Informacja o zmianach dla klientów Banku Ex-BGŻ BNP Paribas
Rachunki bankowe, karty debetowe do rachunków bankowych, bankowość internetowa, mobilna oraz telefoniczna
Zmiany wchodzące w życie 14 września 2019 roku
- „Ogólne Warunki Umowy Rachunków bankowych, Karty oraz Elektronicznych Kanałów Dostępu”;
- „Komunikat do Umowy ramowej Rachunków bankowych, Karty oraz Elektronicznych Kanałów Dostępu”.
- wprowadzenie silnego uwierzytelniania Klienta, które ma na celu poprawę bezpieczeństwa korzystania z kart płatniczych oraz kanałów zdalnych;
- wdrożenie usługi 3D Secure, jako dodatkowego zabezpieczenia dla transakcji dokonywanych kartami płatniczymi za pośrednictwem Internetu;
- modyfikację zasad w odniesieniu do udzielenia przez Klienta zgody na realizację przez Bank polecenia zapłaty;
- udostępnienie nowej wersji systemu bankowości internetowej GOonline (wraz z utrzymaniem możliwości korzystania z dotychczasowego systemu Pl@net).;
Nowy system bankowości internetowej GOonline, docelowo zastąpi system bankowości internetowej Pl@net. W przypadku klientów, którzy posiadają dostęp do systemu Pl@net, Bank udostępnia GOonline jako system dodatkowy do czasu wyłączenia systemu Pl@net, o czym Bank poinformuje Klientów odrębnie. Dla wygody dotychczasowych użytkowników systemu bankowości internetowej logowanie do GOonline następuje z użyciem loginu nadanego do systemu Pl@net.
Najważniejsze zmiany wynikające z wprowadzenia nowego systemu bankowości internetowej GOonline dotyczą:
- nowych metod logowania w postaci hasła tradycyjnego, logowania dwuskładnikowego, logowania aplikacją mobilną GOmobile,
- nowej metody potwierdzania transakcji w GOonline – Mobilna Autoryzacja za pomocą GOmobile,
- wprowadzenia maksymalnych limitów transakcyjnych: dziennych i miesięcznych - o czym szczegółowo informujemy w Komunikacie,
- dodanie możliwości zdefiniowania własnych limitów transakcyjnych dziennych i miesięcznych do wysokości limitów określonych przez Bank,
- nowy sposób prezentowania widoków: w postaci profilu osobistego (dostęp do produktów własnych i wspólnych Klienta) oraz profilu pełnomocnictwa (dostęp do produktów mocodawcy, z wyjątkiem rejestrów funduszy inwestycyjnych i rachunków maklerskich, które prezentowane są w profilu osobistym),
- możliwość silnego uwierzytelniania klienta,
- możliwość ponawiania przelewów z przyszłą datą realizacji.
Zaznaczamy, że:
- historia wyciągów z ostatnich 24 miesięcy zostanie przeniesiona z systemu Pl@net do systemu GOonline,
- pojedyncze powiadomienia o wybranych aktywnościach zmienione są na rzecz pakietów powiadomień,
- wycofano możliwości zmiany numeru telefonu do kodów SMS w bankowości internetowej oraz ilościowych dziennych limitów transakcyjnych na kartach debetowych (będą dostępne limity kwotowe).
Rozwój aplikacji mobilnej GOmobile.
- dodanie nowej metody potwierdzania transakcji – Mobilna Autoryzacja za pomocą GOmobile ,
- dodatkowe funkcjonalności: zarządzanie szablonami, zlecenie przelewów z datą przyszłą i zarządzanie nimi, zarządzanie kartami płatniczymi,
- wprowadzenie możliwości stosowania silnego uwierzytelniania klienta
Zmiany obowiązujące od 9 listopada 2019 roku
- „Ogólne Warunki Umowy Rachunków bankowych, Karty oraz Elektronicznych Kanałów Dostępu”;
- „Komunikat do Umowy ramowej Rachunków bankowych, Karty oraz Elektronicznych Kanałów Dostępu”;
- „Taryfa Prowizji i Opłat Rachunków bankowych, Karty oraz Elektronicznych Kanałów Dostępu dla Klientów detalicznych”;
- „Tabela oprocentowania środków pieniężnych na rachunkach bankowych Klientów detalicznych”.
