Bank zmieniającego się świata
Menu
Zaloguj
 
 
Nowoczesne narzędzia do rozwoju biznesu

Konto Firmowe

Konto Otwarte na Biznes

Znajdź oddział
Kontakt z Doradcą
Dostępność
Oddziały

KORZYŚCI KONTA FIRMOWEGO

Warunki oferty konta firmowego*

Wysokość miesięcznych wpływów

poniżej
20 000 zł

od 20 000 zł
do 100 000 zł

powyżej
100 000 zł

Opłata miesięczna za prowadzenie rachunku (dla średniego miesięcznego salda min. 3 tys. zł opłata wynosi 0 zł)

15 zł

0 zł

0 zł

Opłata miesięczna za prowadzenie rachunku pomocniczego w PLN i walutach obcych

20 zł

10 zł

0 zł

Wpłata i wypłata w PLN w oddziale Banku

0,60% od kwoty transakcji min. 10 zł

0,60% od kwoty transakcji min. 10 zł

2 wpłaty i wypłaty za 0 zł 0,40% od kwoty transakcji min. 10 zł

Przelew internetowy krajowy w PLN lub

Przelew walutowy w EUR (SEPA)

0 zł - 20 szt. 0 zł - 40 szt. 0 zł - bez limitu

Opłata za przelew zagraniczny (SHA)

75 zł 50 zł 25 zł

Dostęp do bankowości internetowej GOonline dla nieograniczonej ilości użytkowników i Biznes Pl@net dla 1 użytkownika

0 zł 0 zł 0 zł
 

*Oferta skierowana do mikroprzedsiębiorców z wyłączeniem firm, które rozliczają się na pełnej księgowości i osiągnęły przychody roczne netto ze sprzedaży za ostatni rok obrotowy powyżej 4 mln zł.

wybierz kartę  dopasowaną do potrzeb Twojego biznesu

Karta debetowa Mastercard w PLN

  • 0 zł za wydanie karty
  • 0 zł za użytkowanie karty*
  • 0 zł za wypłaty z bankomatów sieci Euronet w kraju
  • płatności telefonem Apple Pay lub Google Pay
  • płatności zbliżeniowe, internetowe i telefoniczne

*jeżeli w danym miesiącu zostaną rozliczone transakcje bezgotówkowe na kwotę co najmniej 700 zł lub wpływ na konto wyniesie co najmniej 100 000 zł miesięcznie

 

Więcej o karcie

Karta debetowa Mastercard w EUR

Jeśli dokonujesz płatności w walucie EUR, ta karta jest dla Ciebie

  • 0 zł kosztów przewalutowania (w krajach rozliczających się w walucie EUR),
  • 0 zł za wydanie pierwszej i kolejnej karty
  • 1 EUR miesięcznie opłaty za użytkowanie karty

 

Więcej o karcie

Zamów rozmowę z doradcą

Masz pytania?

Oddział

Przyjdź do Oddziału

Teraz masz także możliwość rezerwacji spotkania z Doradcą na konkretną godzinę.
Umów się na wygodny dla Ciebie termin i oszczędzaj swój czas!

 

Znajdź oddział

 

Telefon

Zadzwoń do nas


+48 500 970 345

Infolinia czynna 24/7
(Koszt połączenia wg stawki operatora)

 

Najczęściej zadawane pytania

  • Jak Klient może otworzyć rachunek, ile to trwa?

    Otworzyć Rachunek dla nowego Klienta firmowego można:

    1. odwiedzając dowolną placówkę banku i podpisując niezbędne dokumenty do zawarcia Umowy (komplet dokumentów wydawany jest na miejscu).
    2. umawiając się wcześniej z doradcą banku w dogodnym miejscu poza siedzibą banku i podpisując niezbędne dokumenty do zawarcia Umowy (wszelkie potwierdzenia np. nadanych numerów Rachunków wysyłane są na maila) - w przypadku podstawowej oferty i umocowań (ocena doradcy z chwilą chęci umówienia spotkania).

     

    W obu przypadkach dokumenty podpisują osoby reprezentujące, zgodnie z umocowaniem oraz inne osoby uprawnione do korzystania z Rachunków. Niezbędna jest obecność wszystkich osób i posiadanie dokumentów rejestrowych niedostępnych w urzędowych bazach zewnętrznych. Czas wizyty dotyczącej podpisania dokumentów zawarcia Umowy i nadania im numerów uzależniony jest od liczby wnioskowanych produktów i osób, które wystąpią w sprawie oraz formy prawnej, z którą zawierana jest umowa (średnio od 30 do 60 min.).

