zawiera statusy wszystkich płatności wysłanych w jednym pliku np. wynagrodzenia
W ramach płatności masowych Bank oferuje dostęp do 4 funkcjonalności:
MassCollect
MassPayment
MassDirectDebit
usługa identyfikacji płatności SIP
PODSTAWOWE INFORMACJE ORAZ USŁUGI DODATKOWE
MassCollect jest systemem zaprojektowanym i stworzonym z myślą o firmach, które chcą kompleksowo zarządzać płatnościami przychodzącymi.
Identyfikacja płatności lub płatnika możliwa jest dzięki zastosowaniu tzw. wirtualnych rachunków. Każdy z nich zawiera zdefiniowany numer identyfikacyjny przypisany do konkretnej płatności lub płatnika. W wyniku rozliczenia rachunek bieżący uznawany jest jedną zbiorczą kwotą wszystkich wpłat. Kwota ta z odpowiednim opisem widoczna jest na wyciągu bankowym.
Dodatkowo w systemie Online Biznes udostępniany jest szczegółowy raport zawierający informacje o wszystkich dokonanych w ramach usługi MassCollect wpłatach. Raport ten może zostać wczytany do programu finansowo-księgowego lub systemu bilingowego, co skróci czas potrzebny na uzgodnienie należności. Raport wpłat dokonanych w ramach usługi MassCollect udostępniany jest maksymalnie cztery razy dziennie lub raz na koniec dnia.
Ponadto, istnieje możliwość udostępnienia raportu PTK z transakcjami MassCollect na bezpiecznym zasobie sFTP. Rozwiązanie to polecamy szczególnie firmom, którym zależy na szybkiej integracji własnego systemu ERP z usługą MassCollect.
Jeśli są Państwo zainteresowani uzyskaniem hasła do przeglądarki raportów masowych, prosimy o kontakt ze Strefą Obsługi Biznesu.
Wraz z usługą MassCollect Klient otrzymuje specjalny generator rachunków wirtualnych, który pomaga stworzyć kompletną bazę rachunków dla wskazanych płatności lub płatników. Tworzenie i zarządzanie rachunkami wirtualnymi nie wymaga ich zgłaszania ani zakładania w banku.
Usługa jest dostępna po spełnieniu następujących warunków
rachunek otwarty w Banku.
aktywny system bankowości internetowej Online Biznes
podpisanie wniosku/umowy o usługę MassCollect
przygotowanie i przekazanie płatnikom numerów wirtualnych rachunków
KORZYŚCi
- jednoznaczna identyfikacja płatności przychodzących,
- możliwość identyfikacji płatności i płatnika,
- szybkie księgowanie oraz udostępnienie środków na rachunku,
- pełna informacja o płatnościach przychodzących w formie wygodnego raportu,
- możliwość zmniejszenia kosztów związanych z procesem weryfikacji i uzgadniania otrzymanych należności/przelewów,
- możliwość automatycznego rozliczania płatności przychodzących w systemie finansowo-księgowym/bilingowym,
- bieżąca identyfikacja zaległych płatności,
- szeroki zakres możliwych do zdefiniowania identyfikatorów (13 cyfr),
- obsługa wszystkich kanałów spływu należności,
- księgowanie III sesji Elixir w dniu rozliczenia,
- szybka identyfikacja wpłat gotówkowych (Cash Collection).
PODSTAWOWE INFORMACJE ORAZ USŁUGI DODATKOWE
Usługa MassPayment jest w pełni zintegrowana z systemem bankowości internetowej Online Biznes, dzięki czemu można importować zlecone płatności bezpośrednio z systemu finansowo-ksiegowego. Rozwiązanie to eliminuje konieczność ręcznego wprowadzania pojedynczych przelewów, co pozwala zmniejszyć czas i koszty związane z obsługą płatności.
W wyniku przetwarzania rachunek Klienta obciążany jest zawsze jedną zbiorcza kwotą, która wykazywana jest na wyciągu bankowym. Klienci otrzymują również szczegółowy raport ze statusami wszystkich przetworzonych płatności. W przypadku otrzymania zwrotów z banków beneficjentów księgowane są one na rachunku Klienta również jako jedna zbiorcza kwota.
Wybierając usługę MassPayment, Klienci mogą skorzystać z wersji Standard lub VIP. W wersji VIP można wysyłać płatności na każdą z sesji KIR aż do godziny 15:00.
Dodatkowo można skorzystać z funkcji MassPayment Plus, która umożliwia ograniczanie listy beneficjentów tylko do wskazanych na zestawieniach przesyłanych do Banku (każda transakcja jest wtedy dodatkowo weryfikowana przez bank).
W ramach usługi MassPayment można realizować:
- wszystkie przelewy w obrocie krajowym realizowane poprzez system ELIXIR lub SORBNET,
- płatności wewnętrzne.
Rozwiązanie szczególnie polecamy do obsługi dużych ilości płatności wychodzących, między innymi:
- przelewów płacowych,
- płatności na rzecz ZUS i US,
- rozliczeń handlowych, regulowania należności,
- obsługi płatności w punktach opłat lub pośrednictwa finansowego,
- obsługi wypłat z polis ubezpieczeniowych.
KORZYŚCI
- zmniejszenie kosztów związanych z obsługą płatności,
- zapewnienie większej poufności wykonywanych transakcji,
- zwiększenie bezpieczeństwa, dzięki mechanizmowi kontroli numerów rachunków z wcześniej zdefiniowanymi i zarejestrowanymi numerami w bazie banku,
- szczegółowe i wygodne raporty analityczne z informacjami o statusie płatności,
- możliwość pełnej automatyzacji procesu realizacji i uzgadniania przelewów z systemami FK,
- możliwość wysłania przelewów na każdą z sesji KIR,
- możliwość wysłania dużych ilości płatności z przyszłą datą realizacji,
- dogodne czasy realizacji płatności.
