Bankowość GOonline
Twoje finanse, Twój komfort
1 Nie dotyczy przelewów na rachunki własne i przelewów zaufanych
Kliknij ZALOGUJ SIĘ na górze tej strony i wybierz GOonline.
Sam wybierz sposób logowania:
W procesie logowania do systemu hasłem tradycyjnym lub maskowanym możesz zostać poproszony o dodatkowe - tj. poza aktualnym hasłem - potwierdzenie tożsamości w formie mobilnej autoryzacji lub kodu sms.
potwierdzanie transakcji zlecanych w bankowości GOonline w aplikacji GOmobile
Powiadomienie w telefonie
Sprawdź szczegóły operacji
Mobilna autoryzacja może być aktywna tylko na jednym telefonie. Jeśli chcesz zmienić telefon na inny, zaloguj się na nim do aplikacji GOmobile.
Na dolnym pasku kliknij Profil, następnie Mobilna autoryzacja. Zobaczysz informację, na jakim urządzeniu mobilna autoryzacja jest aktywna.
Kliknij AKTYWUJ NA TYM URZĄDZENIU, jeśli chcesz zmienić telefon, na który będziesz otrzymywać powiadomienia. |
Nazwa nowego urządzenia pojawi się na liście. |
Mobilna autoryzacja została aktywowana na tym telefonie. |
W systemie bankowości internetowej GOonline
Wejdź w Profil osobisty > Ustawienia > Bezpieczeństwo i hasło > Sposób autoryzacji > Edytuj (tu można sprawdzić i zmienić)
lub
W aplikacji GOmobile (tu można tylko sprawdzić)
Zaloguj się do aplikacji GOmobile, kliknij ikonę ludzika w lewym górnym rogu ekranu i wybierz Bezpieczeństwo, a następnie Mobilna autoryzacja.
Jeśli korzystasz z dwuetapowego procesu logowania do bankowości internetowej GOonline (hasło + wpisanie kodu SMS) pamiętaj, że zmiana metody autoryzacji operacji nie spowoduje zmiany sposobu logowania.
Jeśli chcesz, aby logowanie do GOonline również odbywało się po zatwierdzeniu w aplikacji mobilnej, możesz to zmienić w ustawieniach GOonline:
Wejdź w Profil osobisty > Ustawienia > Bezpieczeństwo i hasło > Hasło i sposób logowania > Edytuj
Trzy najczęstsze powody, dlaczego możesz nie otrzymać powiadomienia autoryzacyjnego na telefon to:
1. Nieaktywna mobilna autoryzacja
Sprawdź, czy na telefonie masz aktywną mobilną autoryzację. Zapoznaj się z odpowiedzią na pytanie: Gdzie sprawdzić, na jakich urządzeniach jest aktywna aplikacja GOmobile?
Jeśli nie masz aktywnej mobilnej autoryzacji na wybranym telefonie, możesz zmienić urządzenie według wskazówek powyżej - zapoznaj się z Jak zmienić telefon używany do mobilnej autoryzacji?
2. Brak dostępu do internetu
Sprawdź, czy masz włączony dostęp do internetu w telefonie. W razie potrzeby, włącz internet.
3. Brak zgody na wyskakujące powiadomienia w telefonie
Sprawdź w ustawieniach telefonu, czy masz włączoną zgodę na otrzymywanie powiadomień z aplikacji GOmobile. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, usuń i ponownie pobierz aplikację GOmobile – to przywróci domyślne ustawienia powiadomień i zgodę na ich otrzymywanie.
Nawet jeżeli nie otrzymujesz powiadomień na wyświetlaczu telefonu, możesz autoryzować operację w aplikacji GOmobile. Po prostu uruchom aplikację, a od razu wyświetli się powiadomienie o mobilnej autoryzacji. Zapoznaj się ze szczegółami transakcji, kliknij Zatwierdź i potwierdź operację PIN-em.
W systemie bankowości internetowej GOonline
Wejdź w Profil osobisty > Ustawienia > Moje urządzenia i kanały dostępu > Zapamiętane urządzenia mobilne > Pokaż listę
lub
W aplikacji GOmobile
Na dolnym pasku kliknij Profil > Mobilna autoryzacja
Jeśli mobilna autoryzacja jest włączona na innym urządzeniu, niż to na którym sprawdzasz, wyświetlimy informację o modelu urządzenia, na którym autoryzujesz operacje. Możesz też z tego miejsca od razu włączyć mobilną autoryzację na tym telefonie.