- wprowadzenie do oferty Konta Pomocniczego Wealth Management – dla Klientów Bankowości Prywatnej;
- wprowadzenie do oferty Karty Mastercard Multiwalutowej, Karty Debetowej Wealth Management Visa;
- zniesienie opłaty w wysokości 25 zł za wydanie karty debetowej w miejsce zastrzeżonej na wniosek (zgłoszenie) Klienta;
- zniesienie opłaty w wysokości 25 zł za wydanie oraz wznowienie karty po upływie terminu ważności– dla Pełnomocnika;
- wycofanie z oferty sprzedażowej Złotej Karty Debetowej Mastercard;
- rozszerzenie funkcjonalności bankowości telefonicznej.
§50 ust. 2 pkt 1) i 2):
„Zmiana postanowień Umowy, postanowień Umowy, w tym w zakresie opłat i prowizji oraz oprocentowania zmiennego, może nastąpić na skutek wystąpienia przynajmniej jednej z poniższych okoliczności:
- wprowadzenie nowych lub zmiany obowiązujących przepisów prawa, lub wydanie przez uprawnione organy państwowe rekomendacji lub interpretacji, a także określonej decyzji administracyjnej, w sprawie sposobu stosowania tych przepisów – w zakresie, w jakim Bank ma obowiązek ich wprowadzenia lub stosowania w celu prawidłowego wykonania Umowy,
- zmiany w produktach i usługach Banku, związane z postępem technologicznym i informatycznym, które to zmiany zwiększają bezpieczeństwo lub ułatwiają Posiadaczowi korzystanie z usług i produktów Banku, o ile zapewni to należyte wykonanie Umowy i powoduje konieczność dostosowania postanowień Umowy”.
- Konieczność dostosowania dokumentów do postanowień:
- Rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2018/389 z dnia 27 listopada 2017 r. uzupełniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2366 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących silnego uwierzytelniania klienta i wspólnych i bezpiecznych otwartych standardów komunikacji;
- znowelizowanej ustawy o usługach płatniczych;
- zaktualizowanego Porozumienia międzybankowego w sprawie stosowania usługi polecenia zapłaty
- wdrożenie dodatkowych funkcjonalności opisanych w części dotyczącej najważniejszych zmian.
Jeśli akceptują Państwo zmiany, nie trzeba podejmować dodatkowych działań. Jeżeli nie wyrażają Państwo zgody na proponowane zmiany wzorców umownych, do 8 listopada 2019 r. mają Państwo prawo zgłoszenia sprzeciwu lub wypowiedzenia danej umowy bez ponoszenia opłat. Jeżeli:
- zgłoszą Państwo sprzeciw wobec proponowanych zmian – umowa wygaśnie w dniu poprzedzającym wprowadzenie zmian (14 września lub 9 listopada 2019 roku);
- wypowiedzą Państwo umowę – rozwiąże się ona ze skutkiem od dnia poinformowania o zmianach, jednak nie później niż od dnia jej wejścia w życie.
Karty kredytowe
Zmiany wchodzące w życie 14 września 2019 roku
-
Ogólne warunki umowy (Karta kredytowa),
-
Regulamin Kart kredytowych dla klientów detalicznych,
-
Ogólne Warunki Umowy Karta kredytowa Carrefour Mastercard,
-
Regulamin Kart kredytowych Carrefour Mastercard dla klientów detalicznych.
-
- udostępniony został nowy system bankowości internetowej GOonline oraz aplikacji mobilnej GOmobile,
- nowe zapisy dotyczące SCA obowiązujące na mocy dyrektywy PSD2 wchodzące w życie z dniem 14 września 2019.
Zmiany wchodzące w życie 9 listopada 2019 roku
-
Taryfa prowizji i opłat dotyczących kart kredytowych dla klientów detalicznych obowiązuje od 9 listopada 2019 r. dla umów zawartych do 11 sierpnia 2019 r.
-
Taryfa prowizji i opłat Kart kredytowych Carrefour Mastercard dla klientów detalicznych
-
Taryfa prowizji i opłat Kart kredytowych oferowanych w punktach BNP Paribas Bank Polska S.A.
-
Taryfa prowizji i opłat Kart kredytowych ABRA MASTERCARD BNP Paribas Bank Polska S.A.
-
Taryfa prowizji i opłat Kart kredytowych partnerskich BNP Paribas Bank Polska S.A.
