ze wszystkich bankomatów w Polsce, a nawet na świecie1
Najczęściej poszukiwane
GOonline
Nowa bankowość internetowa dla Klientów Indywidualnych i Małych Firm
BiznesPl@net
Bankowość internetowa dla Klientów Biznesowych
Zlecenia giełdowe
Logowanie do rachunku maklerskiego
Portfele
Sprawdź wartość portfela
ZŁOTA KARTA DEBETOWA PREMIUM
Produkt w obsłudze
Najczęściej zadawane pytania
- Ile wynosi opłata za kartę?
Nie pobieramy opłat za wydanie i obsługę Złotej karty debetowej Mastercard wydanej dla Posiadaczy konta.
- Jakie są limity na karcie?
Maksymalne limity dla Złotej karty płatniczej Premium wydawanej do Konta Premium:
Maksymalne dzienne limity kwotowe:- limit gotówkowy: 20 000 zł
- limit bezgotówkowy: 99 999 zł, w tym:
- limit transakcji internetowych: 50 000 zł
- limit transakcji korespondencyjnych i telefonicznych: 20 000 zł
Maksymalne dzienne limity ilościowe:
- limit gotówkowy: 20
- limit bezgotówkowy: 50, w tym:
- limit transakcji internetowych: 50
- limit transakcji korespondencyjnych i telefonicznych: 10
Jeżeli chcesz zmienić limity płatności, zadzwoń na infolinię Banku pod numer 801 321 123 lub zaloguj się do serwisu bankowości internetowej
- Co zrobić jeśli zapomnę loginu i hasła?
Jeśli zapomnisz login lub hasło, skontaktuj się z konsultantem bankowości telefonicznej lub z doradcą w oddziale BNP Paribas Bank Polska S.A
- Jak działa karta za granicą?
- Wypłaty z bankomatu za granicą są bezpłatne, możliwe jest jednak naliczenie prowizji przez operatora bankomatu zagranicznego. Wysokość tej opłaty jest wskazana przed wypłatą pieniędzy.
- Dwuwalutowość Złotej karty MasterCard® Premium z funkcjonalnością zbliżeniową do Konta Premium polega na „przepinaniu” karty pomiędzy rachunkami w złotych i euro prowadzonymi w BNP Paribas Bank Polska S.A. Funkcjonalność ta pozwala na dokonywanie transakcji w walucie obcej, pomijających przewalutowanie euro na złotówki. Wystarczy, że na czas wyjazdu za granicę bezpłatnie zlecisz powiązanie karty z założonym w BNP Paribas Bank Polska S.A. rachunkiem w euro. Od momentu przepięcia karty do rachunku w euro do chwili ponownego przepięcia karty do konta w złotych, wszystkie transakcje będą rozliczane w ciężar rachunku prowadzonego w euro.
Warto wiedzieć, że transakcje kartami MasterCard® wydawanymi przez BNP Paribas Bank Polska S.A. realizowane w walucie:
PLN – jeśli karta powiązana z kontem w złotych obciążają rachunek wartością takiej transakcji, jeśli karta powiązana z rachunkiem w euro równowartością kwoty w złotych przeliczonej na euro wg kursu kupna walut w BNP Paribas Bank Polska S.A.
EUR – jeśli karta powiązana z kontem w złotych obciążają rachunek równowartością kwoty w euro przeliczonej na złoty wg kursu sprzedaży walut w BNP Paribas Bank Polska S.A., jeśli karta powiązana z rachunkiem w euro wartością takiej transakcji bez żadnych kosztów związanych z przewalutowaniem.
Innej niż PLN czy EUR – są przeliczane na euro przez organizację płatniczą (MasterCard), a następnie księgowane przez Bank wg zasady analogicznej dla transakcji w euro.
W przypadku powiązania karty z rachunkiem w euro oszczędności wynikające z ograniczenia kosztów związanych z przewalutowaniem są osiągane przy realizacji transakcji zarówno w strefie euro (brak przewalutowania) jak i w innych obcych krajach (jedno przewalutowanie w miejsce dwóch, co ma miejsce w przypadku kart powiązanych z kontem w złotych).
UWAGA: Dwuwalutowość karty dotyczy Złotej karty MasterCard wydawanej do Konta Premium
- Instrukcja jak przepiąć kartę do rachunku w euro w systemie Pl@net
- Czy można wypłacać w euro?
- Posiadacze karty debetowej do Konta osobistego w BNP Paribas Bank Polska mają możliwość korzystania z usługi wypłaty gotówki w walucie euro w bankomatach sieci Euronet na terenie Polski.
- Operacja wypłaty euro polega na kupnie waluty euro od operatora bankomatów sieci Euronet z zastosowaniem kursu walut Euronet dla tego typu transakcji.