1. Skorzystaj z opcji "Dezaktywacja" w aplikacji:
• Na ekranie startowym kliknij 3 kropki w prawym górnym rogu.
• Wybierz "Dezaktywacja".
2. Aktywuj aplikację ponownie
• Kliknij Aktywuj aplikację.
• Wybierz opcję Podaj login i wpisz identyfikator, którego używasz w bankowości internetowej GOonline i kliknij Dalej.
• Wpisz nazwisko panieńskie matki, a następnie przejdź Dalej.
• Otrzymasz wiadomość SMS z kodem do aktywacji aplikacji – wprowadź go w odpowiednim polu.
• Ustal własny PIN do aplikacji. Musisz wprowadzić go dwukrotnie.
• Aplikacja zostanie aktywowana.
3. Zaloguj się do GOmobile za pomocą nowego PIN-u. Gotowe! Teraz możesz bezpiecznie korzystać z aplikacji GOmobile. Po nadaniu nowego PIN-u, włącz na tym urządzeniu mobilną autoryzację (na dolnym pasku kliknij Profil > Mobilna autoryzacja), a następnie ponów operację w GOonline, aby otrzymać nowe powiadomienie.
Transakcja powinna być potwierdzona w przeciągu 5 minut.
Powiadomienia autoryzacyjne wysyłane są na jeden telefon, przypisany do mobilnej autoryzacji lub kodu SMS.
Jak sprawdzić, na który telefon przychodzą powiadomienia:
W systemie bankowości internetowej GOonline
Wejdź w Profil osobisty > Ustawienia > Moje urządzenia i kanały dostępu > Zapamiętane urządzenia mobilne > Pokaż listę
W aplikacji GOmobile
Na dolnym pasku kliknij Profil > Mobilna autoryzacja
Jeśli mobilna autoryzacja jest włączona na innym urządzeniu, niż to na którym sprawdzasz, wyświetlimy informację o modelu urządzenia, na którym autoryzujesz operacje.
Niestety, nie. Aby otrzymywać powiadomienia w telefonie z aplikacji GOmobile, potrzebny jest dostęp do internetu.
Powiadomienia przychodzą chwilę po zleconej transakcji w systemie bankowości internetowej GOonline. Zawsze należy zweryfikować szczegóły powiadomienia aby upewnić się, że zgadzają się z zleceniem w GOonline.
W przypadku, gdy dane się nie zgadzają lub pojawią się inne wątpliwości, odrzuć autoryzację i niezwłocznie skontaktuj się z bankiem.
W systemie bankowości internetowej GOonline
Wejdź w Profil osobisty > Ustawienia > Bezpieczeństwo i hasło > Sposób autoryzacji > Edytuj
Wybierz Wiadomość SMS i kliknij ZAPISZ
Zmiana metody autoryzacji wymaga zatwierdzenia dotychczasową metodą autoryzacji (tzn. jeśli zmieniasz mobilną autoryzację na kody SMS, musisz potwierdzić zmianę w aplikacji mobilnej).
Zobacz na filmie jak wykonać przelew krajowy
W szybki sposób możesz zrealizować przelew:
Potwierdzaj transakcje w aplikacji mobilnej GOmobile - przy użyciu mobilnej autoryzacji.
Otwarta bankowość pozwala na podgląd w bankowości internetowej GOonline kont z wybranych innych banków. Usługa dostępu do informacji o rachunkach w innych bankach - AIS (z ang. Account Information Service) opiera się na ustawie o usługach płatniczych, która implementuje unijną dyrektywę PSD2. Zgodnie z nią banki, za Twoją zgodą, zobowiązane są przekazać informacje o Twoich rachunkach dostępnych online podmiotom zewnętrznym (w tym innym bankom czy instytucjom płatniczym).
Twoje konta z różnych banków w jednym miejscu:
Wybierz Moje Finanse > Konta albo wejdź w Ustawienia
Po prawej stronie ekranu na banerze z informacją Otwarta bankowość już w GOonline
kliknij + Dodaj konto z innego banku
o tej usłudze.
Kliknij DALEJ lub Anuluj
Wybierz bank, z którego chcesz dodać konto aby widzieć je w GOonline.
Kliknij DALEJ lub Anuluj
i złóż wymagane zgody.
Zatwierdź je wybraną metodą autoryzacji: Mobilna autoryzacja/Kod SMS.
Kliknij DALEJ lub Anuluj
Przekierujemy Cię do wybranego banku, gdzie po zalogowaniu zobaczysz rachunki jakie możesz wybrać aby widzieć je w GOonline.
