Otwórz konto
Bank zmieniającego się świata
 
 

Co to jest BLIK?

BLIK to metoda płatności, którą Polski Standard Płatności Sp. z o.o. udostępnia bankom.

Ta metoda wykorzystuje kody cyfrowe BLIK do płatności w internecie, wpłat i wypłat z bankomatu, transakcji w sklepach oznaczonych logo BLIK

Do korzystania z BLIKA potrzebna jest aplikacja mobilna GOmobile zainstalowana w telefonie.

Jak włączyć BLIK w aplikacji mobilnej do konta firmowego

1

zaloguj się do aplikacji mobilnej GOmobile

2

na górze ekranu po lewej stronie kliknij Profil Firmowy

wybierz Ustawienia BLIK

3

aktywuj opcję > Włącz płatności BLIK

SZYBKIE PŁATNOŚCI

  • Opcja Korzystaj z szybkich płatności  w profilu firmowym umożliwia płatność za zakupy do 100 zł w sklepach stacjonarnych bez konieczności logowania się i podania PIN.
  • Wykonanie transakcji BLIK oraz jej potwierdzenie będzie możliwe na ekranie telefonu przed zalogowaniem do aplikacji GOmobile. 

 

Opcję BLIK należy włączyć oddzielnie dla profilu firmowego i indywidualnego. Jeżeli chcesz wykonywać szybkie płatności BLIK z rachunku firmowego, ustaw w aplikacji kontekst firmowy jako domyślny.

JAK PŁACIĆ BLIKiem

Jak płacić BLIKIEM w sklepie internetowym?

 

Wybierz płatność BLIKIEM

  • wygeneruj kod BLIK - kliknij na ikonę BLIK będąc w profilu firmowym w aplikacji mobilnej GOmobile. Możesz to zrobić bez zalogowania, jeżeli w aplikacji GOmobile masz włączone szybkie płatności dla konta firmowego i profil firmowy jest profilem domyślnym w Twojej aplikacji.
  • wpisz wygenerowany kod BLIK na stronie płatności w sklepie internetowym
  • potwierdź płatność w aplikacji mobilnej GOmobile

Jak płacić BLIKIEM w sklepie stacjonarnym?

 

Poinformuj sprzedawcę, że chcesz zapłacić BLIKIEM

  • Wygeneruj kod BLIK - kliknij na ikonę BLIK będąc w profilu firmowym w aplikacji mobilnej GOmobile. Możesz to zrobić bez zalogowania, jeżeli w aplikacji GOmobile masz włączone szybkie płatności dla konta firmowego i profil firmowy jest profilem domyślnym w Twojej aplikacji.
  • wpisz kod BLIK na klawiaturze terminala płatniczego przy kasie
  • potwierdź płatność w aplikacji mobilnej GOmobile na swoim telefonie. Możesz zostać poproszony o podanie PIN-u aplikacji.

Jak wypłacać z bankomatu BLIKIEM?

  • Wskaż sposób wypłaty

    Na ekranie bankomatu wskaż BLIK jako sposób wypłaty gotówki.

  • Wygeneruj kod BLIK

    Wygeneruj kod BLIK - kliknij na ikonę BLIK w profilu firmowym w aplikacji mobilnej GOmobile. Możesz to zrobić bez zalogowania, jeżeli w aplikacji GOmobile masz włączone szybkie płatności do konta firmowego i profil firmowy jest profilem domyślnym w Twojej aplikacji. 

  • Wpisz kod

    Wpisz wygenerowany kod BLIK na klawiaturze w bankomacie.

  • Zatwierdź płatność

    Zatwierdź płatność w aplikacji mobilnej GOmobile. Możesz zostać poproszony o podanie PIN-u aplikacji.

Jak wpłacać do wpłatomatu BLIKIEM

wplatomat

 

  • Wskaż sposób wpłaty

    Na ekranie wpłatomatu wybierz opcję „Transakcje bez karty i BLIK”, a następnie „Wpłata BLIK”.

  • Wygeneruj kod BLIK

    Wygeneruj kod BLIK kliknij na ikonę BLIK w profilu firmowym w aplikacji mobilnej GOmobile. Możesz to zrobić bez zalogowania, jeżeli w aplikacji GOmobile masz włączone szybkie płatności dla konta firmowego i profil firmowy jest profilem domyślnym w Twojej aplikacji.

  • Wpisz kod i kwotę wpłaty

    Wpisz kod BLIK na ekranie wpłatomatu i potwierdź wpłatę w aplikacji GOmobile.

Wpisz kwotę, którą chcesz wpłacić i kliknij przycisk „Dalej”.

  •  Włóż do urządzenia banknoty, sprawdź i zatwierdź wpłatę

Na ekranie urządzenia pojawi się kwota, którą wykrył wpłatomat. Sprawdź, czy wszystko się zgadza  i kliknij przycisk „Zatwierdź wpłatę”.

Zabierz pokwitowanie wpłaty.

Pieniądze są już na Twoim rachunku. W aplikacji mobilnej GOmobile możesz zobaczyć podgląd transakcji.