     

    Ponadto istotne jest też, że Umowa nie jest aktywna od razu, gdyż zgodnie z przepisami ustawy z dnia 1 marca 2018 roku o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, bank ma obowiązek wobec każdego Klienta zastosować środki bezpieczeństwa finansowego zdefiniowane w Ustawie i dokonuje jeszcze jego weryfikacji oraz oceny.

     

    Umowa wchodzi zatem w życie w przypadku pozytywnej weryfikacji Klienta firmowego przez bank, niezwłocznie po wykonaniu środków bezpieczeństwa finansowego, nie później jednak niż w terminie 30 Dni Roboczych od dnia zawarcia Umowy.

    Jeśli okazałoby się, że przy zawieraniu Umowy nie zostały przedłożone wszystkie dokumenty lub informacje niezbędne do przeprowadzenia przez bank obowiązku wskazanego w Ustawie, bank w ww. terminie wzywa Klienta firmowego do przestawienia brakujących dokumentów lub informacji. Wówczas ww. termin 30 Dni Roboczych na dokonanie weryfikacji przez bank biegnie od czasu wpłynięcia do banku wszystkich dokumentów lub informacji, o których przedstawienie poproszono Klienta firmowego.

     

    W przypadku negatywnego wyniku weryfikacji Klienta firmowego przez bank Umowa nie wchodzi w życie, o czym bank informuje Klienta firmowego w ww. terminie.

    Niedostarczenie z kolei przez Klienta firmowego w terminie 50 Dni Roboczych od podpisania Umowy dokumentów lub informacji wskazanych w komunikacji i niezbędnych do wykonania obowiązku wskazanego w Ustawie powoduje, że Umowa automatycznie wygasa.

  • Ile rachunków firmowych Klient firmowy może posiadać?

    Zgodnie z aktualną ofertą banku dla jednego Klienta firmowego udostępniany jest jeden Rachunek bieżący w PLN, wiele Rachunków pomocniczych w walutach udostępnianych przez bank (obecnie - PLN,EUR,USD,GPB,CHF,AUD,BGN,CAD,CNY,CZK,DKK,HRK,HUF,JPY,NOK,RON,RSD,RUB,SEK,ZAR) oraz po jednym Rachunku-pomocniczo-lokacyjnym w walucie PLN, EUR, USD (z wyjątkiem oferty dla non-profit, gdzie udostępniany jest tylko jeden ten typ Rachunku w PLN).

  • W jaki sposób przekształcić stare pakiety na nowe?

    Klient firmowy może zmienić Plan Taryfowy na inny będący w ofercie, podpisując w placówce banku aneks do Umowy. Zaleca się kontakt i umówienie spotkania ze swoim Opiekunem. Dokumenty podpisują osoby reprezentujące, zgodnie z umocowaniem.

Dowiedz się więcej

  • Jakie karty i ile takich kart może posiadać osoba upoważniona?

    Klient firmowy do swoich Rachunków może wydać dowolną liczbę i rodzajów kart, zgodnie z ofertą. Jedynym ograniczeniem jest to, że do jednego danego rachunku firmowego ta sama osoba może mieć jedną kartę danego rodzaju oraz do danego rodzaju konta można wydać określone rodzaje kart. Ponadto karta może być wydana dla dowolnie wskazanej osoby przez Klienta firmowego (reprezentant, czy pełnomocnik ogólny) lub innej (w praktyce oznacza to, że taka osoba zostaje uprawniona do korzystania z Rachunku wyłącznie za pośrednictwem karty w granicach ustalonych limitów przez Klienta firmowego).

     

    Obecnie w ofercie są dostępne następujące rodzaje kart płatniczych do Rachunków:

    1. Mastercard Business PLN, która jest wydawana do Rachunku bieżącego lub pomocniczego w walucie PLN.
    2. Mastercard Multiwalutowa Business, która jest wydawana do Rachunku bieżącego lub pomocniczego w walucie PLN z możliwością powiązania do tej karty rachunków pomocniczych lub walutowych w walucie EUR, USD, CHF, GBP.
    3. Mastercard Business EUR, która jest wydawana do Rachunku pomocniczego lub walutowego w walucie EUR.
  • Jakie przelewy są wliczone do pakietu bezpłatnych przelewów, jakie są wyłączone?