Po wyborze rachunku/ów i zatwierdzeniu wyboru w wybranym banku wrócisz na stronę logowania GOonline.
Po zalogowaniu, rachunki z innych banków zobaczysz w sekcji Moje Finanse > Konta
oraz dodatkowo w Ustawienia, w sekcji Otwarta bankowość, gdzie możesz zarządzać informacjami na temat dodanych rachunków.
W tej zakładce możesz zarządzać swoimi finansami - kontami, kartami, oszczędnościami oraz inwestycjami.
Sekcja Mój portfel to zakładka, gdzie w jednym miejscu możesz sprawdzić stan swoich:
Informacje możesz zobaczyć na czytelnym wykresie. |
|
W sekcji Konta prezentujemy otwarte rachunki osobiste i konta walutowe.
Możesz zawnioskować o:
Zobaczysz historię transakcji oraz możesz pobrać wyciąg rachunku.
W zakładce Moje Finanse > Karty możesz błyskawicznie:
W zakładce Moje Finanse > Karty samodzielnie i szybko możesz:
Możesz również spłacić kartę kredytową:
Po kliknięciu przycisku Spłać możesz wybrać opcje spłaty:
W zakładce Moje Finanse > Kredyty w jednym miejscu sprawdzisz:
Dodatkowo w zakładce Moje Finanse > Usługi:
W zakładce Moje Finanse > Oszczędności masz kontrolę nad swoimi oszczędnościami: W prosty sposób otworzysz Rachunek Oszczędnościowy, którym możesz od razu zarządzać poprzez GOonline. Otwarcie, odnowienie lub zerwanie lokaty jest szybkie, a dzięki informacji o tym, kiedy zakończy się lub odnowi Twoja lokata, możesz zarządzać swoimi oszczędnościami. W każdej chwili możesz pobrać potwierdzenie posiadania lokaty. Cały czas widoczne jest też podsumowanie twoich oszczędności. |
|
W zakładce Moje Finanse > Inwestycje:
W zakładce Moje Finanse > Emerytura możesz:
Poznaj podstawowe zasady bezpiecznego korzystania z komputera, a także logowania się do bankowości elektronicznej i autoryzacji transakcji. Dowiedz się, jak zabezpieczamy komunikację Klientów z bankiem.
W celu zalogowania się do systemu bankowości internetowej GOonline należy użyć loginu nadanego do GOonline lub Pl@net oraz potwierdzić swoją tożsamość zdefiniowaną metodą logowania.
W procesie logowania do systemu klient może zostać poproszony o dodatkowe - tj. poza aktualnym hasłem - potwierdzenie tożsamości zgodnie ze wybraną metodą autoryzacji (kod SMS lub mobilna autoryzacja).
Po zalogowaniu do bankowości internetowej GOonline:
1. Wybierz zakładkę Moje finanse.
2. Następnie wybierz Karty.
3. Po rozwinięciu zakładki Szczegóły pojawia się opcja Zmień PIN.
Podczas drugiego i kolejnych logowań podaj login oraz potwierdź swoją tożsamość metodą wybraną podczas aktywacji. W procesie logowania do systemu klient może zostać poproszony o dodatkowe – tj. poza aktualnym hasłem – potwierdzenie tożsamości w formie mobilnej autoryzacji lub kodu SMS.
Każdy z dotychczas nadanych loginów do systemu Pl@net może zostać wykorzystany do logowania do GOonline.
Własny login Użytkownik może nadać w dowolnej chwili po zalogowaniu do GOonline w „Moich ustawieniach”.
Sposób logowania Użytkownik wybiera podczas aktywacji dostępu. Ma też możliwość zmiany dotychczas wybranego sposobu logowania po zalogowaniu do systemu GOonline w sekcji „Ustawienia”. Dostępne metody logowania to:
W procesie logowania do systemu hasłem tradycyjnym lub maskowanym klient może zostać poproszony o dodatkowe – tj. poza aktualnym hasłem - potwierdzenie tożsamości zgodnie ze wybraną metodą autoryzacji (kod SMS lub mobilna autoryzacja).
Zachęcamy do obejrzenia krótkich filmów instruktażowych znajdujących się na tej stronie.
Podczas wpisywania hasła należy podać losowo wybrane znaki z ustawionego hasła.
W procesie logowania do systemu klient może zostać poproszony o dodatkowe – tj. poza aktualnym hasłem - potwierdzenie tożsamości zgodnie ze wybraną metodą autoryzacji (kod SMS lub mobilna autoryzacja).