POBIERZ APLIKACJĘ GOmobile I KORZYSTAJ Z BLIKA

GOmobile – prosta w obsłudze aplikacja na telefon, dzięki której możesz korzystać z BLIKA, wykonywać płatności i załatwiać najważniejsze sprawy bankowe gdziekolwiek jesteś!

  • Bezpieczne logowanie – odciskiem palca lub PINem
  • Łatwe i szybkie płatności
  • Podgląd stanu konta bez konieczności logowania

 

Pobierz aplikację na telefon: 

Dla telefonów z systemem Android

Dla telefonów z systemem iOS

Get it on Google play Otwiera się w nowym oknie. Download on the App Store Otwiera się w nowym oknie.

Najczęściej zadawane pytania

  • BLIK to metoda płatności oferowana przez Polski Standard Płatności Sp. z o.o. udostępniana bankom. Ta metoda wykorzystuje kody cyfrowe BLIK do:

    • płatności w internecie,
    • wpłat i wypłat z bankomatów,
    • transkacji w sklepach ozaczonych logo BLIK. 

    Rozwiązanie jest bezpieczne i wygodne.

    Do korzystania z BLIKA potrzebna jest jedynie aplikacja mobilna GOmobile.

    Kod BLIK to jednorazowy, 6-cyfrowy kod, który znajdziesz w aplikacji GOmobile. Ważny jest 2 minuty. Po upływie tego czasu, możesz wygenerować nowy. Kodu używasz, by rozpocząć swoją płatność.

    Jeśli chcesz zapłacić BLIKiem z konta firmowego, wygeneruj kod będąc w profilu firmowym. 

  • BLIKIEM możesz płacić za zakupy w sklepach stacjonarnych i internetowych, wypłacać środki z bankomatów i wpłacać gotówkę do wpłatomatów.

  • TAK, jeżeli chcesz wykonywać płatności BLIK z konta firmowego, należy aktywować BLIK-a w profilu firmowym. 
    BLIK w aplikacji mobilnej działa niezależnie w każdym profilu (indywidualny/ firmowy). 

  • BLIK do rachunku firmowego możesz aktywować w aplikacji mobilnej w ramach profilu firmowego. Wystarczy, że pobierzesz naszą aplikację mobilną i wejdziesz na swój PROFIL FIRMOWY - USTAWIENIA BLIK -AKTYWUJ.
    I gotowe!

  • Nie, jest to usługa wyłącznie dostępna w aplikacji GOmobile, która jest dostępna dla użytkowników bankowości internetowej GOonline.

  • Wykonanie transakcji BLIKIEM wymaga dostępu do telefonu na którym zainstalowana jest aplikacja bankowa GOmobile. Każda transakcja jest potwierdzana na telefonie. Możliwość wykonania płatności BLIKIEM z wykorzystaniem kodów BLIK, bez podawania PIN, jest ograniczona do 3 transakcji na kwotę maksymalną 100 zł.

    Kod BLIK jest ważny 2 minuty. Po upływie tego czasu, możesz wygenerować nowy kod. 

  •  

    Limity kwotowe

    • Limit dla transakcji BLIK w terminalach POS: 500 zł
    • Limit dla transakcji BLIK internetowych: 5000 zł
    • Limit dla wypłat BLIK z bankomatów: 2000 zł

     

    Limity ilościowe

    • Limit dla Transakcji BLIK w aplikacji mobilnej uruchamianej bez użycia Kodu PIN dla aplikacji mobilnej: 3
  • Każdy bank udostępnia podstawowe funkcje systemu, takie jak generowanie kodu służącego do przeprowadzania transakcji w terminalach płatniczych, bankomatach czy internecie. Dostępność innych funkcji zależy od decyzji Banku. Limity transakcji BLIK ustalane są przez banki indywidualnie.

  • Tak, pełnomocnik do rachunku firmowego może korzystać z BLIK-a. 

  • Nie. Płatności BLIK mogą być wykorzystywane tylko na terenie Polski.

bezpieczeństwo 

Korzystanie z BLIKa jest bezpieczne - zarówno usługa płatności BLIK jak i sama aplikacja posiadają szereg niezbędnych zabezpieczeń – więcej o GOmobile.

Pamiętaj! Kiedy ktoś prosi Cię o kod BLIK:

  • Nie działaj pochopnie. Najlepiej zadzwoń do tej osoby.
  • Zawsze sprawdzaj, komu wysyłasz kody do płatności mobilnych.
  • Nigdy nie przekazuj pieniędzy obcym osobom.

 

 

Dokumenty

 
Regulamin usługi BLIK dla Mikroprzedsiebiorców w GOmobile
 
Taryfa prowizji i opłat za czynności bankowe wykonywane na rzecz Klientów Biznesowych (Mikroprzedsiębiorstw) - pakiety depozytowe w ofercie - obowiązuje od 1 marca 2023 r.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

We use cookies on our website, which are saved to the hard drive of the user’s terminal device to help you navigate and customize the site to your preferences. For more information about cookies, see Privacy Policy. Disabling on or deleting cookies from the terminal device is possible after the web browser settings have been properly configured. For more information about blocking and deleting cookies, see Privacy Policy. Disabling the option to save cookies may make it difficult or impossible to use certain features of the Website. If you do not change your web browser settings to settings that disable saving of cookies, you agree to have them saved.