Raporty
Raporty dostępne w ramach usługi MassPayment, dostarczane w systemie Online Biznes:
PODSTAWOWE INFORMACJE ORAZ USŁUGI DODATKOWE
Masowe Polecenie Zapłaty – gwarantuje szybkie i skuteczne rozliczenia w formie polecenia zapłaty. Stworzona z myślą o Klientach, którzy poszukują rozwiązania pozwalającego sprawnie i tanio zarządzać dużą liczbą poleceń zapłaty.
Charakterystyka
Usługa MassDirectDebit pozwala na skuteczne pobieranie należności z rachunków dłużników, a proces obsługi i realizacji rozliczeń jest wyjątkowo szybki i prosty.
Stroną inicjującą pobranie jest odbiorca – Klient Banku. Uznanie rachunku następuje po uzyskaniu środków od banku płatnika, wystarczających do pokrycia dyspozycji.
- usługa MassDirectDebit dostępna jest w systemie bankowości internetowej Online Biznes,
- rachunek Klienta uznawany jest zawsze zbiorczą kwotą netto tj. kwotą wysłanych poleceń zapłaty pomniejszoną o zlecenia błędne i odmowy otrzymane z banków dłużników,
- uznanie rachunku następuje na koniec dnia, w którym zostały wysłane polecenia zapłaty,
- bank może przejąć dystrybucję formularzy zgód.
Jak działa produkt?
Polecenia zapłaty w ramach usługi MassDirectDebit mogą być składane poprzez system Online Biznes.
Realizacja uzależniona jest od godziny wysłania do banku pliku w systemie bankowości internetowej:
- plik przesłany do godziny 8:30 - realizacja i uznanie rachunku w tym samym dniu,
- plik przesłany po godzinie 8:30 - realizacja i uznanie rachunku w dniu następnym.
Uznanie rachunku odbywa się zbiorczą kwotą netto po rozliczeniu III sesji ELIXIR, czyli po otrzymaniu potwierdzeń i odmów z banków dłużników. Na koniec dnia rozliczeniowego Klient otrzymuje szczegółowy raport realizacji wysłanych poleceń zapłaty.
Usługi dodatkowe
Ponawianie - wysłanie odmówionego polecenia zapłaty zgodnie ze zdefiniowanymi przez Klienta parametrami dotyczącymi liczby wznowień oraz liczby dni, po których ma nastąpić wznowienie.
Dystrybucja - dystrybucja formularzy zgód do banków dłużników przez bank.
Uruchomienie usługi
Usługa jest dostępna po spełnieniu następujących warunków:
- rachunek otwarty w Banku,
- aktywny system bankowości internetowej Online Biznes,
- podpisanie Wniosku/Umowy o usługę MassDirectDebit,
- uzyskanie od dłużników zgód na obciążenie rachunku w drodze polecenia zapłaty.
KORZYŚCI
system pozwala szybko wysłać oraz zrealizować kilka tysięcy poleceń zapłaty w różnych bankach
W systemie Online Biznes dostępne są szczegółowe raporty dotyczące przetworzonych poleceń zapłaty
Raporty mogą być zaimportowane do systemu finansowo-księgowego
Sprawne oraz terminowe zarządzanie należnościami od płatników
PODSTAWOWE INFORMACJE ORAZ USŁUGI DODATKOWE
Aby skorzystać z usługi identyfikacji płatności SIP należy:
- posiadać rachunek otwarty w banku
- określić algorytm identyfikacji płatności
- podpisać odpowiedni wniosek/umowę
- przygotować bazę rachunków wirtualnych
Identyfikacja płatności odbywa się na podstawie indywidualnie uzgodnionego z Klientem algorytmu, składającego się z 6 kroków:
Wygenerowanie oraz wysyłka przez Klienta faktur do płatników wraz z formularzami polecenia przelewu lub wpłaty gotówkowej
Przekazanie przez Klienta do banku bazy faktur, która zawiera dane o wszystkich oczekiwanych płatnościach
Płatnik dokonuje wpłaty w dowolny sposób
Bank identyfikuje płatności, przypisując je odpowiednio do faktur oczekujących
Plik wyjściowy jest przekazywany Klientowi
Import pliku do systemu finansowo-księgowego lub bilingowego
KORZYŚCI
- identyfikacja płatności zawierających poprawnie jedynie część danych,
- identyfikacja płatności skonsolidowanych i częściowych,
- rozpoznanie płatności wielokrotnych (powtórzonych),
- możliwość dostosowania algorytmu identyfikacji do indywidualnych potrzeb Klienta,
- możliwość wyboru formatu pliku wejściowego i wynikowego,
- możliwość pełnej automatyzacji procesu rozliczeń płatności przychodzących,
- oszczędność czasu i ograniczenie kosztów związanych z obsługą księgową,
- szybkie księgowanie oraz udostępnienie środków na rachunku,
- bieżąca identyfikacja zaległych płatności,
- ograniczenie ilości reklamacji,
- wyeliminowanie błędów związanych z ręcznym księgowaniem płatności.
Proces identyfikacji oraz korekty płatności odbywa się na zasadzie porównania danych z wpływów faktycznych, zaksięgowanych na rachunku Klienta (płatności przychodzące) z bazą płatności oczekiwanych, którą Klient dostarcza do banku. Po przetworzeniu danych przez system Klient otrzymuje dokładną i rzetelną informację, którą może automatycznie zaimportować do swojego systemu finansowo-księgowogo lub bilingowego.