Podczas wpisywania hasła należy wpisać wszystkie znaki z ustawionego hasła.
W procesie logowania do systemu klient może zostać poproszony o dodatkowe – tj. poza aktualnym hasłem - potwierdzenie tożsamości zgodnie ze wybraną metodą autoryzacji (kod SMS lub mobilna autoryzacja).
Logowanie aplikacją mobilną do GOonline jest dostępne w dwóch wersjach, w zależności od tego czy korzystasz z zaufanej lub niezaufanej przeglądarki. Przeglądarkę możesz dodać jako zaufaną w ustawieniach GOonline w sekcji ,,Bezpieczeństwo i hasło”.
Logowanie do GOonline w zaufanej przeglądarce:
1. Wpisz login i kliknij „Dalej”.
2. Zobaczysz komunikat o tym, że trzeba potwierdzić logowanie w GOmobile. W tym samym czasie otrzymasz od Banku powiadomienie push na urządzenie mobilne wskazane do autoryzacji.
3. Otwórz powiadomienie push, sprawdź jego treść i potwierdź logowanie.
4. Wróć do GOonline – jesteś już zalogowany.
Logowanie do GOonline w niezaufanej przeglądarce:
1. Wpisz login i kliknij „Dalej”.
2. Zobaczysz czterocyfrowy kod i komunikat o tym, że trzeba potwierdzić go w GOmobile. W tym samym czasie otrzymasz od Banku powiadomienie push na urządzenie mobilne wskazane do autoryzacji.
3. Otwórz powiadomienie push i sprawdź jego treść. W szczegółach autoryzacji zaznacz właściwy czterocyfrowy kod i potwierdź logowanie do GOonline.
4. Wróć do GOonline – jesteś już zalogowany.
W przypadku gdy Użytkownik podaje prawidłowe dane oraz nie otrzymał SMS z informacją o blokadzie powinien skontaktować się z Infolinią Banku https://www.bnpparibas.pl/kontakt.
Ograniczenia w dostępie do bankowości mobilnej i internetowej
Sytuacja polityczna wielu krajów jest niestabilna, co skutkuje wprowadzaniem środków ograniczających w postaci sankcji międzynarodowych. Ograniczenia te mogą prowadzić także do utrudnień w swobodnym korzystaniu z naszej bankowości elektronicznej. Dla wspólnego bezpieczeństwa i z troski o Państwa transakcje oraz powierzone nam środki, od 31 sierpnia 2023 r., dostęp do Elektronicznych Kanałów Dostępu Banku (bankowości internetowej, mobilnej) możemy ograniczyć, jeżeli próba logowania nastąpi z krajów lub obszarów objętych sankcjami. Ograniczenie dotyczy także urządzeń, których numer jest przypisany do jednego z następujących krajów:
Kuba;
Iran;
Korea Północna;
Syria.
Widok produktów w systemie GOoline został udostępniony w formie profili zgodnie z poniższym:
W sytuacji gdy Użytkownik posiada dostęp w bankowości internetowej do usług i produktów więcej niż jednej osoby (różnych mocodawców), widok ten jest prezentowany oddzielnie dla każdego z mocodawców. Chcąc uzyskać widok produktów poszczególnych mocodawców Użytkownik wybiera odpowiedni profil – odpowiedniego mocodawcę.
Konta oszczędościowe są widoczne w zakładce Oszczędności
Lokaty strukturyzowane prezentowane są w zakładce Inwestycje.
Informacje o posiadanym kredycie i harmonogram spłaty znajdują się w zakładce Moje finanse -> Kredyty
Jeśli użytkownik posiada w GOonline dostęp zarówno do produktów indywidualnych jak i firmowych (mikro) może zmieniać widok produktów wybierając odpowiednio profil osobisty i profil firmy bez konieczności ponownego logowania.
Jeśli produkty firmowe obsługiwane są w bankowości internetowej GOonline Biznes (dawniej Biznes Pl@net) to nie ma możliwości przełączenia się pomiędzy widokami. Wówczas obsługa produktów firmowych dostępna jest po zalogowaniu do systemu GOonline Biznes, obsługa produktów indywidualnych po zalogowaniu do GOonline.
Nie, system GOonline Biznes (dawniej BiznesPl@net) działa bez zmian. Do systemu GOonline została przeniesiona tylko obsługa rachunków indywidualnych. Obsługa rachunków i produktów firmowych w systemie GOonline Biznes (dawniej BiznesPl@net) pozostaje bez zmian.