity płatności, zadzwoń na infolinię Banku pod numer 801 321 123 lub zaloguj się do serwisu bankowości internetowej
  • Co zrobić jeśli zapomnę loginu i hasła?

    Jeśli zapomnisz login lub hasło, skontaktuj się z konsultantem bankowości telefonicznej lub z doradcą w oddziale BNP Paribas Bank Polska S.A

  • Jak działa karta za granicą?
    • Wypłaty z bankomatu za granicą są bezpłatne, możliwe jest jednak naliczenie prowizji przez operatora bankomatu zagranicznego. Wysokość tej opłaty jest wskazana przed wypłatą pieniędzy.
    • Dwuwalutowość Złotej karty MasterCard® Premium z funkcjonalnością zbliżeniową do Konta Premium polega na „przepinaniu” karty pomiędzy rachunkami w złotych i euro prowadzonymi w BNP Paribas Bank Polska S.A. Funkcjonalność ta pozwala na dokonywanie transakcji w walucie obcej, pomijających przewalutowanie euro na złotówki. Wystarczy, że na czas wyjazdu za granicę bezpłatnie zlecisz powiązanie karty z założonym w BNP Paribas Bank Polska S.A. rachunkiem w euro. Od momentu przepięcia karty do rachunku w euro do chwili ponownego przepięcia karty do konta w złotych, wszystkie transakcje będą rozliczane w ciężar rachunku prowadzonego w euro. 

      Warto wiedzieć, że transakcje kartami MasterCard® wydawanymi przez BNP Paribas Bank Polska S.A. realizowane w walucie: 

      PLN – jeśli karta powiązana z kontem w złotych obciążają rachunek wartością takiej transakcji, jeśli karta powiązana z rachunkiem w euro równowartością kwoty w złotych przeliczonej na euro wg kursu kupna walut w BNP Paribas Bank Polska S.A. 

      EUR – jeśli karta powiązana z kontem w złotych obciążają rachunek równowartością kwoty w euro przeliczonej na złoty wg kursu sprzedaży walut w BNP Paribas Bank Polska S.A., jeśli karta powiązana z rachunkiem w euro wartością takiej transakcji bez żadnych kosztów związanych z przewalutowaniem. 

      Innej niż PLN czy EUR – są przeliczane na euro przez organizację płatniczą (MasterCard), a następnie księgowane przez Bank wg zasady analogicznej dla transakcji w euro. 

      W przypadku powiązania karty z rachunkiem w euro oszczędności wynikające z ograniczenia kosztów związanych z przewalutowaniem są osiągane przy realizacji transakcji zarówno w strefie euro (brak przewalutowania) jak i w innych obcych krajach (jedno przewalutowanie w miejsce dwóch, co ma miejsce w przypadku kart powiązanych z kontem w złotych).

              UWAGA: Dwuwalutowość karty dotyczy Złotej karty MasterCard wydawanej do Konta Premium

  • Czy można wypłacać w euro?
    • Posiadacze karty debetowej do Konta osobistego w BNP Paribas Bank Polska mają możliwość korzystania z usługi wypłaty gotówki w walucie euro w bankomatach sieci Euronet na terenie Polski.
    • Operacja wypłaty euro polega na kupnie waluty euro od operatora bankomatów sieci Euronet  z zastosowaniem kursu walut Euronet dla tego typu transakcji.
    • Bank obciąży rachunek karty równowartością transakcji zakupu waluty:
      • W złotych, bez przewalutowania po stronie Banku jeśli w momencie transakcji karta płatnicza była powiązana z rachunkiem w złotych
      • W euro, z zastosowaniem kursu kupna walut w Banku BGZ BNP Paribas, jeśli w momencie transakcji karta płatnicza była powiązana z rachunkiem w euro (usługa dostępna dla kart dwuwalutowych wydawanych do Konta Premium i do Konta z Planem Taryfowym Bankowość Prywatna).
  • Czy korzystanie z karty jest bezpieczne?