-
- udostępnienie możliwości korzystania z serwisu SMS – aktywacja funkcjonalności dostępna w bankowości internetowej. Opłata za usługę wskazana jest w „Taryfie prowizji i opłat dotyczących kart kredytowych dla klientów detalicznych”,
- dla kart VISA obniżeniu ulega prowizja za przewalutowanie transakcji w walucie innej niż PLN – z 3% do 2%. Zmianie ulega też sposób prezentacji prowizji, będzie widoczna jako odrębna prowizja na zestawieniu transakcji,
- sposób wyliczania minimalnej kwoty do zapłaty: w jej skład zostaje zaliczone 3% odsetek umownych,
- umożliwienie korzystania ze środków z nadpłaty w ramach dostępnego limitu kredytowego,
- wyodrębnienie grupy transakcji szczególnych (transakcji w punktach oznaczonych jako: kasyna, kasyna internetowe, gry losowe, zakłady bukmacherskie, loterie i totalizatory) i wprowadzenie prowizji za realizację tego typu transakcji (wskazanej w „Taryfie prowizji i opłat dotyczących kart kredytowych dla klientów detalicznych”),
- dla kart Mastercard World Elite wydłużony zostanie okres bezodsetkowy do 58 dni,
- dla kart Mastercard World Elite zostaje wprowadzona usługa czasowego przyznania dodatkowej kwoty Awaryjnego limitu,
- w związku z zakończeniem współpracy z Centrum Posnania sp. z o.o.:
- karta Posnania Mastercard Złota zostanie zastąpiona kartą Mastercard Gold z miesięczną opłatą za korzystanie z karty głównej - 15 zł,
- karta Posnania Mastercard Srebrna zostanie zastąpiona kartą Mastercard Standard z miesięczną opłatą za korzystanie z karty głównej 9 zł,
- nowe karty otrzymacie Państwo w odrębnej korespondencji.
- pełne zestawienie opłat i prowizji (w tym opis warunków uprawniających do obniżenia opłaty za prowadzenie konta) zawarte jest w „Taryfie prowizji i opłat dotyczących kart kredytowych dla klientów detalicznych”,
- udostępnienie Planów ratalnych w ratach kapitałowo – prowizyjnych i wprowadzenie opłaty za rozłożenie transakcji na raty (wskazanej w „Taryfie prowizji i opłat dotyczących kart kredytowych dla klientów detalicznych”).
- zmiany nie wpływają na prawa nabyte przez Państwa w okresie obowiązywania Promocji i Sprzedaży Premiowych, do których przystąpili Państwo przed 9 listopada 2019 r.
§7 ust. 3 pkt 1, 2 i 4 Regulaminu Kart kredytowych dla klientów detalicznych (oraz odpowiednio §6 ust. 3 pkt 1, 2 i 4 Regulaminu Kart kredytowych Carrefour Mastercard dla klientów detalicznych):
„2 Poza zmianą Umowy wymienioną w ust. 1 Bank może, w trybie określonym w ust. 6, z ważnych powodów wymienionych w ust. 3 zmienić Umowę, w tym wysokość opłat i prowizji, z wyłączeniem postanowień indywidualnie uzgodnionych z Posiadaczem.
3. Ważnymi powodami zmiany Umowy są:
-
wprowadzenie nowych lub zmiany obowiązujących przepisów prawa lub wydanie przez uprawnione organy państwowe rekomendacji lub interpretacji w sprawie sposobu stosowania tych przepisów, jeżeli powoduje to konieczność dostosowania postanowień Umowy do rozwiązań wynikających z wydawanych przepisów prawa, rekomendacji lub interpretacji,
-
2) zmiany funkcjonalności usług lub produktów bankowych, oferowanych przez Bank, spowodowane zmianami infrastruktury informatycznej Banku, niepowodujące dodatkowych zobowiązań po stronie Posiadacza, w zakresie w jakim powoduje to konieczność dostosowania postanowień Umowy
-
(…)
-
wzrost kosztów związanych z Umową wskutek wzrostu kosztów zewnętrznych Banku, w tym zmian cen energii, połączeń telekomunikacyjnych, usług pocztowych, opłat licencyjnych, rozliczeń międzybankowych, kosztów ubezpieczeń lub produktów komplementarnych, w zakresie w jakim koszty te wpływają na koszty usług świadczonych przez Bank.”