    Posiadana przez Klienta firmowego oferta planu ujętego w Taryfach dla Klientów Biznesowych (Mikroprzedsiębiorstw) może obejmować licznik bezpłatnych przelewów.  Licznik taki obejmuje łączną liczbę przelewów krajowych do innego banku w kraju w walucie PLN (zwykły elixir lub split payment) oraz SEPA (w tym SEPA przyśpieszony), zleconych w bankowości internetowej lub mobilnej oraz zaksięgowanych, jako pierwsze na Rachunkach bieżących oraz pomocniczych w danym miesiącu rozliczeniowym.

     

    Nowy, pełny licznik bezpłatnych przelewów udostępniany jest Klientowi firmowemu automatycznie, co miesiąc, najpóźniej 2-go Dnia Roboczego danego miesiąca kalendarzowego. Przez miesiąc rozliczeniowy rozumie się czas liczony od Dnia Roboczego miesiąca kalendarzowego, w którym udostępniany jest nowy licznik przelewów do ostatniego Dnia Roboczego, w którym udostępniany jest kolejny nowy licznik przelewów.

     

    Powyższe oznacza, że z tego licznika wyłączone są:

    1. Przelewy zlecone z rachunków walutowego, pomocniczo-lokacyjnego, czy innego specjalnego np. dotacyjnego, płacowego czy specjalnego przeznaczenia.
    2. Przelewy krajowe natychmiastowe, sorbnety, własne i wewnątrzbankowe, do ZUS i US, pochodzące ze zlecenia stałego, polecenie zapłaty, zagraniczne SHA, OUR, BEN.
  • Jak ustanowić pełnomocnika lub odwołać?

    Pełnomocnictwo Klienta firmowego powinno być sporządzone w formie pisemnej w obecności pracownika Banku, elektronicznie z Podpisem Elektronicznym, bądź sporządzone/poświadczone notarialnie. Pełnomocnictwo ustanawiane/podpisywane jest przez osoby reprezentujące Klienta firmowego. Pełnomocnik do Rachunku zobowiązany jest podać bankowi swoje dane i ustanowić wzór podpisu.

     

    Odwołanie Pełnomocnictwa przez Klienta firmowego lub zrzeczenie się pełnomocnictwa przez Pełnomocnika staje się skuteczne w stosunku do banku niezwłocznie po jego doręczeniu do placówki banku.

     

    Wniosek powinien zawierać niezbędne i jednoznaczne dane dla banku do ustanowienia lub odwołania pełnomocnika.

  • Jakie są rodzaje pełnomocnictw (wyszczególnienie, objaśnienie co może które pełnomocnictwo)?

    Pełnomocnik to osoba uprawniona przez Klienta firmowego (poza osobami reprezentującymi Klienta firmowego) do działania w jego imieniu w zakresie wskazanym w Pełnomocnictwie lub Wniosku. Klient firmowy może ustanowić do Rachunku - ów wielu Pełnomocników.

     

    W zależności od zakresu, jakie obejmuje pełnomocnictwo przepisy prawa cywilnego przewidują zasadniczo trzy ich rodzaje: ogólne, do czynności prawnych określonego rodzaju oraz do poszczególnej czynności.

     

    Pełnomocnictwo ogólne to najszersze dopuszczalne w polskim systemie prawnym pełnomocnictwo, które obejmuje umocowanie do dokonywania czynności zwykłego zarządu. Nie obowiązuje z góry ustalony katalog czynności, które mogą być uznane za czynność zwykłego zarządu.

     

    Czynności przekraczające zwykły zarząd to czynności o większym ciężarze gatunkowym, w związku z czym wymagają udzielenia pełnomocnictwa rodzajowego lub pełnomocnictwa do poszczególnej czynności.

     

    Pełnomocnictwo rodzajowe powinno wskazywać rodzaj oraz przedmiot czynności, do których umocowany jest pełnomocnik (np. umocowanie do wypłaty środków pieniężnych z rachunku do kwoty maksymalnie 1000 złotych).

     

    Udzielenie pełnomocnictwa szczególnego (do poszczególnej czynności) jest wymagane do dokonania konkretnej czynności prawnej (np. pełnomocnictwo do złożenia wniosku o wydanie karty debetowej do rachunku).