- Bank obciąży rachunek karty równowartością transakcji zakupu waluty:
- W złotych, bez przewalutowania po stronie Banku jeśli w momencie transakcji karta płatnicza była powiązana z rachunkiem w złotych
- W euro, z zastosowaniem kursu kupna walut w Banku BGZ BNP Paribas, jeśli w momencie transakcji karta płatnicza była powiązana z rachunkiem w euro (usługa dostępna dla kart dwuwalutowych wydawanych do Konta Premium i do Konta z Planem Taryfowym Bankowość Prywatna).
- Czy korzystanie z karty jest bezpieczne?
Bank nigdy nie wysyła wiadomości e-mail z prośbą o podanie nazwy użytkownika i/lub hasła, danych kart płatniczych i kredytowych, kodów PIN. Są to dane wrażliwe i nikt poza Tobą nie może ich znać
Zanim potwierdzisz jakąkolwiek operację na swoim koncie, przeczytaj uważnie SMS zawierający kod autoryzacyjny – sprawdź dokładnie dane dotyczące zleconej przez Ciebie operacji
Dodatkowe mechanizmy bezpieczeństwa:
- Kod PIN czyli indywidualny 4 cyfrowy kod, znany wyłącznie właścicielowi karty. Nie wolno udostępniać go innym osobom
- Chip na karcie - wbudowany mikroprocesor przechowujący dane karty oraz spis usług z nią powiązanych. Twoja karta posiada również wbudowany pasek magnetyczny, dzięki czemu możesz nią zapłacić w terminalu przystosowanym do obsługi kart z chipem oraz w terminalu przyjmującym karty z paskiem magnetycznym
- Twoje imię i nazwisko – pamiętaj, że kartą może posługiwać się tylko jej właściciel
- Twój podpis na odwrocie karty. Niepodpisane karty uważane są za nieważne - pamiętaj, że podpis złożony na karcie jest dodatkowym zabezpieczeniem w przypadku jej zagubienia lub kradzieży!
- Dodatkowym zabezpieczeniem jest trudny do podrobienia hologram na awersie karty
- Co zrobić jeśli bankomat nie oddał mi karty?
Jeśli bankomat nie oddał Ci karty, skontaktuj się bezpośrednio z Bankiem BNP Paribas Bank Polska S.A. pod numerem 801 321 123 lub 22 566 99 99 (infolinia czynna 24/7, koszt połączenia wg stawki operatora).
- Gdzie zgłosić próbę włamania się na konto?
Jeśli podejrzewasz, że ktoś włamał się na Twoje konto (np. po zalogowaniu do serwisu bankowości internetowej widzisz transakcje których nie jesteś w stanie zidentyfikować), pilnie skontaktuj się z konsultantem pod numerem 801 321 123 lub 22 566 99 99 (infolinia czynna 24/7, koszt połączenia wg stawki operatora).
- Jakie są podstawowe zasady bezpieczeństwa przy logowaniu się do bankowości internetowej?
- Zwróć szczególną uwagę na brak ikonki kłódki w polu adresu strony w danej przeglądarce – jeśli jej nie ma, Twoje połączenie nie jest bezpieczne
- Unikaj korzystania z nieznanych komputerów
- Pamiętaj o skutecznych zabezpieczeniach antywirusowych i ich aktualizacji
- Adres serwisu bankowości internetowej najbezpieczniej wpisywać ręcznie, dzięki temu masz pewność, że trafisz na właściwą stronę systemu transakcyjnego
Jak zgłosić kradzież lub zagubienie karty?
Zgłoszenie w oddziale
Zgłoś fakt kradzieży lub zagubienie karty płatniczej w dowolnym oddziale Banku BGZ BNP Paribas S.A.
Połączenie z Polski
Zgłoś kradzież lub zagubienie karty płatniczej Banku BNP Paribas Bank Polska S.A. pod czynnym przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, numerem telefonu:
801 321 123
(Infolinia czynna 24/7.
Koszt połączenia wg stawki operatora)
Połączenie z zagranicy
Jeśli jesteś za granicą, zgłoś kradzież lub zagubienie karty płatniczej pod czynnym numerem telefonu:
+48 22 134 00 00
(Infolinia czynna 24/7.
Koszt połączenia wg stawki operatora)
i zastrzeż kartę w dowolnym oddziale banku oznaczonym logo MasterCard (dotyczy kart z logo MasterCard)
Bezpieczeństwo kart płatniczych
Bank BNP Paribas dba, aby korzystanie z naszych karty płatniczych było bezpieczne, dlatego wyposażyliśmy je w szereg mechanizmów ochronnych. W tym miejscu wyjaśniamy też czym jest skimming i jak się przed nim bronić.
1 Niezależnie od opłat pobieranych przez Bank BNPP Paribas opłata może być pobierana przez właściciela bankomatu, dlatego zawsze należy dokładnie czytać informacje wyświetlane na ekranie bankomatu.