    Bank nigdy nie wysyła wiadomości e-mail z prośbą o podanie nazwy użytkownika i/lub hasła, danych kart płatniczych i kredytowych, kodów PIN. Są to dane wrażliwe i nikt poza Tobą nie może ich znać

    Zanim potwierdzisz jakąkolwiek operację na swoim koncie, przeczytaj uważnie SMS zawierający kod autoryzacyjny – sprawdź dokładnie dane dotyczące zleconej przez Ciebie operacji

    Dodatkowe mechanizmy bezpieczeństwa:

    • Kod PIN czyli indywidualny 4 cyfrowy kod, znany wyłącznie właścicielowi karty. Nie wolno udostępniać go innym osobom
    • Chip na karcie - wbudowany mikroprocesor przechowujący dane karty oraz spis usług z nią powiązanych. Twoja karta posiada również wbudowany pasek magnetyczny, dzięki czemu możesz nią zapłacić w terminalu przystosowanym do obsługi kart z chipem oraz w terminalu przyjmującym karty z paskiem magnetycznym 
    • Twoje imię i nazwisko – pamiętaj, że kartą może posługiwać się tylko jej właściciel
    • Twój podpis na odwrocie karty. Niepodpisane karty uważane są za nieważne - pamiętaj, że podpis złożony na karcie jest dodatkowym zabezpieczeniem w przypadku jej zagubienia lub kradzieży! 
    • Dodatkowym zabezpieczeniem jest trudny do podrobienia hologram na awersie karty
  • Co zrobić jeśli bankomat nie oddał mi karty?

    Jeśli bankomat nie oddał Ci karty, skontaktuj się bezpośrednio z Bankiem BNP Paribas Bank Polska S.A. pod numerem 801 321 123 lub 22 566 99 99 (infolinia czynna 24/7, koszt połączenia wg stawki operatora).

  • Gdzie zgłosić próbę włamania się na konto?

    Jeśli podejrzewasz, że ktoś włamał się na Twoje konto (np. po zalogowaniu do serwisu bankowości internetowej widzisz transakcje których nie jesteś w stanie zidentyfikować), pilnie skontaktuj się z konsultantem pod numerem 801 321 123 lub 22 566 99 99 (infolinia czynna 24/7, koszt połączenia wg stawki operatora).

  • Jakie są podstawowe zasady bezpieczeństwa przy logowaniu się do bankowości internetowej?
    • Zwróć szczególną uwagę na brak ikonki kłódki w polu adresu strony w danej przeglądarce – jeśli jej nie ma, Twoje połączenie nie jest bezpieczne
    • Unikaj korzystania z nieznanych komputerów
    • Pamiętaj o skutecznych zabezpieczeniach antywirusowych i ich aktualizacji
    • Adres serwisu bankowości internetowej najbezpieczniej wpisywać ręcznie, dzięki temu masz pewność, że trafisz na właściwą stronę systemu transakcyjnego

Jak zgłosić kradzież lub zagubienie karty?

Zgłoszenie w oddziale

Zgłoś fakt kradzieży lub zagubienie karty płatniczej w dowolnym oddziale Banku BGZ BNP Paribas S.A.

ZNAJDŹ ODDZIAŁ

Połączenie z Polski

Zgłoś kradzież lub zagubienie karty płatniczej Banku BNP Paribas Bank Polska S.A. pod czynnym przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, numerem telefonu:

801 321 123

(Infolinia czynna 24/7.
Koszt połączenia wg stawki operatora)

Połączenie z zagranicy

Jeśli jesteś za granicą, zgłoś kradzież lub zagubienie karty płatniczej pod czynnym numerem telefonu:

+48 22 134 00 00

(Infolinia czynna 24/7.
Koszt połączenia wg stawki operatora)

i zastrzeż kartę w dowolnym oddziale banku oznaczonym logo MasterCard (dotyczy kart z logo MasterCard)

Bezpieczeństwo kart płatniczych

Bezpieczeństwo kart płatniczych

Bank BNP Paribas dba, aby korzystanie z naszych karty płatniczych było bezpieczne, dlatego wyposażyliśmy je w szereg mechanizmów ochronnych. W tym miejscu wyjaśniamy też czym jest skimming i jak się przed nim bronić.

Sprawdź

1 Niezależnie od opłat pobieranych przez Bank BNPP Paribas opłata może być pobierana przez właściciela bankomatu, dlatego zawsze należy dokładnie czytać informacje wyświetlane na ekranie bankomatu.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie. Rozwiń

We use cookies on our website, which are saved to the hard drive of the user’s terminal device to help you navigate and customize the site to your preferences. For more information about cookies, see Privacy Policy. Disabling on or deleting cookies from the terminal device is possible after the web browser settings have been properly configured. For more information about blocking and deleting cookies, see Privacy Policy. Disabling the option to save cookies may make it difficult or impossible to use certain features of the Website. If you do not change your web browser settings to settings that disable saving of cookies, you agree to have them saved. Expand