     

    Zakres pełnomocnictwa należy oceniać w każdym przypadku indywidualnie na podstawie treści udzielonego Pełnomocnictwa.

  • Jak zaktualizować dane firmy?

    Klient firmowy może zaktualizować dane, podpisując w placówce banku stosowne dokumenty, zależnie do zmiany. Zaleca się kontakt i umówienie spotkania ze swoim Opiekunem. Dokumenty podpisują osoby reprezentujące, zgodnie z umocowaniem oraz zależnie od zmiany mogą być niezbędne dodatkowe dokumenty prawno-rejestrowe.

  • Jak Klient może zamknąć rachunek?

    Klient firmowy może zamknąć rachunek firmowy  odwiedzając dowolną placówkę banku i podpisując dyspozycję wypowiedzenia Umowy. Okres wypowiedzenia wynosi miesiąc. Dokument podpisują osoby reprezentujące, zgodnie z umocowaniem. Ponadto rozwiązanie umowy o ostatni rachunek bieżący powoduje, iż inne zawarte produkty w ramach Umowy zostaną zamknięte np. rachunki pomocnicze, bankowość internetowa, karty.

     

    W przypadku, gdy na dzień zamknięcia rachunku:

    1. Klient firmowy będzie posiadał nierozliczone Transakcje Walutowe lub trwające Lokaty Terminowe, Umowa Rachunku wygaśnie odpowiednio z dniem rozliczenia ostatniej takiej transakcji lub z ostatnim dniem okresu trwania ostatniej Lokaty Terminowej. W okresie wypowiedzenia Lokata Terminowa odnawialna nie odnawia się też na kolejne okresy.
    2. Zamykany będzie ostatni Rachunek rozliczeniowy a na powiązanym Rachunku VAT zgromadzone będą jakiekolwiek środki, bank zobowiązany będzie prowadzić nadal jeden Rachunek rozliczeniowy powiązany z Rachunkiem VAT, do czasu otrzymania przez bank elektronicznej formy postanowienia od naczelnika urzędu skarbowego oraz w tym okresie bank nie realizuje transakcji na tych rachunkach.

     

    Klient firmowy do dnia upływu okresu wypowiedzenia Umowy (dnia, kiedy przypadnie zamknięcie Rachunków) powinien pamiętać o:

    1. Zadysponowaniu środkami pieniężnymi znajdującymi się na Rachunkach podlegających zamknięciu - niezłożenie zlecenia powoduje, iż w dniu zamknięcia środki bank przeksięguje na nieoprocentowany rachunek techniczny do odbioru przez Klienta w terminie do 2 lat.
    2. W przypadku, gdy na powiązanym Rachunku VAT zgromadzone będą jakiekolwiek środki dokonania operacji wynikającej z przepisów prawa lub złożenia wniosku do naczelnika swojego urzędu skarbowego w przedmiocie przekazania środków zgromadzonych na Rachunku VAT na powiązany z nim Rachunek rozliczeniowy.
    3. Uregulowaniu zobowiązań, w tym zapłaty prowizji i opłat należnych bankowi z tyt. prowadzonej umowy do dnia jej wygaśnięcia.

Rozwińzobacz mniej

Dokumenty

 
Taryfa Prowizji i Opłat za czynności bankowe wykonywane na rzecz Klientów Biznesowych (Mikroprzedsiębiorstw) – pakiety depozytowe w ofercie BNP Paribas Bank Polska S.A. - obowiązuje od 01 stycznia 2021r.
 
Regulamin Rachunków, Lokat terminowych, Kart oraz wybranych innych usług dla Klientów Mikroprzedsiębiorstw w BNP Paribas Bank Polska S.A. - obowiązuje od 01 stycznia 2021r.

 

Niniejszy materiał ma charakter wyłącznie reklamowy i informacyjny oraz nie stanowi oferty w rozumieniu Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie. Rozwiń

We use cookies on our website, which are saved to the hard drive of the user’s terminal device to help you navigate and customize the site to your preferences. For more information about cookies, see Privacy Policy. Disabling on or deleting cookies from the terminal device is possible after the web browser settings have been properly configured. For more information about blocking and deleting cookies, see Privacy Policy. Disabling the option to save cookies may make it difficult or impossible to use certain features of the Website. If you do not change your web browser settings to settings that disable saving of cookies, you agree to have them saved. Expand