Bank zmieniającego się świata
 
 

Kontakt

Infolinia (tylko telefony stacjonarne)

801 321 123

+48 22 134 00 00

(Dla połączeń krajowych i z zagranicy)

+48 500 990 500

(Dla połączeń komórkowych)

Infolinia czynna 24/7 (Koszt połączenia wg stawki operatora)

Uwaga na fałszywe strony!

17/09/2020

Przestępcy nieustannie tworzą fałszywe strony internetowe łudząco podobne do tych prawdziwych. W ostatnich tygodniach odnotowaliśmy wzrost ilości takich domen, które najczęściej pojawiają się w formie reklamy po wpisaniu w wyszukiwarce na przykład nazwy banku.

 

Po kliknięciu na link w reklamie, następuje przekierowanie na fałszywą stronę internetową, przypominającą prawdziwą stronę logowania do bankowości elektronicznej:

 

Po wpisaniu danych do logowania przestępcy uzyskują dostęp do Twoich poświadczeń do logowania do bankowości elektronicznej, co w następstwie może doprowadzić nawet do utraty środków z rachunku.

Pamiętaj!

  • Chcąc zalogować się do bankowości internetowej zawsze wpisuj adres strony logowania ręcznie:
  • https://goonline.bnpparibas.pl/ dla klientów detalicznych
  • https://biznesplanet.bnpparibas.pl/ dla klientów korporacyjnych

 

lub po wejściu na stronę banku: https://www.bnpparibas.pl/ wybierz ikonę „Logowanie”, a następnie przejdź do wybranego systemu.

  • Nie korzystaj z linków do zalogowania, które pojawiają się w formie reklamy
  • Zawsze sprawdzaj poprawność wpisanego adresu, zwróć uwagę na „literówki”
  • Sprawdź czy połączenie jest szyfrowane (symbol zamkniętej kłódki na pasku adresu strony) oraz czy występuje literka „s” w nazwie protokołu https (pierwszy człon adresu powinien zatem mieć formę: „https”)
  • Zweryfikuj czy w przeglądarce jest widoczny symbol zamkniętej kłódki lub inny symbol (podświetlone na zielono bądź niebiesko nazwa podmiotu certyfikatu lub/i pasek adresu)
  • Sprawdź czy wydawcą certyfikatu jest Bank oraz czy jest on ważny
  • Upewnij się czy elementy graficzne i treści na stronie logowania nie budzą podejrzeń (np. czy nie pojawia się żądanie podania numerów kart kredytowych, danych osobowych lub innych danych, o które Bank nigdy nie pyta podczas procesu uwierzytelniania użytkownika)
  • czy nie pojawiają się różnego typu komunikaty o błędach (np. „trwa weryfikacja systemu”)
  • czy nie następuje niespodziewane przerwanie sesji zaraz po podaniu poprawnego hasła
  • Kluczowe jest również uważne czytanie otrzymanych wiadomości sms do autoryzacji. Jeśli treść wiadomości nie dotyczy zlecanej dyspozycji, nie należy wpisywać hasła do autoryzacji.

 

Pamiętaj również, że Bank nigdy nie prosi o:

 

  • akceptację regulaminów za pomocą hasła sms
  • autoryzację dostępu dla pracownika za pomocą hasła sms
  • weryfikację tożsamości

 

Dodatkowo, w celu zwiększenia bezpieczeństwa Bank zaleca ustanowienie dwuskładnikowego logowania czyli podawania podczas logowania: loginu, hasła statycznego oraz hasła SMS lub tokena USB (w przypadku klientów korporacyjnych).

 

Jeśli podejrzewasz, że padłeś ofiarą internetowego oszustwa, zgłoś to:

Infolinia BNP Paribas +48 500 990 500, +48 22 134 00 00*

System Zastrzegania Kart +48 828 828 828*

American Express  (48 22) 581 52 22*

 

*opłata za połączenie wg cennika operatora

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

We use cookies on our website, which are saved to the hard drive of the user’s terminal device to help you navigate and customize the site to your preferences. For more information about cookies, see Privacy Policy. Disabling on or deleting cookies from the terminal device is possible after the web browser settings have been properly configured. For more information about blocking and deleting cookies, see Privacy Policy. Disabling the option to save cookies may make it difficult or impossible to use certain features of the Website. If you do not change your web browser settings to settings that disable saving of cookies, you agree to have them saved.