-
1. Konieczności dostosowania dokumentów do postanowień:
- Rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2018/389 z dnia 27 listopada 2017 r. uzupełniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2366 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących silnego uwierzytelniania klienta i wspólnych i bezpiecznych otwartych standardów komunikacji,
- znowelizowanej ustawy o usługach płatniczych,
- zaktualizowanego Porozumienia międzybankowego w sprawie stosowania usługi polecenia zapłaty
2. Wdrożenie dodatkowych funkcjonalności szczegółowo opisanych w części dotyczącej najważniejszych zmian;
3. Wzrost kosztów (dane GUS Q1 2019 vs Q1 2018):
- działalność związana z oprogramowaniem i doradztwem w zakresie informatyki oraz działalność powiązana – wzrost o 14%,
- działalność usługowa w zakresie informacji – wzrost o 38,3%,
- usługi prawne, rachunkowo-księgowe i doradztwa podatkowego; usługi doradztwa związane z zarządzaniem – wzrost o 13,9%,
- reklama, badanie rynku i opinii publicznej – wzrost o 6,4%,
- wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych – wzrost o 1,2%,
- przeciętne miesięczne wynagrodzenie realne brutto w sektorze przedsiębiorstw – wzrost o 5,3%.
Jeśli akceptują Państwo zmiany, nie trzeba podejmować dodatkowych działań. Jeżeli nie wyrażają Państwo zgody na proponowane zmiany wzorców umownych, do 8 listopada 2019 roku mają Państwo prawo zgłoszenia sprzeciwu lub wypowiedzenia danej umowy bez ponoszenia opłat. Jeżeli:
-
zgłoszą Państwo sprzeciw wobec proponowanych zmian – umowa wygaśnie w dniu poprzedzającym wprowadzenie zmian (14 września lub 9 listopada 2019 roku),
-
wypowiedzą Państwo umowę – rozwiąże się ona ze skutkiem od dnia poinformowania o zmianach, jednak nie później niż od dnia jej wejścia w życie.
-
Dodatkowe informacje
Informujemy, że dla tych z Państwa, którzy posiadają ubezpieczenie z ochroną ubezpieczeniową gwarantowaną przez Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Cardif Polska S.A. lub Cardif Assurances Risques Divers S.A. Oddział w Polsce, Bank udostępnił możliwość zgłoszenia zdarzenia ubezpieczeniowego za pośrednictwem formularza on-line. Formularz dostępny jest na stronie www.roszczenia.cardif.pl
(Klauzula informacyjna RODO)
W związku z planowaną fuzją operacyjną oraz zmianami w zasadach przetwarzania Państwa danych przekazujemy zaktualizowaną informację o zasadach przetwarzania Państwa danych przez BNP Paribas Bank Polska S.A., które będą obowiązywać od dnia 9 listopada 2019 roku. Szczegółowe zasady znajdują się na trwały nośniku w sekcji „Klauzula informacyjna”.
Coroczną informację o zasadach gwarantowania depozytów oraz zasadach dokonywania wypłat środków gwarantowanych przekazujemy na trwałym nośniku w sekcji „Arkusz dla deponentów”.
Doręczenie wzorców umownych/ informacji
Szczegółowe zmiany w dokumentach wyeksponowano (poprzez wyróżnienie kolorem lub przekreślenie treści) w tekstach jednolitych wzorców i zostały one Państwu udostępnione na stronie internetowej Banku pod adresem www.bnpparibas.pl/informacja-o-zmianach oraz - w oparciu o technologię rejestrów rozproszonych blockchain gwarantującą niezmienność i autentyczność dokumentów - na stronie internetowej Krajowej Izby Rozliczeniowej („KIR”) pod adresem https://tn.kir.pl.
Aby zapoznać się z dokumentami zamieszczonymi na stronie KIR, w polu „Wpisz skrót dokumentu” należy wprowadzić następujący identyfikator (hash):
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Rozwiązanie technologiczne udostępnione przez KIR spełnia wymogi regulacyjne prawodawstwa europejskiego (w tym jest zgodne z definicją trwałego nośnika informacji określoną w ustawie o usługach płatniczych) i odpowiada oczekiwaniom sektora bankowego w zakresie publikacji dokumentów przeznaczonych do szerokiej grupy odbiorców.
Warto podkreślić, że BNP Paribas Bank Polska S.A. jako jeden z pierwszych podmiotów w Polsce wykorzystuje powyższe udogodnienie.
INFORMACJA O ZMIANACH W OFERCIE PRODUKTOWEJ BANKU
- numery rachunków oraz waluta w których są prowadzone, nie ulegną zmianie.
- wszystkie zlecone przelewy oraz zlecenia stałe będą wykonywane zgodnie z obecnie ustalonym harmonogramem.
- zmianie ulega kod BIC/ SWIFT dla transakcji w walucie obcej i zagranicznych: PPABPLPKXXX,
- posiadane przez Państwa rachunki bankowe otrzymują nowe nazwy zgodnie z poniższą tabelą: